knäckor schreef:Bij mij waren destijds de relais zelf niet stuk, de kabels waren doorgesneden doordat ze klem hadden gezeten tussen de bumper en het metaal erachter. Veel kan het niet zijn, het moet zitten achter de plek die geraakt is.
is ook tamelijk logisch. OOK de kabelboom voor de injectie loopt voorlangs in de bumperbalk. Als die bumperbalk flink geraakt is, dan is het zeer goed mogelijk en logiscch dat je kabelboomragout hebt.
Check dat eerst eens: wat “knäckor” zegt, ligt echt voor de hand. KAn niet moeilijk zijn om te onderzoeken.
....
tja
dacht ik ook alleen zijn de kabels niet doorgeschakeld, zou kunnen dat er iets sluiting gemaakt heeft.
Almetal reparatie minimaal 6-700 euro incl.plaatwerk en onderdelen.
expert gaat langskomen en die gaat het e.e.a. bekijken.
Dus ik zoek nu iets goedkoops…. omdat het geld voor de vervanging in het dak is gaan zitten….





















Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik heb dan wel geen grijze Progress staan, maar wel een hoop onderdelen die zo overgezet kunnen worden. Zou je er op staan dat alles door een garage wordt gedaan of kunnen wij forum mensen er wat aan doen? Heb zelf m’n BX Duwen gefixt na een aanvaring met een lantaarnpaal en betonnen paaltje. De schade was behoorlijk, maar heb alles zelf gerepareerd. Daarna heeft de auto nog bijna drie jaar zonder problemen gereden. De kosten lagen onder de honderd.
Koplamp en knipperlicht mag je hebben van me, bumper heb ik niet in die kleur, overig plaatwerk ook niet, maar wel beschikbaar. Als het je niet uitmaakt, mag je het ook hebben.
Och en uurloon naar zoeken naar het probleem… er zijn velen met een multimeter die het probleem kunnen vinden. Je mag zelfs de kabelboom hebben als dat helpt. Het richten van de carrosserie kan makkelijk… heb wel eens een Escort gericht met een sleepkabel achter m’n BX; en daarna met een voorhamer. Het wordt niet echt mooi, wel effectief.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
...
thx
ik wacht af wat de schadeexpert gaat doen.
Als hij een bod doet met behoud van de BX dan wil ik kijken of hij weer aan e praat te krijgen is Ik denk dat de expert maandag/dinsdag langsgaat en dan weet ik meer. Zit in de nacht t/m dinsdagochtend en donderdag moet ik in utrecht zijn. Maar als iemand in Almere of omgeving woensdag/vrijdag overdag tijd heeft 8/10 die weet hoe het moet dan hou ik me aanbevolen. Mits ze hem niet totalloss verklaren…
De plaatschade vind ikzelf meevallen het is verbogen, dat zie je ook aan de motorkap. De bumper kan volgens mij weer vastgemaakt worden is alleen van binnen gebroken.
Dan cross ik jou kant uit voor de lamp en knipperlicht…
fortzetsung folgt
Ik weet niet zeker of het dezelfde kleur is, maar ik heb eventueel een GTi-voorbumper voor je, mét meegespoten bumperlip.
De bumper is niet helemaal gloedjenagelnieuw (hier en daar is de verf er een klein beetje af), maar ziet er wel nog érg netjes uit.
De bumper mag je voor een tientje van me hebben, als je de mistlampjes ook zou willen moet je er wel wat extra geld voor geven…
Wel snel beslissen svp, want anders gaat-ie denk ik binnen een paar dagen naar de sloop… Stuur me maar een PM!
Foto:
Overigens kun je voor zachte prijsjes ook eventueel andere plaatwerkdelen overnemen (als het dezelfde kleur is en je hebt ze nodig om de schade te herstellen…)
Nogmaals: wel snel beslissen, want zaterdag haal ik de auto uit elkaar, en als je het niet hoeft weet ik nog niet of ik het er wel af haal?! ops:
Zelf komen/helpen demonteren is nog beter?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
De injectie-kabelboom loopt via het rechter voorscherm en dan bij de rechter A-stijl naar binnen toe; als ie daar geraakt is kon dat wel eens het probleem zijn.
Ich bin ein Breaker
karel
lijkt er wel op.
Ik zal het doorgeven.
thx
jos
...
Dinsdag komtde schade expert.
Succes, en laat je niet met een paar honderd euro afpoeieren. Voor een goed rijdbare auto met lange APK is 1000 eur wel het minste wat je mag verwachten.
Ich bin ein Breaker






















Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Succes dinsdag, en zoals Karel zegt, laat je niet afpoeieren.
Bij mijn aanrijding vorig jaar werd ook in eerste instantie 350 euro geboden voor de geleden schade (linksachter was ik aangereden) want oude bx, geen dagwaarde, veel kilometers blablabla
Uiteindelijk na 1 telefoontje kreeg ik ineens 2119 euro.
wel zat er tussen het eerste en het tweede telefoontje een verse APK, wellicht dat dat mij geholpen heeft maar ineens wisten ze de auto wel op waarde te schatten.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Heb het helaas van alles geprobeerd, maar ze blijven er verdomd weinig voor geven moet zelf een schade expert inschakelen , kost me 150 euro, dan hou ik helemaal niets over, dus ik sta met d erug tegen d emuur.
Kortom ik zit nu met een defecte BX die ik weg moet als alles afgehandeld is.
Hij is total loss verklaart.
Dat laatste voorkom je (bijna) niet; het bedrag wat je er voor terug krijgt kun je soms nog wel tot redelijke proporties terugbrengen.
Ich bin ein Breaker
Normaal gesproken kun je dan zeggen dat je geen geld hoeft, maar dat je verwacht dat ze een vergelijkbare auto ervoor in de plaats geven, maar bij een BX is de kans groot dat ze dat ook lukt voor een appel en een ei.
Overigens, als de auto total-loss is verklaard en je ontvangt een vergoeding, is het wrak in principe vervolgens eigendom van de verzekering. Als je vervolgens het wrak zelf wilt behouden zou het ook nog wel eens kunnen dat ze daarvoor een x-bedrag aftrekken van de vergoeding…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Dat viel me de laatste keer wel mee. We kregen gewoon geld met maar een kleine aftrek (ong. de oudijzerwaarde).
Ich bin ein Breaker

















Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Dan heb je mazzel!
Oud ijzer waarde voor auto’s is op moment 0 cent.
Kaal schoon ijzer brengt rond de 2 cent op
Oftewel als je auto helemaal stript tot de laatste niet ijzerdeel en dan helemaal wast tot alle olie eraf is, ja dan kun je nog wat voor krijgen.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard