Fietsendrager
kevertje11
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11

Gepost: 30 juni 2008 06:10 PM

Wij zijn sinds kort de trotse bezitters van een C5 Break difference. Omdat iemand zo vriendelijk was onze Xantia total loss te rijden Sad moesten we iets anders en de keus was voor ons niet moeilijk.
Maar er zit (gelukkig) geen vaste trekhaak op. Onze fietsendrager kunnen we dus niet meer gebruiken.
De keus is nu een trekhaak, wat we eigenlijk niet willen, of een nieuwe fietsendrager.
Aangezien we graag onze (4!) fietsen meenemen, zou ik graag willen weten of iemand ons goede tips kan geven over een fietsendrager die dus niet op de trekhaak bevestigd hoeft te worden.
Ik geloof dat je dan ook rekening moet houden met een maximale belasting? Ben benieuwd naar jullie reacties….. Very Happy

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7814

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 30 juni 2008 06:15 PM
  [ # 1 ]

Een dakdrager lijkt me een prima alternatief. Reken op een maximale belasting van 75 kilo, maar dat zullen vier fietsen toch niet wegen?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 498

Gepost: 01 juli 2008 06:57 PM
  [ # 2 ]

Een dakdrager is dan ook je enige alternatief. 4 fietsen krijg je niet op een kofferbak/spanband drager. Daar is een trekhaak voor nodig.

Wat is er mis met een afneembare trekhaak trouwens?

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook