


























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
waterman771 schreef:dat waneer een garage het niet ziet zitten met een auto ze deze maar wat vaak de grond in schrijven, om maar van het klusje af te kunnen komen…..
Het is wel Beau waar we het over hebben, toch?
Edit: Hiermee bedoel ik dus, dat dat nou niet echt iemand is, die niet aan CX wil werken.
Hoi,
Inmiddels vier pagina’s met advies maar toch; het duurste aan de reparaties bij de garage zijn de uren die er in gaan zitten, en ergens in de vorige zes pagina’s zag ik dat dit iets is dat jij zelf wél hebt Michel!
Dus een sleutelplek zoeken en een plan in elkaar zetten welke zaken je zelf gaat doen, en daar een jaar de tijd voor nemen..of in ieder geval de hele zomer,dat zou mijn advies zijn. Als je die plek buitenshuis moet zoeken is dat helaas wel duur, maar het lijkt mij de beste kans.
Ik heb je zondag met je auto bezig gezien en met de liefde zit het idd wel goed..Sterkte met je keus!
Yke


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Hoe meer ik hier lees, hoe blijer ik word met mijn muppet (en ik was er al zo blij mee





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Rub it in…
Oh en nog een kleine opmerking, schrijf direct je investeringen af, terugkrijgen ga je het nml nooit meer. (en daarvoor moet je het ook niet doen).
Wij hebben de afgelopen vier jaar +- 4500 euro uitgegeven bovenop de aanschafprijs van 2500. Als ik er nu 1000 euro voor kan krijgen (met een jaar apk) dan heb ik al grote mazzel…
(en dit gaat over een import cx zonder laswerk)














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Maar wil jij nog steeds van je cx af dan???
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
[off-topic]Als ik er een 404 (break) met apk voor terug kan krijgen,direct![/off-topic]







Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
nou vandaag toch maar begonnen aan eloise om d’r zo top mogelijk te maken in het kader van geld besparen.
- kabelboom opengemaakt en zien waar de gesmolten draad vandaan komt. Blijkt boven de linkerkoplamp een massa samenkomst punt te zitten (de gesmolten draad is dus een massadraad) Op dat punt zitten 9 draden aan elkaar verbonden: 2x massa koplamp, 2x massa stadslicht, massa van de fan, massa van een apparaatje in de linker bovenhoek van de radiator (?), massa spanning regelaar (dat witte kastje), een draad de kabelboom in ri zekering (?) en een draad van dit knooppunt naar de carrosserie (de echte massa). Maar hoe kan een massa-draad smelten? dan moet er toch stroom doorheen komen van een andere draad ofzo?
- Ook een beetje schoongemaakt om alles wat beter te zien.
- Toen viel m’n oog op een losse slang vanaf de kop aan de linkerkant (ervoor staand). De rubberen dop die daarop zit is compleet vergaan
deze dus: alleen 16,66 voor zo’n dopje vind ik wat veel. Even zoeken dus. Waar is dit eigenlijk van? D’r zit zelfs een filter onder.
- Verder bezig geweest met de koplamp. De dimlichtlamp doet het wel maar het tweede pitje deed niet mee. Heel raar lampje, heel klein, plat en een steekfitting in een plat plaatje. Dat kan toch geen grootlicht zijn?
- Ook even geinformeerd of de banden verkrijgbaar waren bij m’n bandenboer: dat was zo: straks even langs om info te vragen.
Al met al een redelijk dagje, tot de regen kwam…
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die dop is van de carterventilatie en kun je ook gewoon bij Chyparse kopen omdat ie gelijk aan die van een DS is. Let wel: die dop is wel belangrijk, omdat er anders olielekkages kunnen optreden…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Voortvarend bezig Michel, veel succes.







Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
loshalen, kijken en een beetje trekken aan draadjes.
Toen was de kennis al wel bijna op…
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Michelangelo schreef:loshalen, kijken en een beetje trekken aan draadjes.
Toen was de kennis al wel bijna op…
Kennis doe je alleen maar al doende op hoor, gewoon blijven proberen en niet te overhaast van alles losmaken, zodat je nog weet waar het vandaan komt, dan komt het meestal wel goed.
Wat betreft de gesmolten massakabel: je moet de andere kant op, dus niet naar de massa van de carresorie, maar naar de verbruiker die aan de andere kant zit. Die kan voor de sluiting zorgen. Wellicht kom je nog een afgefikte +kabel tegen.
Wat betreft de gesmolten massakabel: je moet de andere kant op, dus niet naar de massa van de carresorie, maar naar de verbruiker die aan de andere kant zit. Die kan voor de sluiting zorgen. Wellicht kom je nog een afgefikte +kabel tegen.
Wat betreft de gesmolten massakabel: je moet de andere kant op, dus niet naar de massa van de carresorie, maar naar de verbruiker die aan de andere kant zit. Die kan voor de sluiting zorgen. Wellicht kom je nog een afgefikte +kabel tegen.