Ik heb een vreemd probleem met mijn airco.
Hij doet het bij het starten wel heel even (seconde of zo) en dan doet hij het niet meer.
Er is geen foutmelding en ik kan de climate control niet meer bedienen (dwz, hij staat op auto, maar kan de ventilator snelheid niet meer bedienen)
Ook zie ik in het display van de ventilator dat hij uit zou moeten staan (geen enkel balkje is donker), maar hij blaast juist heel erg hard.
Er knippert ook een puntje naast het symbooltje van de ventilator.
Het vreemde is dat hij tijdens een lange rit het af en toe wel ineens doet :
Is het een los contact van de aircopomp of zo? Of is het vloeistofniveau laag en doet hij het daardoor slechts af en toe.
Wel vreemd dat de auto voor vanalles een foutmeldig heeft, maar nu niet iets bijzonders aangeeft.
C5 3.0 V6 Exclusive
Citroën history:
XM 2.0 Ambiance
BX 1.6 TGI
BX 1.4 TE
Visa 1.1 RE
Hmmm, het is niet wat ik heb denk ik.
De aanjager doet het prima, hij gaat zelfs voluit!
Ik zou me nog voor kunnen stellen dat een bepaalde regelunit defect is die er voor zorgt dat de aanjager bepaalde snelheden gaat draaien, maar omdat op datzelfde moment de airco er mee op houdt, lijkt het wel of er iets met de airco is.
C5 3.0 V6 Exclusive
Citroën history:
XM 2.0 Ambiance
BX 1.6 TGI
BX 1.4 TE
Visa 1.1 RE
Aha, dat ziet er inderdaad meer uit als mijn probleem.
Binnenkort maar even langs de dealer voor een nieuwe kachel module.
Het is in ieder geval een stuk goedkoper dan een nieuwe airco pomp!
Thanks.
C5 3.0 V6 Exclusive
Citroën history:
XM 2.0 Ambiance
BX 1.6 TGI
BX 1.4 TE
Visa 1.1 RE
Ik herken de beschrijving deels vanuit een eigen situatie: als je buitentemperatuurmeter defect is, gaat je airco óók min of meer een eigen leven leiden. Mijn buitentemperatuurmeter schommelde opeens van -20 naar +40 en naar alles wat daar tussenin zit. Daar reageert de werking van de airco óók op. Ik zou zo’n ding kunnen missen, maar als je airco zó raar gaat doen, dan ga je tóch maar naar de dealer voor een nieuwe buitentemperatuurmeter (zit in dat kleine bolletje aan de onderkant van de rechterbuitenspiegel).
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)