Ik heb een volcane gekocht uit 1995.
Deze mooie auto heb ik een paar dagen in mijn bezit.
Een paar dingen die niet horen :
Hij lekt en de motor maakt een apart rommelend geluid bij het wegrijden. Dat zou evt met de koppeling te maken kunnen hebben. De garage heeft mij er garantie op gegeven. Zij konden het mij niet vertellen. Boven de 40 km/u ongeveer rijd deze AX geweldig.
Wie kan mij verder helpen, wat zou het geluid kunnen zijn en wie heeft dit ook gehad?
Ik heb in principe geen verstand van deze auto, terwijl we al 2 keer eerder een ax hebben gehad…. ops: Dus ik heb boeken besteld
Ervaringen en tips zijn welkom.
Zal binnenkort wel ff een foto plaatsen.
AX VOLCANE Eigenaar.
Gefeliciteerd!!!! Een Volcane vind ik persoonlijk een van de fraaiste uitvoeringen van de type II Ax-en.
Dat geluid zou met de koppeling te maken kunnen hebben, maar dat is lastig te beoordelen vanaf afstand. Waar woon je? Misschien kan een forummer even kijken en luisteren.
Wat lekt de auto? Olie, Koelvloeistof, Ruitenwisservloeistof?
In ieder geval succes, voor de beginnend sleutelaar is de ax een ideale ‘startersauto.’
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Das grappig ik heb voor mijn broertje ( 28 ) ook een AX Volcane uit ‘94 gekocht, het zijn idd fijne wagentjes. Jaren geleden heb ik een AX gt gehad een witte uit ‘90.
Het probleem wat je hoord zou ook een beginnende aandrijf as kunnen zijn. Lekken doen ze allemaal olie dan he (op de rechter en linker hoek van de koppakking gaan deze blokjes olie lekken, welke kap je ook opentrekt waar dit type blok in hangt ze lekken allemaal), geen koelvloeistof mag ik hopen, de 1.1 blokjes hebben ook wel eens last van dat ze te warm worden, voor de rest onverslijtbaar die blokjes.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Kan ik dat zelf oplossen of moet er een garage bij te pas komen.
En weet je ook wat het zou kunnen kosten om dit te fixen?
Bedankt!
AX VOLCANE Eigenaar.
- Xsara Scootertje.