hallo allemaal,
Ik ben momenteel in discussie met de dealer of het nu wel of niet mogelijk is om de MP3-tags op het radio-scherm zichtbaar te maken? Ik had een draadje gevonden dat de dealer een optie radio-text aan oid moest activeren.
Volgens de dealer is dit niet mogelijk in mijn auto.
Om nu een lang verhaal nog kort te maken. kan iemand mij helpen of dit nu wel of niet kan op in mijn C4GP?
vast bedankt
Rene

Totaal aantal Berichten: 622
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Die dealer van jou praat volgens mij poep. Hij moet het gewoon via zijn comprutser aan moeten kunnen zetten: CD tekst aan.
Daarna zou jij via het menu van je radio kunnen bepalen of je de tekst wel of niet wilt zien. Zo ewerkt het tenminste bij mijn radio (Navidrive RT3ev)
Volgens mij heeft het te maken met het type display wat je hebt: bij display C en DT is dit mogelijk. Bij type A niet.

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar volgens mij kan het bij Display-A ook.
Heb ook een type A display (Oker kleurige scherm)en kan wel teksten zien. tijdens het bladeren door de nummers.
Helaas blijft de tekst niet staan in beeld als je stop met bladeren en na een paar seconden krijg je weer de standaard info te zien zoals hoeveel km je nog kunt rijden etc.

Totaal aantal Berichten: 268
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Bij mij zij de dealer dat het bij mijn scherm niet zou kunnen. Ik heb het amberkleurige “armelui-scherm”. Toch maar weer eens gaan buurten…
Beno schreef:Bij mij zij de dealer dat het bij mijn scherm niet zou kunnen. Ik heb het amberkleurige “armelui-scherm”. Toch maar weer eens gaan buurten…
Zeker weer bespreken want het kan dus wel. Ik heb precies hetzeflde scherm
Geen problemen met TXT
Dealer moet even zijn boekjes nakijken want het werkt gewoon en erg goed
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
hbeck schreef:Geen problemen met TXT
Dealer moet even zijn boekjes nakijken want het werkt gewoon en erg goed
Heb jij ook het amberkleurige scherm. Zo ja blijf bij jouw de tekst van de liedjes wel in het display staan ? Bij bij verdwijnt dat na een paar tellen.
Ik heb een meerkleurig scherm en ik moet de “mode” op audio zetten zodat ik gedurende het helenummer de titel van het nummer en de artiest scrollend door het beeld zie gaan.
Werkt helemaal goed.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Re: MP3-tags zichtbaar op scherm of niet (in C4GP?)
rentes schreef:hallo allemaal,
Ik ben momenteel in discussie met de dealer of het nu wel of niet mogelijk is om de MP3-tags op het radio-scherm zichtbaar te maken? Ik had een draadje gevonden dat de dealer een optie radio-text aan oid moest activeren.
Volgens de dealer is dit niet mogelijk in mijn auto.
Om nu een lang verhaal nog kort te maken. kan iemand mij helpen of dit nu wel of niet kan op in mijn C4GP?
vast bedankt
Rene
Ik heb ook al twee keer bij een beurt gevraagd het in te stellen. Zou een instelling CD TXT On moeten zijn, maar het wil ze niet lukken. Als iemand een dealer weet die het wel gelukt is (met een amberkleurig scherm), wil ik het heel graag weten!! Ik rij er wel even voor om.
t/m 2011: C4 Grande Picasso 2.0 HDiF Ligne Business, Noir
27-10-10: Citroen Grand C4 Picasso HDi 150 EGS Ligne Business besteld
06-06-11: eindelijk in gebruik genomen
02-07-12: ruim 50.000 probleemloze kilometers gereden
Zie vorige reactie, ja het kan oftewel, yes, we can
hbeck schreef:Zie vorige reactie, ja het kan oftewel, yes, we can
Als ik de mode verander dan kan ik alleen de gespeelde tijd van het huidige nummer zien, niet de mp3-tag. Dat lijkt dus een essentieel verschil te zijn met meerkleurige schermen. Ik kan alleen de mp3-tags zien als ik via list door de nummers scroll om te zoeken
Hebben we het wel over dezelfde radio ?
De mijne zat in een business edition van januari 2008 met een multicolor disply. Vanaf het begin werkte het OK en zag ik altijde de ID3 tags die in het nummer liggen opgeslagen.
hbeck schreef:Hebben we het wel over dezelfde radio ?
De mijne zat in een business edition van januari 2008 met een multicolor disply. Vanaf het begin werkte het OK en zag ik altijde de ID3 tags die in het nummer liggen opgeslagen.
Nee, ik ben zo’n pechvogel die in 2007 meer dan een half jaar op één van de eerste LB modellen moest wachten. Twee maanden later werden de LB’s uitgeleverd met multicolor display en blauwe tand. Een fijne verrassing van Citroen voor het lange wachten van de voorgangers. Ik heb dus zo’n monokleur geval, wellicht zit ‘t ‘m daar in.
Ik weet het niet wokkel, je zou zeggen, het kan toch niet aan een kleurtje liggen. Ik denk toch dat je dealer kan aangeven of er een probleem is en of het oplosbaar is met een simpele instelling