2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Weer een (Grand) C4 Picasso of wat anders?
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 15 juli 2008 12:20 AM
  [ # 16 ]

Of ze zijn wél tevreden, maar willen niet 2x dezelfde auto.
Rolling Eyes  Je kijkt wel érg naar de negatieve kant hoor….

Gr Martijn

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43292
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 juli 2008 12:23 AM
  [ # 17 ]
Caysee schreef:

Bijna een derde zou overstappen naar een andere Citroën (waarschijnlijk de C5 Tourer) en dat is m.i. toch wel een groot aantal.

Ja, dat is een enorm aantal: 8 stuks welteverstaan… whahahahahaha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 386
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 15 juli 2008 12:35 AM
  [ # 18 ]
waterman771 schreef:
Caysee schreef:

Bijna een derde zou overstappen naar een andere Citroën (waarschijnlijk de C5 Tourer) en dat is m.i. toch wel een groot aantal.

Ja, dat is een enorm aantal: 8 stuks welteverstaan… whahahahahaha

Dan moeten we met die 17 die wel tevreden zijn dan ook maar geen rekening houden. Een poll is maar een relatief gebeuren en erg afhankelijk van het aantal mensen dat reageert.
Ik vind dit voor een moderator overigens een opmerking die hij/zij voor zich zou moeten houden, zeker het laatste ‘woord’. Evil or Very Mad

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43292
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 juli 2008 12:36 AM
  [ # 19 ]
Caysee schreef:

Ik vind dit voor een moderator overigens een opmerking die hij/zij voor zich zou moeten houden, zeker het laatste ‘woord’. Evil or Very Mad

Ik niet, en wel hierom: Dit is een open forum, waar een ieder zijn of haar mening mag geven. Humor is daarbij erg belangrijk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 386
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 15 juli 2008 12:39 AM
  [ # 20 ]
Martijn de Ruijter schreef:

Of ze zijn wél tevreden, maar willen niet 2x dezelfde auto.
Rolling Eyes  Je kijkt wel érg naar de negatieve kant hoor….

Gr Martijn

Dat is ook een mogelijkheid. Helaas ben ik een beetje negatief over de GC4P, ik had niet verwacht dat het kwa wegligging bij wat hogere snelheden en wind zo’n schommelbak zou zijn. Mijn ‘oude’ C5 Break hoefde je bijna niet te sturen en in de GC4P zit ik constant te corrigeren.
Dus nog steeds wat mij betreft: zo snel mogelijk naar een C5 Tourer.

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  
 
Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 386
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 15 juli 2008 12:42 AM
  [ # 21 ]
Caysee schreef:
waterman771 schreef:
Caysee schreef:

Bijna een derde zou overstappen naar een andere Citroën (waarschijnlijk de C5 Tourer) en dat is m.i. toch wel een groot aantal.

Ja, dat is een enorm aantal: 8 stuks welteverstaan… whahahahahaha

Dan moeten we met die 17 die wel tevreden zijn dan ook maar geen rekening houden. Een poll is maar een relatief gebeuren en erg afhankelijk van het aantal mensen dat reageert.
Ik vind dit voor een moderator overigens een opmerking die hij/zij voor zich zou moeten houden, zeker het laatste ‘woord’. Evil or Very Mad

Aaaah, dit is (was) humor. OK, ik zal voortaan met een andere blik naar dit (dacht ik) serieuze forum kijken. Verder ‘no hard feelings’. Very Happy

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 15 juli 2008 12:46 AM
  [ # 22 ]

tja de auto is hoger, na de evasion heb ik ook gezegd nooit meer mpv/monovolume.

niet dat het slechte auto’s zijn maar personenauto’s rijden net ff anders.
maar het blijft een persoonlijke voorkeur gezien het succes van de eenvolumers

Profiel  
 
Durovski
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 13-11-2007

Gepost: 15 juli 2008 08:40 PM
  [ # 23 ]

Ik heb optie 2 gekozen, geen picasso, wel citroen. Al zal ik eerlijkheidshalve vermelden dat ik net zo goed naar andere merken zal kijken.

Ik heb nu bijna 6ooo km gereden met mijn C4GP 2.0 EB6V Ambiance.
Over het algemeen ben ik dik tevreden.
- De auto is een heerlijke verblijfsplaats. Zo heb ik het nog niet eerder ervaren. Licht, handrem, ruitenwissers, alles automatisch. Wat een luxe!
- EB6V bevalt uitstekend! Doet precies wat ik wil.

Paar kleine kritiek puntjes:
- Kleine ruimte op 2e zitrij. Had hiervoor een Ford Galaxy en die is toch een heel stuk groter. Op zich is de ruimte voor kinderen prima, maar met een maxycosy achterin schopt mijn zoontje van 3 voordurend tegen de voorstoelen aan. Hij zit er dan ook heel dicht opgeplakt.
- De vering van de Galaxy spreekt me in stadsverkeer toch wat meer aan. Bij voortdurend optrekken, afremmen, bochten en drempels vind ik de C4 toch een beetje weeïg aanvoelen. Het lijkt alsof hij na elke drempel een extra correctie doet terwijl de hobbel allang voorbij is. De wat directere vering in de galaxy is dan fijner. Op de snelweg en provinciale wegen daarentegen “zweeft” de C4 geweldig over de weg. - - De bluetooth pakt in ongeveer 30% van de keren niet. Kan ook aan mijn telefoon liggen, maar dat is wel irritant.
- Heb een paar kraakjes gehad maar die waren vanzelf zo weer weg.
- Heb af en toe (als ik de muziek uit heb) een kleine pieptoon als ik gas geef.

Al met al geen grote punten. Waarom dan geen nieuwe C4? Ik moet nog ruim 3,5 jaar, tegen die tijd zijn er vast weer nieuwe mpv’s uit. Ik moet dan sowieso een maatje groter met drie kinderen. Dus wellicht de C8, al vind ik de huidige niet mooi. Zien we tegen die tijd wel weer.
[/list]

Vroeger: ZX 1,8 Aura, Xantia 1.9 diesel, C2 VRT
Nu: C4 Grand picasso, 2.0 benzine EB6V, ligne ambiance, pack detection, pack luminosite en bluetooth.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 16 juli 2008 02:00 AM
  [ # 24 ]
Caysee schreef:
Martijn de Ruijter schreef:

Of ze zijn wél tevreden, maar willen niet 2x dezelfde auto.
Rolling Eyes  Je kijkt wel érg naar de negatieve kant hoor….

Gr Martijn

Dat is ook een mogelijkheid. Helaas ben ik een beetje negatief over de GC4P, ik had niet verwacht dat het kwa wegligging bij wat hogere snelheden en wind zo’n schommelbak zou zijn. Mijn ‘oude’ C5 Break hoefde je bijna niet te sturen en in de GC4P zit ik constant te corrigeren.
Dus nog steeds wat mij betreft: zo snel mogelijk naar een C5 Tourer.

De C4P vergelijken met een C5 gaat natuurlijk niet op.
Ook al zitten ze ongeveer in dezelfde prijsklasse.

Ik heb met vele auto’s gereden voor de aankoop en de C4P was een van de beste op vlak van comfort.
En ook het weggedrag was en is lang niet slecht.

Maar eigenlijk maak ik dezelfde “fout” . Ik tracht altijd bewust of onbewust de C4P te vergelijken met de auto van mijn vader (een mercedes E 220 cdi)
En dan valt het steeds op dat het comfort stukken lager is. Maar dat is ook normaal, een MPV kan nooit zo zacht rijden als een berline, de E-klasse heeft een grotere wielbasis en is ongeveer dubbel zo duur.
Dus je kan niet vergelijken, en toch doe ik het onbewust bij ieder putje door in mezelf te denken de E-klasse is toch stukken beter.
En door dit te denken beschouw ik het comfort van de C4P als minder goed. Terwijl het in vergelijking met zijn concurenten onder de MPV’s en de andere auto’s die ik getest heb best een comfortabele auto is.

Ik wil dus maar zeggen dat het niet meer dan normaal is dat je C5 beter reed.
Over het weggedrag heb ik eigenlijk geen opmerkingen, opnieuw het is en blijft een MPV en het concept heeft zijn beperkingen op dat vlak.
Maar ik ben er best tevreden over, ook op de snelweg.
Ik rij altijd 120-130 soms 140 en bij die snelheden is het weggedrag naar mijn mening erg stabiel.
Enkel erge zijwind vormt een probleem.
Mss ligt het aan het feit van eventuele lage profiel banden dat de wagen ietswat gevoeliger is voor wegonregelmatigheden. (ik heb 215-55 R16)

Ikzelf herken dit probleem niet, in die mate dat de E-klasse van mijn vader nauwelijks stabieler rijd. Behalve dan bij zijwind.
En het kan trouwens nog veel erger (toyota RAV4, toyota prius,... waren pas echt onstabiel heel de tijd moeten corrigeren, bij elke oneffenheid, net als de BMW 1 trouwens)
De enige wagen die volgens mij echt als een blok op de weg lag was de audi A3, ronduit indrukwekkend. Maar je stapte uit met hoofdpijn en rugpijn.

Conclusie:
Rekening houdende met de beperkingen van het MPV concept heeft de C4P een goed weggedrag, alleen de zijwindgevoeligheid is minder.

En op vlak van comfort net hetzelfde: voor dit type wagen is het comfort goed.
Alleen dwarsnaden e.d. worden te hard doorgegeven door de luchtvering. En dat is jammer. op dit vlak is de stalen achtervering stukken beter.

Dus je hebt gelijk dat je het comfort en weggedrag van een C5 niet kan benaderen, maar dat is eigenlijk niet de fout van de C4P maar wel de fout van het MPV concept.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 386
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 16 juli 2008 11:55 PM
  [ # 25 ]

@Picassoke:
Ben het met je eens dat de (G)C4P één van de, zo niet de best, rijdende MPV’s is die op het ogenblik leverbaar is.
Rij af en toe in een Renault Scenic en een BMW 1.20 (da’s pas een scheurijzer, beter dan de VW Golf GTI), maar die rijden beduidend minder comfortabel.
Blijft staan: als op het moment van kopen van de GC4P ook de C5 Tourer leverbaar geweest was, dan had ik voor de wegligging en niet voor de ruimte gekozen.

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 17 juli 2008 12:47 AM
  [ # 26 ]
Caysee schreef:

@Picassoke:
Ben het met je eens dat de (G)C4P één van de, zo niet de best, rijdende MPV’s is die op het ogenblik leverbaar is.
Rij af en toe in een Renault Scenic en een BMW 1.20 (da’s pas een scheurijzer, beter dan de VW Golf GTI), maar die rijden beduidend minder comfortabel.
Blijft staan: als op het moment van kopen van de GC4P ook de C5 Tourer leverbaar geweest was, dan had ik voor de wegligging en niet voor de ruimte gekozen.

Als er op dat moment de nieuwe C5 beschikbaar was geweest had ik er ook voor gekozen laat dat duidelijk zijn.
Vandaag ben ik met een CLS van mercedes meegereden en deze rijd ook vrij hard. Zeker niet beter dan de picasso.

Ik heb vandaag een brief ontvangen ivm een terugroepactie voor het panoramadak.
Verder kraakt al enkele dagen de sateliet met de spiegels die aan de voorruit kleeft.
Even laten naar kijken als ik heb binnen doe, de auto moet een volledige dag binnen. Dus dan kunnen ze ook maar eens kijken naar dat getik/gekraak.

Verder heb ik ook antwoord gekregen van citroen belux ivm met de resonantie.
Ik moet contact met hun opnemen voor het chasisnummer door te geven en verder te bespreken.
Hopelijk komt het allemaal in orde.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
aerdt
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-01-2008

- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Gepost: 17 juli 2008 01:17 AM
  [ # 27 ]
picassoke schreef:

Vandaag ben ik met een CLS van mercedes meegereden en deze rijd ook vrij hard. Zeker niet beter dan de picasso.

Sterker nog ik denk dat zelfs een Ferrari vrij hard rijdt, maar niet beter dan een Picasso. Laughing

Profiel  
 
Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 21 juli 2008 07:54 PM
  [ # 28 ]

Als mijn Francaise morgen total loss gereden zou worden (bij wijze van spreken!!!!!!!) kies ik direct weer voor een GC4P. Ik heb er praktisch geen problemen mee en het rijdt bijzonder comfortabel. Ook de wegligging en prestaties met caravan zijn uitstekend, al heb ik wel moeten wennen aan die elektrische stuurbekrachtiging. Zelfs ben ik zeer tevreden over de robotbak. En dan de laadruimte, en het wegklappen van 1 of 2 of 3 stoelen, of het in twee tellen omhooghalen van de 3e zitrij, of…............


Gerrit

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 22 juli 2008 10:09 PM
  [ # 29 ]

Re: ervaringen c4 picasso

kingsteve schreef:

ik heb nu 90000 km er op zitten in 1 jaar met mijn g4cp 1.6 hdif met eb6v.

Ben over ruimte en comfort naar 1 jaar kilometers vreten wel te spreken echter na 1 jaar rijden ervan heb ik meer klachten, en die moeten berijders wel herkennen:

- power ontbreekt motor te licht voor dit gewicht
- hakerige bak ben ik spuugzat, geen enkel gevoel erin, volgende keer
  maar een volautomaat.
- kraken en pieken her en der
- schokkerig gevoel soms als ik rijdt
- stuur trilt enorm boven 120 km/h
- raam moet je zeker niet open zetten boven 120 als er maar een beetje
  wind staat

over 8 maanden toch maar de c5 tourer denk ik

Idd de EBV6 is zeker niet slecht, maar als je een echte automaat gewoon bent is het gewoon een sterke achteruitgang.
Maar zoiets weet je natuurlijk op voorhand.

Maar het trillen boven de 120 moet toch op te lossen zijn (andere banden, uitbalanceren,...)

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 386
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 23 juli 2008 01:36 AM
  [ # 30 ]

Re: ervaringen c4 picasso

picassoke schreef:

Idd de EBV6 is zeker niet slecht, maar als je een echte automaat gewoon bent is het gewoon een sterke achteruitgang.
Maar zoiets weet je natuurlijk op voorhand.

Maar het trillen boven de 120 moet toch op te lossen zijn (andere banden, uitbalanceren,...)

Als er één ding is waar ik zeker blij mee ben is het mijn volautomaat, maar vele maanden geleden schreef ik al eens, dat diegenen die voor een EB6V (of hoe hij in België ook heet) gekozen hebben, dit gedrag al tijdens de eerste proefrit hadden kunnen ervaren…..

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook