Hoi hoi,
Eerste keer dat ik hier terecht kom. Ook eerder toevallig. Want was op zoek naar verschil tussen 110pk 1.6hdi van de New berlingo break (personen) en de 90pk lichte vracht.
Heb namelijk de 1.6hdi 90 pk besteld. Volgens de garagist zit er groot verschil tussen de beide motoren. Want dacht natuurlijk dat het alleen de chip was die anders was. Want hoe meer paardjes en vooral hoe meer nm’s hoe beter e. Maar is dat dan ook werkelijk zo?
En dode hoekspiegels? Zijn die te verkrijgen voor het 08 model? Want eigenlijk nog maar weinig over te vinden. Zie hier wel verschillende foto’s met zo van die dode hoek spiegeltjes bovenop. Bij het vorige model dan. Het is maar heb geen zijruitjes dus over schouder kijken gaat niet veel opleveren. Plus rijdt voor mijn werk met transit t350 waar die dingen standaard op zitten. Eens iets gewoon wil je dat zelf ook hebben natuurlijk.
Groeten,
de nieuwe
New Berlingo, heerlijke wagen
Re: New berlingo enkele vragen
hangt natuurlijk af van wat je met de auto gaat doen, ik meen gelezen te hebben dat de nieuwe ook richting 1500 kg gaat en dan denk ik dat je beter de 110 pk versie kan kopen.
Dat is nu net het probleem. Bij de personenversie kan je die 110pk kopen. Maar ik heb een lichte vracht besteld. En daar is de hoogste versie 90pk. Maar het koppel is ook gelijk pak minder.
Geladen en met aanhanger bij vind ik wel meer koppel een pak interessanter.
Daarom dat ik mij afvraag hoe dat nu zit. Is het gewoon een andere chip of zit er echt een verschil op beide hdi motoren?
New Berlingo, heerlijke wagen
er zit wel degelijk meer verschil op als alleen een “chip”
de moter-onderdelen kunnen grotere belasting aan.
turbo is waatschijnlijk anders, evenals de intercooler
koppeling, versn.bak, ...
enz…....
Damn, had al een vaag vermoeden dat het weer klote ging zijn.
Ach dan wordt het “behelpen” met 90 pk e.
Blindering voor ruiten is al besteld dus das dan toch al stap in de goede richting om fijne lichte vracht te krijgen.
Alleen lees hier ook iets over gele voor lichten. Vind ik wel ferm om te zien. Maar geeft dat ook echt beter zicht in het donker? Zie er op de autostrade heel wat trucks mee rijden. Vandaar. Hoewel die jongens beginnen ook met Xenon te rijden e. Mss beter Xenon laten insteken en gelijk 2 verstrallertjes op de grille.
Paar nette velgen deronder en wat meer luidsprekers en een woofer en klaar.
New Berlingo, heerlijke wagen
pas op omdat het geen personenuitvoering zal de auto een stuk lichter zijn..en dan kunnen die 90 pk ruim voldoende zijn.
de evasion die ik heb gehad, had ook 90 pk (TD) en die was toch ook niet traag…
Nee traag zal het zeker niet zijn. Rij nu met een partner 1.9d dus van traag ken ik alles. Hoewel die wel super comfortabel rijdt zolang het maar geen autostrade is.
Maar de obd tuning is al besteld. Gaat ie naar 110pk en 285nm koppel. Alles oke.
Moet alleen is gaan horen bij de dealer of hij catalogus nu al heeft. Want moet en zal dodehoek spiegels hebben maar kan ze nergens ni vinde op het internet. Zie hier wel een paar foto’s waar er zo van die spiegels boven op de gewone kappen zijn gezet (+ de postbode bij ons heeft die ook). Weet alleen niet hoe het zit met die nieuwe berlingo.
New Berlingo, heerlijke wagen
kan nog niets vinden over die dodehoek spiegels op de accessoire-site…
ja da vind ik ook nu zo raar. Zou er toch mogen opstaan e. Als je bestelwagen zonder zijruitjes rijdt is dat wel heel handig. Zou op de weg niet graag fietser over zijn sokken rijden of als je van baan verwisseld op de autostrade een andere auto hinderen.
Hoewel die spiegels nu wel heel groot zijn. Maar toch moet ik ze hebben. Want die van het vorige model gaan niet passen denk. Alle ja, wie niet probeert weet het niet e.
New Berlingo, heerlijke wagen
@puggie 205
Was aan het zoeken wat de koppeling van een 90pk variant aankan. Aangezien ik wil chippe en niet gelijk koppeling er wil doorrijden. Natuurlijk als je via google zoekt kom je weer hier op het forum terecht en wat kom ik tegen?
Geplaatst: 23 Nov 2005 19:41 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
De wagen is van 2005 dus heeft deze nog garantie,
ik ga eerst proberen met de bediening (pomp en leidingen) van de druklager te vervangen (aangezien de koppeling niet altijd slipt)
en als dat nog niet helpt zal het waarschijnlijk een andere koppeling worden, een van een 110 pk standaard
groetjes
Kan de koppeling dat aan als je doorchipt naar 113pk en 285nm?
Groeten
New Berlingo, heerlijke wagen
Hey timmy
ik heb een 2.0 hdi en laten chippen naar 110 pk
mijn koppeling heeft het net geen 10000 km uitgehouden.
heb er toen ook een van een 110 pk ingezet en loopt nu al 70000 km zonder problemen.
ej puggie_205
Damn de garagist zal dan lache. Want ik vroeg of zij dat ook deden. Doorchippen dan. En dat deden ze niet en als ik het deed dan moesten zun het niet weten.
Gaat wel ff hard zijn als ze dan na 10k km’s al nieuwe koppeling van 110pk gaan moeten steken. Zoude ze daar mee kunnen lachen?
Daarstraks al is naar andere dealer gebeld om te weten te komen wat die koppeling aankan. Volgens hen gewoon 215nm. Meer willen ze natuurlijk weer niet zeggen. Gangsters.
Maar wat kost dan dan? Zwaardere koppeling steken? En doen ze da overal of moet ik daar weer voor naar een speciale die zich daar geen lur van aantrekt?
Groeten Tim
New Berlingo, heerlijke wagen
Heb dit draadje is ff gelezen.
ALs ik het goed voorheb, koop je een nieuwe auto, zonder voorafgaandelijk tl weten wat het verschil is in motorisatie - lichte vracht/personenwagen. Tot daar nog aan toe. De dealer moet dit maar netjes uitleggen.
Dan vind ik het raar dat je al gaat chiptunen zonder dat je een meter met de auto gereden hebt. Als klap op de vuurpijl ben je al een koppeling aan het wisselen na 10.000 km.
Die auto gaat een lang leven beschoren zijn, dat is duidelijk P
My advise rij er eerst is een tijdje mee alvorens je gaat chippen en weet ik nog wat allemaal, of zie ik dit mis?
_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L
@egres
daar heb je gelijk in.
ik heb mijne ook laten chippen omdat ik uiteindelijk ook iets meer wilde.
@ Timmy
-ne 1.6 kun je niet vergelijken met ne 2.0
-ik zou er ook eens eerst een tijdje mee rijden
-koppeling heb ik zelf vervangen
-hou er rekening dat je meer slijtage van onderdelen gaat hebben
-als ze erachter komen vervalt uw garantie
- ...
Ja ja weet ik wel. Maar ik wil zoveel mogelijk informatie voor ik overal aan begin.
Kennis is macht zeggen ze altij. Dus ik zeg altijd, eerst is goed inlichten.
Maar het begon eigenlijk allemaal met het feit dat ze de personenversie wel in 110pk hebben en de bestelwagen niet.
Dus vroeg ik me af hoe dat kwam. Dan kom je natuurlijk hier terecht omdat dealer niet echt een sluitend antwoord gaf.
Maar komt vooral omdat wij op het werk ford transit van 90pk hebben en eentje van 115 maar dat verschil is immens. Als je achter die 115 aanhanger achter hangt dan merk je het zelfs niet dat er iets achter hangt. Hoewel het alle 2 2.5 tdci 4cilinders zijn
Geen lang leven? Jawel hoor.Rij op mijn werk dik 30k per jaar. Heb deze Transit t350 gekrege toen der 10k opstonde en zit nu al dik over de 170k zonder problemen te hebben. Buiten dan dat ik de bladveren er altijd door rijd.
Maar hou gewoon van veel koppel. Rijdt gewoon prettiger. Daarom dat ik bestel variant in 110pk versie wou.
Snap je?
New Berlingo, heerlijke wagen
Ja dat snap ik. Nu, ik rij zelf ook met een Transit op ‘t werk, en dat zijn klotebakke. Zoals je zegt, bladveren, miserie troef. Comfort is nul nada noppes. En een Transit met 90 pk is idd bagger, de zwaardere versies zijn wel wat beter.
Je gaat thans aangenaam verrast zijn van die 1,6 Hdi 90pk hoor, of je moet er constant met een hele zware aanhangwagen mee gaan rijden, dan ga je idd koppel missen.
Nu, ik blijf er bij, ik zou er eerst een poosje mee gaan rijden alvorens te gaan chippen. Het heeft z’n reden waarom een fabrikant die originele chip steekt waarbij er uit dat blok “”amper”” 90 pk’s komen hoor.
_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L