Van de makers zelf:
Deze pdf heb ik al vaker over het forum zien komen ivm alcantara onderhoud…
Xsara Coupe
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Simmetje schreef:Waar kan je alcantara het best mee schoonmaken ?
Ik heb het als volgt gedaan: Eerst stofzuigen, dan schoonmaken met warm water met wat groene zeep er in. Daarna afnemen met schoon water. Als het droog is, met een zacht borsteltje erover zodat het weer lekker zacht wordt.
Willem schreef:
Ja, eehhhh, dat bleek wel de meest gecompliceerde…Maar we kregen tussentijds wel een goeie ingeving, anders waren we nu nog bezig.
het was wel schattig om te zien hoor
par eXeMple! schreef:
Het leer behandelen doe ik wel als de boel er in zit. Tips waarmee het beste leer schoongemaakt/behandeld wordt?
Leer schoonmaken met lauw water met groene zeep, daarna met ledervet voor paardenzadels insmeren. O.a. te koop bij Welkoop/Boerenbond. Glimt ‘ie weer als een tiet!
Citroƫnloos
Leer moet juist niet glimmen!!! Leer moet als het goed is mooi dof zijn
Staat veel chiquer en zo was t origineel ook!
Xsara Coupe
Klopt. En ik smeer er Meguiar’s op.
Xsara Coupe schreef:Leer moet juist niet glimmen!!! Leer moet als het goed is mooi dof zijn
Staat veel chiquer en zo was t origineel ook!Xsara Coupe
Als je het middeltje daarna met een niet-pluizende doek heel goed uitboent, is de glans er weer af en houdt je een prachtig dof ameubelement over
Citroƫnloos
ieks ja, dat glimmende leer…. is gewoon gruwelijk.
Ik heb er oevrigens ook wel eens bij gebrek aan anders, nivea op gesmeerd om het soepel te maken…
Als het goed is voor de vrouwenhandjes kan het nooit slecht zijn voor het leer.
Totaal aantal Berichten: 857
- XM V6 24V Exclusive
T’was gezellig en leerzaam. Ook mijn dochter heeft zich prima vermaakt.
Inmiddels heb ik de schakelaar en de buitentemperatuursensor vervangen die Marco zo welwillend aan mij heeft overgedaan en alles is weer tiptop in orde.
“Volgende keer blijven we langer”, zei m’n dochter. Dus dat doen we dan maar.
Wanneer is de volgende (sloop)meeting?
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Misschien wel heel erg snel
Niet zo bijdehand he ...
Die TCT (ja mensen, er is sinds vandaag weer een TCT bij) gaat niet in onderdelen.. Al moet er een nieuw blok in, dat ding wil ik rijdend hebben…
De 24v wordt neit gesloopt maar gaat de stalling in.
En verder weinig slopers. Ja de v6.12 van arjan…
Xsara Coupe
En hoe is het afgelopen met de TCT
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
ja, ben ook benieuwd of dat hok weer voor 3 tientjes kan rijden
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
De TCT, sja, Sohail weet wel meer
2 ton op de klok, 3 mm ijzervijlsel in de carterpan, wat later bleek de resten van een volledig verdwenen drijfstanglager…
gevalletje toto dus. Risico van opknappen met ruim 2.5 jaar geen apk station gezien en geen bekende historie was te groot. Aanstaande zaterdag en zondag voor de liefhebbers dus weer een sloop.
Dit keer niet geplanned en ook wel een beetje tot mijn grote teleurstelling, maar wat we hier tegenkwamen is gewoon niet bemoedigend voor een reddingsactie!!
Xsara Coupe
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Slopen, tja, alweer???
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002