een meedenkvraag.
Ik heb een DS 21 1967, en de motor wordt steeds enorm warm. Tot in het rode, bijna kokend. Dit hoort niet, blok heeft al twee keer gekookt, als ik de verwarming aan zet met blower, blijft het op wit. Dit geldt voor gas en benzine. Wat is er mis.
gedane zaken:
Radiator gespoeld,
waterpomp vervangen,
v-snaar gespannen,
thermostaat verwijderd,
olie vervangen,
luchtsluis vervangen/schoon,
Water vervangen,
Wat mis ik?
Wel vind ik dat ik wat weinig vermogen heb, kan een verkeerd afgestelde ontsteking ermee temaken hebben?
.komma
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zit de gele fan op de waterpomp? ( ik vraag het maar)
Je radiator koelt niet, is verstopt of je tunnel is verstopt.
Koop een frisse drierijer.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43267
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ho, wacht effe: Als het motorblok inwendig vervuild is krijg je dezelfde klachten. Hoe ziet het blok er uit? Heeft de auto lang stil gestaan? Roestwater?
Waterverbruik?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Wordt de bovenste slang naar/van de waterpomp ook gloeiend heet?
Water is schoon en blij,
Auto heeft wel een tijdje stil gestaan (8 jaar).
Rotor is terug geplaatst ,
Tunnel is helemaal schoon/leeg,
Radiator is in de douche grondig doorgespoeld.
bovenste slang is warm/heet, radiator is ook goed heet.
denk dat het blok te veel warmte produceert?
.komma
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik mag er tevens vanuit gaan dat de ontsteking op tijd staat? (en niet te laat?)...
Snappik; domme vraag, maar toch…
‘Spirit of avant-garde’
daarover gesproken…
Er kan een onderdrukslanngetje worden aangesloten op de ontsteking (huis). Dit is er niet op angesloten. Er is echter ook geen slangetje of uitgang bij de carburateur. kan hier iets niet in de haak zijn?
waar hoort dit vandaan te komen, kan een electrische ontsteking dit deel onnodig maken?
.komma
Totaal aantal Berichten: 43267
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dirkman schreef:daarover gesproken…
Er kan een onderdrukslanngetje worden aangesloten op de ontsteking (huis). Dit is er niet op angesloten. Er is echter ook geen slangetje of uitgang bij de carburateur. kan hier iets niet in de haak zijn?
waar hoort dit vandaan te komen, kan een electrische ontsteking dit deel onnodig maken?
Een DS21 heeft géén vacuum aansluiting op de ontsteking.De 123 onsteking heeft wél een mogelijkheid om dit aan te sluiten, maar dan moet je gebruik maken van een speciaal tussenstuk voor de carburateurvoet om een goede vacuum aansluitpunt te krijgen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Radiateur doorspoelen onder de douche is echt niet genoeg. Kalkafzetting (fransen gebruiken vaak leidingwater in streken waar het weinig vriest) krijg je daar niet mee weg.
Breng de radiateur eens naar een radiateurenfirma (gouden gids), het zou me niet verbazen als het euvel dan verleden tijd is, temeer omdat het met de kachel open wel goed gaat.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nog een aanvulling: als de ontsteking te laat staat wordt de motor warmer, maar koken???
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43267
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jantje1948 schreef:Nog een aanvulling: als de ontsteking te laat staat wordt de motor warmer, maar koken???
Nee, dat zou niet kunnen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hij wordt eerder heet als ie te vroeg staat en je lekker tegen detonatie aan rijdt.. Of mengsel te arm…
Als ie weer heel warm is voel dan maar eens in je tunnel door de rits of de radiator overal en dan vooral rechtsonder ( voor de kijkers links) wel warm is…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>