Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
mmm, toch maar die BX dan (=geintje!)
Zelf doen is geen optie denk ik met zo’n kar.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het probleem is ook dat je voor veel minder geld een andere Activa koopt die nog even vooruit kant.
Over een X aantal jaar zijn ze misschien onwijs zeldzaam en kan een liefhebber niet aan een net exemplaar komen…
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Arjan Verkade schreef:
Over een X aantal jaar zijn ze misschien onwijs zeldzaam en kan een liefhebber niet aan een net exemplaar komen…
En dan kun je niet mer aan onderdelen komen en kun je er niet meer me rijden…..
Onderdelen word het grootste probleem voor deze toekomstige klassiekers.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
‘Moderne auto’s’ worden gewoon geen klassieker meer. Kijk naar een XM of Xantia, de techniek is te complex (lees elektronische vervangmeuk) om nog op een enigszins valabele manier te reproduceren. Wat niet kan worden hergebruikt en niet meer te krijgen is gaat grote gaten opleveren op de diverse planken. En dan is het einde verhaal. En dat geldt natuurlijk echt alleen niet voor Citroen. Auto’s die nu tussen de vijftien en de twintig jaar oud zijn sterven gewoon uit. Het zal niet anders zijn ben ik bang.
Ik denk niet dat de electronica het grote struikelblok gaat worden. Er zullen altijd mensen zijn die auto’s die op een of andere wijze bijzonder zijn op de weg willen houden en gezien de huidige ontwikkelingen op het gebied van techniek en software moet het over 10-20 jaar peanuts zijn om (de werking van) niet meer verkrijgbare electronische componenten goedkoop te reproduceren of zelfs te verbeteren.
Het zal veel meer de toenemende nietszeggendheid van veel automodellen zijn die ervoor zorgt dat ze geen klassiekerstatus meer bereiken en na gebruik in de shredder verdwijnen.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Auto’s die nu niets zeggend zijn krijgen vanzelf een liefhebbers waarde. Vroeger schopte ik ook tegen een GS aan toen mijn vader er 1 had. Nu vind ik ze erg leuk.
Of een XM of Xantia geen klassieker meer word weet ik niet. Denk het wel, liefhebbers blijven er altijd.
Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Vijfhuizen:
C5
Xsara Picasso
XM Break
Renault 14 TS uit 1981
Peugeot 403
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Die Renault 14
Cire schreef:Vijfhuizen:
XM Break
Dat is een Xantia Break
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Oeps! Je hebt gelijk
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/
Op sloperij De Populier in Rotterdam staat een zilvergijze ZX met lederen interieur.
Volgens mij is dat best wel zeldzaam. De achterbank ziet er nog netjes uit, maar de voorstoelen zijn “redelijk” versleten…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
http://www.oldtimer-finds.webs.com/
een tranentrekker naar mijn idee
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Zaterdag ff op bij de sloop Heijnen in Venlo geweest
een Austing Alegro die er al een hele tijd staat weg te roesten
geen idee wat het was ?
een volvo 340 met slechts 74000 km op de klok, waarschijnlijk van een oud dametje geweest.
een renault 25 baccara die een beetje uitgebrand is
een ford escort
en natuurlijk ook nog iets van Citroen een BX.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
De bovenste foto is een Austin Maxi (BMC ADO14), die daaronder een Austin 1100/Glider (BMC ADO16). Of Morris/MG varianten daarvan. Sterker nog, te oordelen naar het frontpaneel met de smalle grille-opening is die ADO16 een MG 1100/1300 (geweest). Leuke vondsten!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Dat ziet er uit als een leuke sloperij!
Één vraagje over die BX, weet je toevallig nog of die bruin of grijs is?
Ik begin steeds weer te twijfelen als ik de foto zie..
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Ik vind dat ie bruin is, en dit is nog zo’n sloperij waar je lekker tussen de wrakken kunt sleutelen.
Mark
edit ik heb net ff in je profiel gekeken en die auto op de sloperij lijkt me iid Brun Maya te zijn.
CX 2000 pallas ‘78