1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Bandenvraag
Peter2006
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 120

- BX 19 tgi Routiere
- ID/DS 23 IE Pallas
Gepost: 15 juli 2008 01:21 PM

Hallo allen,

Op dit moment heb ik onder mijn BX 19 TGI erg slechte banden zitten. Het zijn banden van de Speedy. Daar kwam ik vooral achter bij veel regen,  klinkerwegen en ZOAB. De auto zoekt, heeft bij de minste moeite last van doorslaande banden. Bij de aanschaf van mijn BX zei men dat deze bij de laatste APK vervangen waren. Profiel is inderdaad nog heel goed maar het is eigenlijk gewoon gevaarlijk hier mee in de regen te rijden. Ik wil er graag nieuwe banden onder zetten, desnoods van de sloop.

Onder mijn 14 Deauville had ik destijds Michelin Energy banden die ik erg goed vond. Ik lees daar hier wisselende verhalen over. Met een 1900 motor heb ik natuurlijk wel meer koppel en vermogen. Graag hoor ik jullie advies.

Ik mis gewoon het veilige BX gevoel en het “plakken” op de weg.

Groet,

Peter

Profiel  

BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 761

Gepost: 15 juli 2008 02:05 PM
  [ # 1 ]

Ervaringen van medeforumleden zijn denk ik nogal persoonlijk, de één wil alleen maar Michelin, de ander wil weer Pirelli of zo…
Ik ben trouwens erg blij met mijn uniroyal regenbanden. Wel wat lawaaierig, maar erg goede prestaties tijdens plensbuien.

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 15 juli 2008 02:32 PM
  [ # 2 ]

onder zx heb ik Michelin Xsalto’s zitten en daar zweer ik bij. Helaas zijn die maar in beperkte maten beschikbaar en rolt mijn xm er niet op.

Daar heb ik de sportrac 3 van Vredestein zitten. Doet het prima…

Bespaar iig niet op je banden ( hoewel je ook eea voor d enaam kwijt bent, ik weet) het is de enige daadwerkelijk verbinding met dat weggetje waar je overheen gaat…

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 15 juli 2008 03:17 PM
  [ # 3 ]

firestone is een wat goedkopere band maar daar heb ik geen slechte ervaring mee.

Zelf rijd ik op Toyo. Bevalt me ook wel goed Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 714

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 15 juli 2008 05:22 PM
  [ # 4 ]

Uniroyal doet het ook goed tegenwoordig. Ikzelf zou voor Continental willen gaan, maar neig toch naar Michelin vanwege ‘het compleet’ zijn.. Pure dwangneurose dus…

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 15 juli 2008 06:23 PM
  [ # 5 ]

Ik heb net als Gompy58 Michelin Pilot Exalto 2’s onder de BX zitten, zijn echt geweldige banden. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 16 juli 2008 01:13 AM
  [ # 6 ]

Onder een sportieve BX moet je geen energy’s doen. Die hebben totaal geen grip, zeker bij nat weer.
Op mijn GTi heb ik Fulda’s, en die plakken best wel lekker. Bridgestone Turanza’s schijnen ook erg fijn te zijn.

Profiel  

Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1986

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 16 juli 2008 01:22 AM
  [ # 7 ]

Ik heb nooit gegleden met mn energys

misschien bedoel jij de oudere ofzo?

zoals de energy savers zijn goede banden hoor ook op een gti (16v)

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 16 juli 2008 10:19 AM
  [ # 8 ]

Het mooiste voorbeeld was vorig jaar in Duitsland: ik reed voorop, Poekoek in de 16TGI op Energy’s (vrij nieuwe) achter me aan. In een klaverbladbocht bij nat weer ging ik niet belachelijk hard maar wel vlot door de bocht, zonder het idee te hebben dat ‘t hard ging. Poekoek heeft hard moeten werken om ‘m met dezelfde snelheid op de weg te houden en is toen bijna uit de bocht gegleden.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 16 juli 2008 11:12 AM
  [ # 9 ]

Er zit nogal een verschil tussen de diverse generaties en kwaliteiten Energy’s; met de E3A banden (175 breed) die ik nu heb vind ik verrassend weinig mis, en die heb ik ook onder de Evasion liggen (205 breed). Echt geen enkel probleem met grip, en een fijne comfortabele band.

Dat hadden bijvoorbeeld de oudere boterzachte MXT’s wel, die waren reuze comfortabel maar schoten echt flink tekort qua grip.

En het hangt er ook maar vanaf hoe sportief je wilt rijden met de huidige benzineprijzen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 16 juli 2008 11:15 AM
  [ # 10 ]

Re: Bandenvraag

Peter2006 schreef:

De auto zoekt, heeft bij de minste moeite last van doorslaande banden.

Ik zou met dit soort klachten toch ook het onderstel goed controleren op speling voordat je er wat nieuws omslaat. Kijk of die rotbanden wel goed regelmatig afslijten, en of de achterwielen nog wel recht staan.

En - een setje goede veerbollen met goede demping (geen opgeboorde zooi) is een voorwaarde voor enige grip met welke band dan ook.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Peter2006
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 120

- BX 19 tgi Routiere
- ID/DS 23 IE Pallas
Gepost: 17 juli 2008 01:19 AM
  [ # 11 ]

Dank voor jullie tips! Van oudsher heb ik goede ervaringen met Michelin’s maar inmiddels heeft de tijd niet stil gestaan. Ik was ook wel benieuwd naar de nieuwere generaties banden. Komende weken ben ik vrij. Dan zal ik eens kijken en een keuze maken.

Met de auto en onderstel is volgens mij niet veel mis. Twee maanden geleden alle bollen getest en bijgevuld. De banden slijten gelijkmatig af en de auto heeft een goede sporing. Ook is er geen onbalans of trillingen merkbaar bij hogere snelheden. De ADALs zijn nog vrij goed. Van de laatste eigenaar mochten de banden nu eenmaal niet veel kosten.

Dank en groet.

Peter

Profiel  

b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 410

Gepost: 19 juli 2008 12:55 PM
  [ # 12 ]

Hallo ik rij op het moment op arrowspeedbanden die vond ik op de sloop splinternieuw onder een bx, koop die nooit ! deze dingen slingeren en zijn niet beter te krijgen.
deze vernielen het rijgenot van een bx.
zo gauw mogelijk weer eraf met die zooi.
daarom beter oud en frans dan nieuw en japans, made in poland maar dat rijmt niet.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  

Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 838

Gepost: 21 juli 2008 05:45 PM
  [ # 13 ]

Ik heb onder mn Gti net nieuwe bridgestone turanza’s gelegd. En dat zijn ook fijne banden. Goed stijf in de bochten, goede grip met regen, en niet te duur. (200 euro voor 4 stuks, zonder montage).

Ik heb net m’n vakantie in frankrijk er op zitten met deze bandjes, en niets te klagen.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 21 juli 2008 05:51 PM
  [ # 14 ]
Harm schreef:

Het mooiste voorbeeld was vorig jaar in Duitsland: ik reed voorop, Poekoek in de 16TGI op Energy’s (vrij nieuwe) achter me aan. In een klaverbladbocht bij nat weer ging ik niet belachelijk hard maar wel vlot door de bocht, zonder het idee te hebben dat ‘t hard ging. Poekoek heeft hard moeten werken om ‘m met dezelfde snelheid op de weg te houden en is toen bijna uit de bocht gegleden.

Tijdens de voorjaarsrit in de TurboD12 waren er anders geen klachten van dien aard.  Cool  Laughing

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten

Gepost: 24 juli 2008 05:06 PM
  [ # 15 ]

Hallo ik rij op het moment op arrowspeedbanden die vond ik op de sloop splinternieuw onder een bx, koop die nooit

Gek he, als je c-merk banden van de sloop haalt… Wink

Tijdens de voorjaarsrit in de TurboD12 waren er anders geen klachten van dien aard

Toen was ‘t dan ook droog Wink

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook