gigantisch lek koelvloeistof
Zitrön
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47

Gepost: 17 juli 2008 02:56 AM

Hallo,

Toen ik gisteren onze Visa 11 RE even moest verplaatsen, zag ik bij het uitstappen een enorm spoor van koelvloeistof, afkomstig uit de Visa. Ik trok onmiddellijk de kap open en controleerde het niveau van de koelvloeistof: het voorraadvat was leeg! Bij nader onderzoek bleek dat de rubberen slang voor het warm water die van het motorblok naar de kachel binnen loopt, was losgekomen van het metalen pijpje dat uit het motorblok komt (ik hoop dat je het je kan voorstellen). Ik dacht dat het zo erg niet was en wilde de rubberen slang terug vastklemmen op het metalen pijpje en weer met de spanband vastzetten, maar wat bleek: de rubberen slang was eigenlijk net te kort om weer op het pijpje bevestigd te worden. Het pijpje was aan het uiteinde ook wat gekarteld en beschadigd, hoewel ik er nog nooit aangekomen ben. Het zat blijkbaar zo in de rubberen slang, want ik kon aan de binnenkant van de slang de onregelmatige afdruk van het pijpje zien.

We kunnen nu dus niet met onze Visa rijden, omdat het koelwater er gewoon uitloopt als we bijvullen. Ik kan de slang ook niet meer aansluiten. Bovendien kan ik het pijpje niet zomaar vervangen: ik vermoed dat het in het motorblok geperst zit.

Wat nu? Wie weet raad?

Veel dank voor jullie antwoord!

Jan

Profiel  

djmoqua
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1129

- Visa 11RE S6
Gepost: 17 juli 2008 01:52 PM
  [ # 1 ]

Ik zou zeggen: vervang de slang! Rubber is aan de tand des tijds onderhevig.

En als de kartels in het pijpje te erg zijn, veil ze bij, maar dat kan niet goed zijn gok ik, aangezien je zelf nooit aan het pijpje hebt gezeten.

"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook