Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
BasisBIX schreef:Gefelciteerd ermee.
En nu weet ik ook wat voor interieur daar inzit
gewoon een GTI interieur (niet die van mij (hellaas)) maar dat is niet orgineel wel?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ik denk van niet
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
BasisBIX schreef:Ik denk van niet
idd want er hoort eigenlijk een zitzak in
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Dat hoeft helemaal niet. Velours was gewoon een optie op de TZD MY 90 en 91. Werd helaas niet vaak gekozen, maar het kan weldegelijk af-fabriek zo geleverd zijn. Zelfde geldt voor stuurbekachtiging, was niet standaard in die modeljaren op de TZD, maar wel optioneel beschikbaar.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
weer wat geleerd
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gefeliciteerd Furio!! Het is ff wennen aan zo’n diesel, maar je gaat ervan houden, en over een tijdje wil je domweg geen andere meer. Let maar op!
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Zo’n turbo als jij hebt lijkt me nog lekkerder, maar dit is echt prima.
Er zit overigens ook stuurbekrachiging op.
Weet iemand trouwens wat ik aan de matige trekkracht in de 4 en 5? Gewoon de motor wat meer op z’n donder geven? Wat meer in de hoge toeren gaann bij het optrekken? Klaart ie daar wat van op? Of kan ik nog meer doen?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Wellicht zou je de brandstofpomp nog een klein beetje open kunnen schroeven, maar over het effect daarvan zijn de meningen geloof ik nogal verdeeld. Bij mij maakte het wel wat verschil in ieder geval.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ok, dankje knackor, ik zal inderdaad even afwachten wat de andere meningen daarover zijn
rb schreef:Volgens mij moet je bij die TZD de spinnewebben uit het blok rijden of gooi een reinigingsmiddel voor het brandstofsysteem en injectoren in de tank. Een 19D moet redelijk makkelijk 140 cruisen zonder voet op de vloer. Doe je dat wel, dan moet ie in 5e minimaal tot het rode gebied van de toerenteller komen.
Een reinigingsmiddel? Is dat goed? Wat zijn de meningen daarover?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Een reinigingsmiddel kan natuurlijk geen kwaad, als de verstuivers zelf nog goed zijn. Ik vind het wel vrij bijzonder dat deze diesel al een koprevisie heeft gehad, normaliter alleen iets wat nog wel eens bij turbodiesels nodig schijnt te zijn.
Geef deze dame gewoon wat kilometers (zijn ze voor gemaakt), trek af en toe eens ff lekker door, dan komt ze vanzelf wel weer tot leven. Langdurig planken is veel belastender dan af en toe eens een klein stukje volgas, bij een goed opgewarmde motor is dat geen enkel probleem.
Als ze dan nog steeds lui blijft kun je eventueel nog wat bijregelen op de brandstofpomp, maar persoonlijk zou ik dat liever door een dieselspecialist laten doen, om geen gezeik te krijgen met de APK ivm eventuele uitstootproblemen.
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ok dankje.
Tsja, staat op de rekening dat ie een koprecisie heeft gehad in 2000 (kosten 1450 gulden) bij Citroen garage.
Een reinigingsmiddels koop je gewoon bij de auto zaak en doe in de tank begrijp ik? Hoe weet ik of de verstuivers nog goed zijn?
De auto rijdt bij mijn gebruik trouwens niet 1 op 18, maar 1 op 19, na mijn laatste meting. En in de 1, 2 en 3 trekt ie echt wel lekker. Ook nog wel ind e 4, maar de vijf niet meer. Daarnet zat ik met 110 plankgas om bij 120 te komen. Bij 120 kan ie dan weer van plankgas af, maar toch… (was wel een slechte weg, ramen open en wind tegen overigens)
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
CitZX1.8iFurio schreef:
Een reinigingsmiddels koop je gewoon bij de auto zaak en doe in de tank begrijp ik?
Yep.
CitZX1.8iFurio schreef:Hoe weet ik of de verstuivers nog goed zijn?
Als de verstuivers versleten zijn loopt ‘ie meestal nogal rauw, is de koude start moeizaam (lang voorgloeien) en braakt ze een hoop blauwe rook uit, ook bij warme motor. Dit is een geleidelijk proces, als je langere tijd met je BX rijdt zal het je niet zo snel opvallen. Het verschil merk je pas als de verstuivers gereviseerd zijn. Heb ik een half jaartje geleden laten doen, kostte een paar honderd euri maar het was zeer de moeite waard!
CitZX1.8iFurio schreef:
De auto rijdt bij mijn gebruik trouwens niet 1 op 18, maar 1 op 19, na mijn laatste meting. En in de 1, 2 en 3 trekt ie echt wel lekker. Ook nog wel ind e 4, maar de vijf niet meer. Daarnet zat ik met 110 plankgas om bij 120 te komen. Bij 120 kan ie dan weer van plankgas af, maar toch… (was wel een slechte weg, ramen open en wind tegen overigens)
Volgens mij hoef je je echt geen zorgen te maken. Verbruik is heel netjes, en dat ze in de hoogste versnelling niet zoveel fut meer heeft is heus geen teken dat er iets mis zou zijn. Hooguit heeft het blok een rustig leven gehad, en da’s natuurlijk alleen maar prettig voor jou.
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik maak me ook geen zorgen hoor. Het is waarschijnlijk gewoon de overgang (van een GT naar een diesel)
Ik zal binennkort wel even een filmpje plaatsen emt het geluid van de motor. Klinkt zoooo lekker namelijk
Ik zal dat reinigingsmiddels eens proberen, aangezien de auto geen van de klachten heeft die jij aangeeft Winnetou. Ik neem aan dat op de verpakking staat hoe het tpoegepast dient te worden??
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik ben op zoek.
Wie weet waar ik een brandstofslang voor mijn TZD kan kopen/bestellen?
Het gaat om een brandstofslang (volgens mij een retourslang) van ca. 150 cm die zichtbaar is aan de linkerzijde van het motorblok en zo weer onder de auto verdwijnt.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik zou het bij de Brezan halen.
Eveneens ben ik tevens ook.