Ik heb een volcane gekocht uit 1995.
Deze mooie auto heb ik een paar dagen in mijn bezit.
Een paar dingen die niet horen :
Hij lekt en de motor maakt een apart rommelend geluid bij het wegrijden. Dat zou evt met de koppeling te maken kunnen hebben. De garage heeft mij er garantie op gegeven. Zij konden het mij niet vertellen. Boven de 40 km/u ongeveer rijd deze AX geweldig.
Wie kan mij verder helpen, wat zou het geluid kunnen zijn en wie heeft dit ook gehad?
Ik heb in principe geen verstand van deze auto, terwijl we al 2 keer eerder een ax hebben gehad…. ops: Dus ik heb boeken besteld
Ervaringen en tips zijn welkom.
Zal binnenkort wel ff een foto plaatsen.
AX VOLCANE Eigenaar.
Gefeliciteerd!!!! Een Volcane vind ik persoonlijk een van de fraaiste uitvoeringen van de type II Ax-en.
Dat geluid zou met de koppeling te maken kunnen hebben, maar dat is lastig te beoordelen vanaf afstand. Waar woon je? Misschien kan een forummer even kijken en luisteren.
Wat lekt de auto? Olie, Koelvloeistof, Ruitenwisservloeistof?
In ieder geval succes, voor de beginnend sleutelaar is de ax een ideale ‘startersauto.’
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Das grappig ik heb voor mijn broertje ( 28 ) ook een AX Volcane uit ‘94 gekocht, het zijn idd fijne wagentjes. Jaren geleden heb ik een AX gt gehad een witte uit ‘90.
Het probleem wat je hoord zou ook een beginnende aandrijf as kunnen zijn. Lekken doen ze allemaal olie dan he (op de rechter en linker hoek van de koppakking gaan deze blokjes olie lekken, welke kap je ook opentrekt waar dit type blok in hangt ze lekken allemaal), geen koelvloeistof mag ik hopen, de 1.1 blokjes hebben ook wel eens last van dat ze te warm worden, voor de rest onverslijtbaar die blokjes.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Kan ik dat zelf oplossen of moet er een garage bij te pas komen.
En weet je ook wat het zou kunnen kosten om dit te fixen?
Bedankt!
AX VOLCANE Eigenaar.
- Xsara Scootertje.
Alles is zelf op te lossen, maar je hebt garantie toch?
Of misschien even langs een andere garage rijden en vraag wat zij er van vinden, Kan je daarna als nog naar de garage gaan waar de garantie hebt lopen.
Woon je in de buurt van A’dam? Misschien is er een forumer bij jou in de buurt die ff wil kijken??
Ik heb de garantie er nog op.
Een andere garage is ook een optie, vooral omdat de garage waar ik de auto heb gekocht, de oorzaak niet kon vinden
Ik woon heel ver van A’dam. Hoog in het noorden van het land
Het is echt een prachtige auto. Mooie radio er in, grote boxen achterin.
Echt een bakkie
Ax-jes zijn fijne autootjes
AX VOLCANE Eigenaar.
B_iks schreef:Gefeliciteerd!!!! Een Volcane vind ik persoonlijk een van de fraaiste uitvoeringen van de type II Ax-en.
Dat geluid zou met de koppeling te maken kunnen hebben, maar dat is lastig te beoordelen vanaf afstand. Waar woon je? Misschien kan een forummer even kijken en luisteren.
Wat lekt de auto? Olie, Koelvloeistof, Ruitenwisservloeistof?In ieder geval succes, voor de beginnend sleutelaar is de ax een ideale ‘startersauto.’
Hij lekt Olie… 2 kanten voor, dus dat kan de koppakking wel zijn denk ik.
We hebben ook een mitsubishi space star, die rijdt ook heerlijk, maar heel anders dan een ax!!!
AX VOLCANE Eigenaar.
- Xsara Scootertje.
Je zou het als je het HEUL lief vraagt (PB’n) even bij
BX19trs
(Emiel) langs kunnen gaan!? Hij woont te Leeuwarden.
Afspraak is gemaakt, ik zal de AX gaan bekijken.
Emiel
Mijn volcane
AX VOLCANE Eigenaar.
Totaal aantal Berichten: 527
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Gewoon naar een ervaren reperateur gaan en de rekening opsturen naar de garage waar je de garantie hebt
Dat zou je zomaar doen
Lid BX19trs gaat er naar kijken voor mij
Bumber zal ik ergens vandaan moeten vissen…. ziet er niet uit , zo’n gat…
AX VOLCANE Eigenaar.
ik heb een maandje of wat terug een t2 GTI uit het noorden gehaald. Die is echter kurkiedroog aan de onder kant, ook de hoekjes zijn volledig olie vrij en het kleppendeksel heeft geen roest en glimt nog netjes. Dus da kan wel hoor.
Wel heerlijke funwagentjes.. onder de 3500rpm gebeurt er weinig maar dan opeens… VROAAAAAMM knalt dat ding dik in de toeren en schiet je vooruit