Na lang speculeren is de facelift er, alhoewel het goed zoeken is!
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
even snel het persdocument doorgenomen. Ze hebben ze geconcentreerd op de voorkant om de C4 meer elegantie, kracht en energie mee te geven.
Ook het interier is wat veranderd, met name te bekleding en de toerenteller in het midden van de dashboard geintegreerd.
Er zijn twee nieuwe benzine motoren: VTi 120 en THP 150. Ik weet niet waar ze voor staan. De diesel motoren zijn verder verbeterd en de 2.0 HDi is de eerste die de EURO V standaard heeft.
Verder heeft de C4 een nieuw navigatie systeem (MyWay?) en heeft een bluetooth functie.
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/














































Totaal aantal Berichten: 43363
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
erwt schreef:
Ook het interier is wat veranderd, met name te bekleding en de toerenteller in het midden van de dashboard geintegreerd.
Dat werd tijd ook, want dat andere ding oogte zo goedkoop
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


































Totaal aantal Berichten: 15730
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
erwt schreef:Er zijn twee nieuwe benzine motoren: VTi 120 en THP 150. Ik weet niet waar ze voor staan.
Elders op het forum heb ik gelezen dat dit de samen met bmw ontwikkelde 1.6 motoren zijn, de eerste zonder turbo, de tweede met.
Kijk ook eens op http://www.c4.citroen.com/
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
waterman771 schreef:erwt schreef:
Ook het interier is wat veranderd, met name te bekleding en de toerenteller in het midden van de dashboard geintegreerd.
Dat werd tijd ook, want dat andere ding oogte zo goedkoop
Dat vond ik juist niet. Ik vond dat juist een leuk detail. Ook andere mensen die in de auto zaten viel het allemaal op en konden dat erg waarderen.














































Totaal aantal Berichten: 43363
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
tilanus schreef:waterman771 schreef:erwt schreef:
Ook het interier is wat veranderd, met name te bekleding en de toerenteller in het midden van de dashboard geintegreerd.
Dat werd tijd ook, want dat andere ding oogte zo goedkoop
Dat vond ik juist niet. Ik vond dat juist een leuk detail. Ook andere mensen die in de auto zaten viel het allemaal op en konden dat erg waarderen.
Instrumenten dien je allemaal bij elkaar te groeperen, niet verspreid over het dashboard. Die toerenteller zag er uit alsof ie d’r later was bij geplakt. Geen gezicht…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Voorbumper vind ik netjes maar ook niet echt mooier als de huidige. Persoonlijk vind ik de huidige toerenteller juist wel leuk, afwijkend. Misschien is de nieuwe locatie wel logischer maar goed je rijdt nu eenmaal een Citroen… Als je recht toe-recht aan wil dan koop je maar een Golfje…
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225














































Totaal aantal Berichten: 43363
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
mvbbx schreef:Voorbumper vind ik netjes maar ook niet echt mooier als de huidige. Persoonlijk vind ik de huidige toerenteller juist wel leuk, afwijkend. Misschien is de nieuwe locatie wel logischer maar goed je rijdt nu eenmaal een Citroen…
Als je recht toe-recht aan wil dan koop je maar een Golfje…
Jongens, wanneer zien we het nou eens zoals het is: Citroen wil auto’s verkopen aan potentiele golfrijders. Dus: zo normaal mogelijke auto’s bouwen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Waarom moeten tegenwoordig de meters in het midden, ik wil ze gewoon voor mijn neus hebben
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
gelukkig hebben ze het nummerbord aan de voorkant weer op de normale plek gezet ipv zo raar onderaan.
Xantia Plus 1.8i 16v 2001 ORGA 8943






















Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V

















Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik heb enkele dagen gelden met een C4 gereden.
En ik vond de toerenteller wel leuk.
Al is het wel niet bevorderlijk voor de afleesbaarheid.
Nu valt alles in 1 gezichtsveld.
Maar hoe dan ook ik vond het een leuk detail, typisch citroen eigl
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Het zal wel aan mij liggen, maar is er een verschil met de oude? Ik zie het niet.
Zucht. Ik ben echt uitgekeken op nieuwe auto’s, zelfs al zijn het citroens. Ze zijn bol en lomp, debiel zwaar en daardoor traag, en de echte vering is geofferd aan de stuiterbakrijders.
Zo’n C4 bijvoorbeeld. Als je hem zo ziet dan denk, dat ziet er wel aardig uit. Totdat je er een CX, XM, Xantia of andere oudere auto met echte lijnen naast zet of er naast gaat staan en merkt dat er iets mis is. Dan zie je ineens dat het eigenlijk allemaal suvs zijn waarvan ze de vierwielaandrijving zijn vergeten. Geldt net zo goed voor de C5. Langer dan een CX, en prut binnenruimte.
Maar goed, ik kan nog wel even doordraven. Laat ik ‘t maar niet doen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
komkom, niet zo negatief!
ik vind nieuwe Citroën’s als C3, C4 en C6 zeer positief afsteken bij de rest van het moderne spul.
Verder heb ik onlangs in een nieuwe C5 gereden (zonder bollen nog wel) en hij reed bijna net zo fijn als mijn Xantia.
Xantia Plus 1.8i 16v 2001 ORGA 8943