Het mysterie van de retourleiding….
kolleke1
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 11-11-2007

- CX 2500 Diesel
- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 14 juli 2008 12:42 AM

Wie o wie kan ons wijzer maken?
We hebben, zie   foto’s op onze GS 1220 Club uit 1973 (het plan is om deze binnenkort op de weg te krijgen) toch wel iets (voor ons dan) vreemds gevonden: een retourleiding die toch ergens naar toe moet, maar waar? Er zijn een paar mensen die stellig beweren dat een retourleiding niet bestaat op een GS. Wie kan helpen???

Nicole.

I don’t want to belong to any club that will accept me as a member - Groucho

If the world didn’t suck, we would all fall off

Profiel  
 
DoctorPallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-03-2008

Gepost: 14 juli 2008 01:24 AM
  [ # 1 ]

Dag Nicole,

De mensen die stellig beweren dat een benzine retour leiding niet bestaat op een GS hebben het fout. Maar op een GS van 1973 zit die inderdaad normaal gesproken niet. Op de fotos is te zien dat er een Solex carburateur met dashpot (pompje dat de beweging van de gashendel dempt) is gemonteerd. Deze carbu zit normaal gesproken pas vanaf modeljaar 1979 op de GS. Verder zit er op een 1979 GS een benzineleiding van de carburateur terug naar de benzine tank (ook niet aanwezig op een 1973 model).

Dicht de leiding, anders piest de auto op lage toeren benzine!

Nisse

Profiel  
 
kolleke1
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 11-11-2007

- CX 2500 Diesel
- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 14 juli 2008 01:29 AM
  [ # 2 ]

Dank je voor het antwoord. Nu had ik zelf ook iets bedacht, maar ik weet niet of dat kan: een T-stukje of Y-stukje en dan benzineleiding en retour samen op de invoer van de benzinepomp? Kan dat Confused:

Nicole.

I don’t want to belong to any club that will accept me as a member - Groucho

If the world didn’t suck, we would all fall off

Profiel  
 
kolleke1
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 11-11-2007

- CX 2500 Diesel
- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 14 juli 2008 01:56 AM
  [ # 3 ]

Bij nader inzien geen oplossing, ik leg er wel een knoop in!

I don’t want to belong to any club that will accept me as a member - Groucho

If the world didn’t suck, we would all fall off

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 14 juli 2008 09:09 PM
  [ # 4 ]

Op zoek naar een orginele carburateur.

Zoals Nisse al aangeeft zit er op een GS uit 1973 geen retourleiding.
Je kunt er wel een knoop o.i.d. inleggen maar er blijft altijd druk op staan. Als dat op de 1 of andere manier ontsnapt dan sproeit dat onder je motorkap in het ronde met eventueel brand als gevolg.

Profiel  
 
C5V6-CXGTITURBO2
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 14 juli 2008 09:26 PM
  [ # 5 ]

Ik heb hetzelfde probleem gehad ook de leiding dicht gemaakt
ging in eerste instantie goed maar op gegeven moment raar lopen lekken enz ..
Originele Carb zonder retour gemonteerd problemen weg tot op de dag van vandaag Very Happy

Greetz Martijn joint

Profiel  
 
kolleke1
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 11-11-2007

- CX 2500 Diesel
- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 14 juli 2008 09:46 PM
  [ # 6 ]

Dank voor alle tips en suggesties, ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar een originele carburateur.  Sad
En naar… een uitlaat.

I don’t want to belong to any club that will accept me as a member - Groucho

If the world didn’t suck, we would all fall off

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 14 juli 2008 11:00 PM
  [ # 7 ]
kolleke1 schreef:

Dank voor alle tips en suggesties, ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar een originele carburateur.  Sad
En naar… een uitlaat.

Een uitlaat is geen probleem , kun je van voor tot achter nieuw bestellen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook