2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Achter snel zakken na revisie
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 juli 2008 01:33 PM
  [ # 16 ]

En op zn Sm.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 10 juli 2008 05:52 PM
  [ # 17 ]
bogaard77 schreef:

Ja wel gescheiden van de hoofdbol, maar niet van het stuurhuis. door het stuurhuios verdwijnt alle druk in het systeem en op het moment dat de hoogte regelaars druk vragen omdat de auto een klein beetje is gezakt, spoelt alle restdruk uit de bollen het lege systeem in.

Verder moet de vanne priorite in goede staat zijn. Wie checkt dat ooit?

Ik zei de gek Surprisedops:


www.citroends.org/piccies/klep.jpg

Bij een Dsuper/Dspecial zit het stuurhuis idd rechtstreeks aan de achtervering. Maar word door het verdeelblokje wel gescheiden van de voorvering. Dus achter aanzakken door een slecht stuurhuis kan. Voor (mits systeem in orde) dus niet.

Bij de DS 21 H (DS 23 H ook ???) zit het stuurhuis aangesloten bij de remaccumulator. Hier word het gehele veersysteem afgesloten van het stuurhuis door het verdeelblokje. Er loopt echter wel een leiding van de vering naar de rem servo voor de bediening van het ‘karretje’ wat de remkracht verdeling bepaalt. En een leiding van de voorremmen naar centrifugaal regelaar voor het verlaagd toerental.

Bij een DS 21 M (DS 23 M ook ??) zit ook het stuurhuis aangesloten op de remaccu, maar ontbreekt uiteraard de leiding naar de (ontbrekende) centrifugaal regelaar. Op de tekeningen is wel een leiding te zien van achtervering naar de remservo.

Dus idd bij achter snel inzakken van een super/special is stuurhuis/veercilinders/hoogteregelaar de oorzaak. Hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat het allemaal slecht is.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 juli 2008 08:05 PM
  [ # 18 ]
jeroentje schreef:
bogaard77 schreef:

Ja wel gescheiden van de hoofdbol, maar niet van het stuurhuis. door het stuurhuios verdwijnt alle druk in het systeem en op het moment dat de hoogte regelaars druk vragen omdat de auto een klein beetje is gezakt, spoelt alle restdruk uit de bollen het lege systeem in.

Verder moet de vanne priorite in goede staat zijn. Wie checkt dat ooit?

Ik zei de gek Surprisedops:

.

Hij ging niet lekken bij 70 bar?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 10 juli 2008 08:54 PM
  [ # 19 ]

Jawel, en vrij fors zelfs. Maar mijn wagen is een langlopend project, dus nog geen oplossing gevonden. Misschien een klep van een xm ofzo en die afstellen op de juiste drukken.

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 14 juli 2008 04:53 PM
  [ # 20 ]

Heb dit ook al twee keer gehad met “revisie” hoogteregelaars. Heb me er gewoon bij neergelegd. Als ze maar vrij snel omhoogkomt en niet lekt dan lijkt mij het een klein probleem.

Echter zijn stuurhuizen een lastiger verhaal, ze zijn zeer duur en je kunt er zo lekker bij, NOT.

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 15 juli 2008 04:52 AM
  [ # 21 ]
Goddess'71 schreef:

je kunt er zo lekker bij, NOT.

Ach gewoon een beetje ruimte maken door radiateur weg te halen dan heb je prima toegang

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 juli 2008 12:05 PM
  [ # 22 ]

Kom maar even een hoogte regelaar achter vervangen in de SM. Daarbij vergeleken is het DS stuurhuis een lachertje met 1 arm op je rug gebonden en je ogen dicht…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook