door de benen
snoek1
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS DS20 Pallas
Gepost: 02 juli 2008 02:55 PM

de snoek van mij zakt aan de voorzijde na ca. 2 uur in tot de aanslag terwijl ze achter nog fier omhoog staat zelfs na 36 uur .de veercilinders aan de voorzijde zijn reeds gereviseerd (nieuwe o-ringen en viltringen) waar zou het nog meer aan kunnen liggen, ik roep remaccu (denk van niet) of de bollen voor? iemand idee?

DS 20 Pallas DY3 hydr.1972

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 juli 2008 03:00 PM
  [ # 1 ]

Stuurhuis misschien. Die is heel vaak de boosdoener bij interne lekage.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 02 juli 2008 03:11 PM
  [ # 2 ]

Hoogteregelaar voor lekt te veel.
Als je dat zeker wilt weten, moet je de retour van de hoogteregelaar eraf trekken en kijken hoeveel LHM eruit komt.

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 juli 2008 03:13 PM
  [ # 3 ]

Stuurhuis kan ook.

Zakt ze gelijk matig of is het opeens door de hoeven?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 02 juli 2008 03:14 PM
  [ # 4 ]

Ik zou me niet zo heel druk maken. Inzakken na twee uur is niet echt slecht.

Zijn er andere aanwijzingen voor slijtage in de hydrauliek? Bijvoorbeeld een pomp die vaak aanslaat of langzaam omhoogkomen na het starten.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 02 juli 2008 03:16 PM
  [ # 5 ]

Als je hoogteregelaar (en de veercilinders) niet lekt, kan het stuurhuis lekken wat het wil, maar dan blijft de auto op hoogte bij uitzetten motor, toch?

Citroen!

Profiel  
 
snoek1
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS DS20 Pallas
Gepost: 02 juli 2008 03:18 PM
  [ # 6 ]

nee alles doet het prima, maar een tijd terug dacht ik dat het aan de veercilinders lag, dus wat ringen vernieuwd. verschil is er niet vandaar.
pomp slaat regelmatig maar niet te vaak aan. auto komt vlot omhoog.
maak me niet echt druk erover maar eigenlijk alleen voor het plaatje Laughing  is het mooi dat ze langer aan de voorzijde omhoog blijft

DS 20 Pallas DY3 hydr.1972

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 juli 2008 03:19 PM
  [ # 7 ]
DriverD schreef:

Als je hoogteregelaar (en de veercilinders) niet lekt, kan het stuurhuis lekken wat het wil, maar dan blijft de auto op hoogte bij uitzetten motor, toch?

Toch wel:

De auto zal altijd druk verliezen, hetzij in de veercylinder hetzij in de hoogte regelaar. Dan zakt ze heel langzaam. Tot het moment dat de hoogteregelaar de schuif openzet om te stijgen ( wagenhoogte te laag). Als het secundaire circuit inmiddels in leeg gelopen dooar een lek stuurhuis spoelt nu alle resterende druk uit de veerring het secundaire circuit in en flikkert ze door de hoeven.

Mijn SM doet dat.. Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 02 juli 2008 03:23 PM
  [ # 8 ]

Good thinking, dan zou het dus verschil kunnen uitmaken hoe de wieluitslag is, maximale uitslag, weinig interne stuurhuislekkage, langer op hoogte.
Kun je testen/uitproberen Idea

knuffel

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 02 juli 2008 03:25 PM
  [ # 9 ]

Jij gaat uit van lekkende veercilinders en hoogteregelaar. Nogmaals: Als deze componenten niet lekken, blijft de auto lang hoog.

Als er wel redelijk wat weglekt heb jij gelijk natuurlijk.

Controle kan door de retouren los te maken en dan te kijken hoeveel er lekt.

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 juli 2008 03:33 PM
  [ # 10 ]
vlietmansje schreef:

Good thinking, dan zou het dus verschil kunnen uitmaken hoe de wieluitslag is, maximale uitslag, weinig interne stuurhuislekkage, langer op hoogte.
Kun je testen/uitproberen Idea

Kanik twee uur mn stuur gaan lopen vast houden Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
snoek1
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS DS20 Pallas
Gepost: 02 juli 2008 04:03 PM
  [ # 11 ]

ga toch eens een keer de retouren checken.

DS 20 Pallas DY3 hydr.1972

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 02 juli 2008 05:02 PM
  [ # 12 ]
bogaard77 schreef:
vlietmansje schreef:

Good thinking, dan zou het dus verschil kunnen uitmaken hoe de wieluitslag is, maximale uitslag, weinig interne stuurhuislekkage, langer op hoogte.
Kun je testen/uitproberen Idea

Kanik twee uur mn stuur gaan lopen vast houden Cool

En eierwekker erbij houden Wink

knuffel

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook