Hallo,
Ik heb een CV berline 1.6i uit okt 2005. ik heb vandaag mijn airco gebruikt met het warme weer, maar nu lekte water (HEET water) uit het middenconsole aan de bestuurderskant. Zou dit misschien condenswater van de airco kunnen zijn en hoe is dit eventueel op te lossen?
Re: Water lekt uit middenconsole
postinternet schreef:Hallo,
Ik heb een CV berline 1.6i uit okt 2005. ik heb vandaag mijn airco gebruikt met het warme weer, maar nu lekte water (HEET water) uit het middenconsole aan de bestuurderskant. Zou dit misschien condenswater van de airco kunnen zijn en hoe is dit eventueel op te lossen?
Gewoon de condens afwatering laten uitkuisen, zit waarschijnlijk gewoon verstopt. Dat verhielp het probleem voor mij
Citroen C4

Totaal aantal Berichten: 296
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Lijkt me sterk….... heet wateruit een airco. Overigens zit de afvoer aan de passagierskant, maar goed…...
ik weet het ook niet…...
Zou eerder aan de kachel denken. (koelvloeistof)
Maar dat kun je ruiken en daar spreekt de OP niet over.
Ben benieuwd ......
De vloeistof is heet, maar het ruikt niet gek. Het lijkt gewoon condenswater..wel vreemd misschien dat het heet water is….
In aanvulling op mijn vorige post. Ik had afgelopen zondag weer last van vocht dat lekte langs de middenconsole. Dit naar een autotocht van 2 uur en 32 graden buiten.
Ik heb direct gekeken waar dit water vandaan lijkt te komen. Wat me opviel is dat de lekbak heel veel condens heeft aan de buitenkant. Dit is heel vreemd vind ik. Hebben meer mensen last van het euvel dat er veel condensvorming/waterdruppels worden gevormd aan de buitenkant van de lekbak. De afwatering lijkt verder wel goed te zijn, want er ligt gewoon water onder mijn auto.
Wie kan me helpen/ervaringen delen.

Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
CitroenC1 schreef:Als ik jou was zal ik het slangetje van je afwatering schoonmaken.
Het is bekend bij de C4 dat het gaatje niet groot genoeg is als gevolg dat hij zn water niet kwijt kan.
Maar hij schrijft dat er wel water onder de auto ligt. Dit zou toch moeten betekenen dat de afwatering niet verstopt is…
De afwatering lijkt inderdaad wel in orde. ik heb al een pompende beweging met het slangetje uitgevoerd. Ik vind het zo vreemd dat er zoveel condensvorming op de lekbak komt….