Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En op zn Sm.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
bogaard77 schreef:Ja wel gescheiden van de hoofdbol, maar niet van het stuurhuis. door het stuurhuios verdwijnt alle druk in het systeem en op het moment dat de hoogte regelaars druk vragen omdat de auto een klein beetje is gezakt, spoelt alle restdruk uit de bollen het lege systeem in.
Verder moet de vanne priorite in goede staat zijn. Wie checkt dat ooit?
Ik zei de gek ops:
www.citroends.org/piccies/klep.jpg
Bij een Dsuper/Dspecial zit het stuurhuis idd rechtstreeks aan de achtervering. Maar word door het verdeelblokje wel gescheiden van de voorvering. Dus achter aanzakken door een slecht stuurhuis kan. Voor (mits systeem in orde) dus niet.
Bij de DS 21 H (DS 23 H ook ???) zit het stuurhuis aangesloten bij de remaccumulator. Hier word het gehele veersysteem afgesloten van het stuurhuis door het verdeelblokje. Er loopt echter wel een leiding van de vering naar de rem servo voor de bediening van het ‘karretje’ wat de remkracht verdeling bepaalt. En een leiding van de voorremmen naar centrifugaal regelaar voor het verlaagd toerental.
Bij een DS 21 M (DS 23 M ook ??) zit ook het stuurhuis aangesloten op de remaccu, maar ontbreekt uiteraard de leiding naar de (ontbrekende) centrifugaal regelaar. Op de tekeningen is wel een leiding te zien van achtervering naar de remservo.
Dus idd bij achter snel inzakken van een super/special is stuurhuis/veercilinders/hoogteregelaar de oorzaak. Hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat het allemaal slecht is.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
jeroentje schreef:bogaard77 schreef:Ja wel gescheiden van de hoofdbol, maar niet van het stuurhuis. door het stuurhuios verdwijnt alle druk in het systeem en op het moment dat de hoogte regelaars druk vragen omdat de auto een klein beetje is gezakt, spoelt alle restdruk uit de bollen het lege systeem in.
Verder moet de vanne priorite in goede staat zijn. Wie checkt dat ooit?
Ik zei de gek ops:
.
Hij ging niet lekken bij 70 bar?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Jawel, en vrij fors zelfs. Maar mijn wagen is een langlopend project, dus nog geen oplossing gevonden. Misschien een klep van een xm ofzo en die afstellen op de juiste drukken.
Heb dit ook al twee keer gehad met “revisie” hoogteregelaars. Heb me er gewoon bij neergelegd. Als ze maar vrij snel omhoogkomt en niet lekt dan lijkt mij het een klein probleem.
Echter zijn stuurhuizen een lastiger verhaal, ze zijn zeer duur en je kunt er zo lekker bij, NOT.
C’est une voiture du ministre !
Goddess'71 schreef:je kunt er zo lekker bij, NOT.
Ach gewoon een beetje ruimte maken door radiateur weg te halen dan heb je prima toegang
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Kom maar even een hoogte regelaar achter vervangen in de SM. Daarbij vergeleken is het DS stuurhuis een lachertje met 1 arm op je rug gebonden en je ogen dicht…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>