1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

Hilko’s BX 14: weg…
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6134

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 01 juli 2008 12:10 AM

Hallo mede-bixers,

Vandaag mijn BX 14 opgehaald in Helmond. Ermee naar Den Haag gereden, zo’n 150 kilometer, en dat ging best Cool

Dit is hem dan: (ja, dit is een jongetje)

Meer fotos hier Cool

Ik vind hem errug mooi, vooral de kleur (EPTcR). Daarnaast ben ik weg van de motor, een 150A in combinatie met een 4 bak. Ik kan je vertellen dat het ding gaat als de brandweer Laughing
Er mankeert ook wel t’een en ander aan:
Aandrijfassen zijn niet fris meer, bollen voor zijn plat en achter zijn ze dat bijna, auto staat in rijstand wat te hoog, de remmen blijven “plakken”, het stof van de stoelen is gaar, het contactslot werkt niet naar behoren, de snelheidsmeter heeft een stevige afwijking én gedraagt zich als een dronken zeeman. Ook heeft ie wat luchtgaatjes op plaatsen waar die niet horen, maar (nog) niet rampzalig. Verder doet ie het best Shocked  Wink

Ik ga hem in de zomer wat opknappen, iig de hydrauliek aanpakken, LHM spoelen, olie verversen (nou ja, grote beurt geven zeg maar).
Daarna gaat de auto de stalling in en zal ik hem, in de drie jaar die het nog duurt voordat ie belastingvrij wordt, gaan opknappen. Roest aanpakken, interieur vervangen of vernieuwen en meer van dat soort “grote” dingen. In 2011 moet er dan een plaat van een type 1 staan, waar er dan nóg minder van zijn! Cool

Affijn, grote plannen dus. Uiteraard zal ik een en ander hier belichten Wink

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 01 juli 2008 01:05 AM
  [ # 1 ]

Mooie auto man!!
Gefeliciteerd!

En opknappen die hap natuurlijk, het is maar net hoe orgineel je alles wilt hebben, een ander BX interieur is ook een BX interieur, gewoon lekkere sportstoeltjes erin zetten, nieuwe bollekes, ff kijken of je KMtellerkabel niet gewoon aan het verslijten is.

En die kleur is inderdaad echt prachtig! doet me een beetje denken aan het EPUcr dat ik op mijn TRI had, alleen bij jou komt dat blauw nog net iets meer naar boven, schitterend en volgens mij ook zeldzaam.

Lekker in ere houden die bak, en straks belastingvrij rondkoetsen Smile

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5465

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 01 juli 2008 01:28 AM
  [ # 2 ]

Altijd mooi zo’n type 1

Gert Cool  Cool  Cool

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 01 juli 2008 01:49 AM
  [ # 3 ]

Van harte: het is echt een heel leuke BX.

Welkom bij de club van BX-4-bak-bezitters!  joint

Ik vind ook dat je ‘m gewoon rijdend moet houden en zo nu en dan eens de BX goed technisch aanpakken. BX’en zijn gewoon auto’s en auto’s moeten rijden.
Wat is overigens de kilometerstand?

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C1 1.0 Collection
Gepost: 01 juli 2008 02:02 AM
  [ # 4 ]
XBXG schreef:

Van harte: het is echt een heel leuke BX.

Welkom bij de club van BX-4-bak-bezitters!  joint

Ik vind ook dat je ‘m gewoon rijdend moet houden en zo nu en dan eens de BX goed technisch aanpakken. BX’en zijn gewoon auto’s en auto’s moeten rijden.
Wat is overigens de kilometerstand?

137xxx Komt net kijken dus, wat dat betreft Cool

Dank voor de leuke reakties zover!

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 01 juli 2008 02:12 AM
  [ # 5 ]

Gefeli, Hilko. En bedankt, want je hebt me indirect heel erg geholpen - leg ik je over een paar weken wel uit…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 01 juli 2008 03:02 AM
  [ # 6 ]

Re: Hilko’s BX 14: daar issie dan

Hilko16TZI schreef:

in de drie jaar die het nog duurt voordat ie belastingvrij wordt

Heel mooie wagen, Hilko, die verdient een liefhebber!
En nu maar hopen dat-ie inderdaad nog belastingvrij wordt? Ik vrees zo langzamerhand dat bij invoering van km-heffing ófwel de 25-jaarsgrens wordt geschrapt, ófwel wordt bevroren (auto’s die vóór die tijd 25+ zijn wél belastingvrij, daarna niet meer)?!  Confused  Maar laat dat je niet weerhouden om van deze (nu al) schitterende wagen een top-BX te maken!

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 01 juli 2008 10:42 AM
  [ # 7 ]

Leuke 1400!!!!

En een type 1 is gewoon leuk om te rijden, maar waarom 3 jaar weg zetten? Oltimer verzekering en gewoon lekker voor erbij Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 01 juli 2008 06:30 PM
  [ # 8 ]
Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten

- C1 1.0 Collection
Gepost: 01 juli 2008 09:11 PM
  [ # 9 ]

@ allemaal:

Dank voor de leuke reakties!

Om de opmerkingen te beantwoorden:
Of “belastingvrij” straks nog bestaat maakt niet uit, deze auto gaat (voorlopig) niet meer bij me weg.
Waarom er niet gewoon mee rijden: Tja, da’s een lastige want ik vind hem helemaal super, maar áls ik rij is het meestal zo’n 4- a 500 kilometer in een weekend. Dat was ook de reden voor de aanschaf van de 16 TRS automaat. Meer comfort enzo… Cool
Ten tweede wil ik de auto perse binnen zetten ivm nu (matig, heel matig Laughing ) aanwezige roestvorming. De belangrijkste delen (subframes en het meeste plaatwerk) zijn nu roest vrij en wil ik eerst helemaal behandeld hebben voordat de roestduivel alsnog z’n slag gaat slaan.
Daarnaast ga ik de auto schorsen om een heel simpele reden: Autobezit wordt bestraft, eh sorry belást in dit land en met één auto de schatkist spekken vind ik wel genoeg.
Daarnaast heeft de 16 TRS minder km’s gelopen dan de BX-basis, dus die keuze is ook wat dat betreft niet zo moeilijk. Zodoende, ongeveer Wink

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten

- C1 1.0 Collection
Gepost: 01 juli 2008 09:12 PM
  [ # 10 ]
karel schreef:

Gefeli, Hilko. En bedankt, want je hebt me indirect heel erg geholpen - leg ik je over een paar weken wel uit…

Shocked ik ben errug benieuwd, ikke! Very Happy

Profiel  

Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1986

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 01 juli 2008 09:14 PM
  [ # 11 ]

Mooie BX, veel plezier ervan natuurlijk!

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten

- C1 1.0 Collection
Gepost: 01 juli 2008 09:18 PM
  [ # 12 ]

Re: Hilko’s BX 14: daar issie dan

oudelut schreef:
Hilko16TZI schreef:

in de drie jaar die het nog duurt voordat ie belastingvrij wordt

Heel mooie wagen, Hilko, die verdient een liefhebber!
En nu maar hopen dat-ie inderdaad nog belastingvrij wordt? Ik vrees zo langzamerhand dat bij invoering van km-heffing ófwel de 25-jaarsgrens wordt geschrapt, ófwel wordt bevroren (auto’s die vóór die tijd 25+ zijn wél belastingvrij, daarna niet meer)?!  Confused  Maar laat dat je niet weerhouden om van deze (nu al) schitterende wagen een top-BX te maken!

Dat wordt toch 2012? Deze wordt in 2011 belastingvrij…

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten

- C1 1.0 Collection
Gepost: 03 juli 2008 11:17 PM
  [ # 13 ]

Punt 1 is geklaard: er zitten voor nieuwe bollen op.
Wát een verschil Shocked

Valt trouwens meteen op dat ze achter ook niet lekker meer zijn, doen we volgende maand Cool

Tot mijn grote geluk kwam er bij het bollen wisselen prachtig mooie groene LHM tevoorschijn! Dat scheelt weer een klusje, voorlopig… Wink

Oh ja, er zit nu ook een radio in, een JVC met CD speler. Dat kán natuurlijk niet, maar ik heb geen old-school geval… als iemand nog een radio van pak-em-beet 1986 heeft liggen, dan hou ik me aanbevolen!

Profiel  

FmXXX-STanie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 354

Gepost: 03 juli 2008 11:26 PM
  [ # 14 ]

gefeliciteerd met je “oer” bx Razz

die dingen zijn best degelijk !
want ze rijden nogsteeds Razz

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten

- C1 1.0 Collection
Profiel  

1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook