Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Enkele maanden geleden heb ik door iemand mijn riemen laten vervangen en hij wees mij op mijn lekke radiateur.
Of ik maar even mee wilde kijken, dan kon ik zien dat deze op 4 plaatsen lek was
Nooit geen last van gehad, ook nooit KV bijvullen, nog niet trouwens.
Ik kreeg argwaan omdat de donkere plekken niet verdwenen gedurende de nacht, het zou toch moeten opdrogen zou je denken.
Als ik er water of KV of zelfs WD40 op spuit kan ik nog niet zo’n vlek reproduceren…
Het leken meer op vette plekken, ik kon 1 grote plek iets schoon krijgen en dat bleef hij ook.
Nu vraag ik jullie, wilde deze meneer behulpzaam zijn en er graag een andere radiateur voor mij in douwen of wilde hij me naaien.
Ik hoop dat de foto’s die ik heb gemaakt een beetje duidelijk zijn want er is niet goed tussen te komen.
Kijk:
Het gaat om de donkere plekken onderaan.
groet.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Het ligt er maar net aan, waar je je prettig bij voelt…...
Die radiateur is echt niet lek. Als hij lekt, zie je groene/wittige kalksporen….
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Als je geen kvs kwijtraakt en er ligt ook nooit vloeistof onder de radiateur (op het richeltje) dan denk ik niet dat ie lek is. Dat ‘t richeltje wat roestig is zou wél een aanwijzing kunnen zijn dat de radiator lekt(e). Misschien heeft iemand er ooit anti-lek rommel in gemietert.
Maar als je geen problemen hebt met walmen stoom, warmlopende motor, niet aanslaande ventilator, klotsende kachelradiator e.d. zou ik ‘m voorlopig lekker laten zitten.
Een radiator vervangen is trouwens een vrij eenvoudige klus. Tenminste, bij een bx. Dat is mij als startend autoknutselaar in m’n eentje al gelukt…
Kostte 25 euro bij de sloper en een uurtje werk. Leuke beginnersactiviteit.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Die dwarsbalk is al roestig sinds ik hem kocht zo’n 5 jaar geleden.
En die radiateur vervangen is niet zo simpel als bij een BX!
Je krijgt hem er niet uit namelijk zonder veel weg te halen, waarschijnlijk moet de neus er af, vanwege ruimtegebrek door airco en lpg inst.
Maar de vraag blijft, is hij lek en zal ik mijn ‘mannetje’ er op kunnen aanspreken?
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Nou, nu zo’n 2 weken later, blijft het vloeistofniveau op gelijke hoogte, ik heb hem nu tot aan de nok toe volgegoten. Misschien wel te vol
De donkere plekken blijven exact hetzelfde
Wat is normaal eigenlijk wat je mag verliezen, want ik kan me voorstellen dat tijdens extreem hoge buitentemperaturen en daarmee samengaande hogere motortemperatuur je wel iets zou kunnen verliezen doordat het door overdruk uit je dop stoomt.
Moeten jullie wel eens bij tijd en wijle iets bijvullen?
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
meh met een beetje gescheurde slang oid kan je wel eens wat verliezen jah, maar in principe moet het waterdicht zijn. Nou moet ik wel zeggen: als je niet merkbaar veel verliest, maar gewoon net als je banden het elke maand even checkt (al je vloeistoffen): geen probleem.
En je vraag: voor mij nee. Kvs blijft mooi zitten.
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
ik zou het ook lekker laten zitten hoor. ALs alles netjes blijft werken qua koeling etc waarom dan moeilijk gaan doen.
Ja het KAN opeens een lekkage opleveren,maar dat kan ook met een rad waar je niks op kon zien.
Overigens, ik heb ook lpg en ik zie niet direct waarom een rad verwijderen zo moeilijk zou zijn. Je moet idd wel je neus een ruimen.