Heren, vanavond heb ik de laatste hand gelegd op het eerste deurpaneel.
Het is rood/geworden gemaakt van skai materiaal. Ik heb er wat foto’s van. De bekleding is helemaal af maar daar staan alleen een paar wazige foto’s van op.. Het is echt heel makkelijk om die paneeltjes zelf te doen als je een klein beetje met een naaimachine kan werken en je hoeft alleen rechte lijnen te naaien;)
Groetjes, Nick
Totaal aantal Berichten: 1659
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Ik waardeer je inzet en als je niet naar de kleuren kijkt ziet het er best netjes uit…......
Maar for God’s sake….....wat vloekt dat!
(gelukkig valt er over smaak niet te twisten, beetje blijven hangen in the 70’s?)
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
ik wil je niet teleurstellen maar heb dezelfde mening als de deurpanelen en de zwarte zetels in dezelfde wagen komen zou ik vreemde gedachten krijgen… smak - man ?
als je al dat werk doet, man doe het dan met stijl !
of is dit shockerende effect de bedoeling ?
Hm, ja ik dacht dat de auto ook een beetje uit de 70’s kwam maar dat zal dan wel aan mij liggen. over smaak valt te twisten inderdaad en kan wel beginnen over dat de kleuren niet helemaal top eruit komen op de foto maar vind het in het geheel wel mooi staan en misschien zegt iedereen hier in de buurt uit medelijden dat het mooi is maar dat zegt dan meer over hun dan over mij..
Bedankt voor de eerlijkheid mannen met klasse!
Er is hard gewerkt. Hulde.
Hoe het er in het eggies uit ziet kan ik zo niet zien. De kritiek is wel eerlijk. Mocht je meer vreemde blikken krijgen:ik heb nog vier mooie zwarte deurpanelen liggen, mag je hebben! ,
goed weekeind!
.komma
Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Hallo mensen,
Ziet er mooi gemaakt uit, de kleurstelling is ook niet mijn smaak maar ok. Wat heb je als achterwand gebruikt, origineel karton of kunststof zoals je bij Chyparse kan krijgen ?
Mochten mensen nog interesse hebben, ik heb nog de kunstlederen delen liggen die normaal achter de armsteunen zitten en 2 bakjes. De panelen waar het vanaf kwam zijn in de kliko beland, geen eer meer aan te behalen.
Groetjes, Bart
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Smakman Ik vind dat je dat netjes hebt gedaan.
Je moet altijd je eigen ideeen volgen. Je doet het tenminste. Velen laten het doen (en dan kankeren over de kosten). Ga zo door man !
Tedje
Tedje schreef:Smakman Ik vind dat je dat netjes hebt gedaan.
Je moet altijd je eigen ideeen volgen. Je doet het tenminste. Velen laten het doen (en dan kankeren over de kosten). Ga zo door man !Tedje
Helemaal mee eens. Netjes gedaan.
Maar die kleuren….
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Bij chyparse heb ik de voorpanelen van hardboard besteld een tijdje geleden. In die zelfde vorm heb ik van dat zachte schuimspul gesneden van 1,5cm dik en dan dat skai er omheen geniet etc..
Dat spul kostte 15 euro ver strekkende meter (1,40m breed). en dat schuimspul kostte een scheet en 3 knikkers geloof ik..
Ik moet toegeven dat het er op de foto niet echt mooi uit ziet qua kleur maar in het geheel vind ik het best leuk staan.
Het maakt mij persoonlijk ook niet uit of het orgineel en in stijl is of niet.
Je mag het niet mooi vinden maar wordt een beetje misselijk van gezeik alsof iemand z’n mening over stijl een algemeen feit is. De naam TerrorGiesje vind ik bijvoorbeeld pas echt héél shocking maar dat was de bedoeling zeker?
Ik vindt het er best leuk uitzien. Is eens wat anders
Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Smakman schreef:....Je mag het niet mooi vinden maar wordt een beetje misselijk van gezeik alsof iemand z’n mening over stijl een algemeen feit is. De naam TerrorGiesje vind ik bijvoorbeeld pas echt héél shocking maar dat was de bedoeling zeker?
Helemaal gelijk in, zo weet je zeker dat niemand zo’n DS heeft, nog meer exclusiviteit.
Ga je de rest van de bekleding ook in deze kleurstelling maken ? Lijkt me we erg apart
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Haha! ja dat is wel zeker, ik krijg het idee dat ik voorlopig de enige ben met deze creatie..
De rest van de bekleding ga ik niet hiermee bekleden. Ten eerste omdat ik net alles opnieuw bekleed heb (met gordijnenstof) en er nu geen zin in heb. Ten tweede lijkt me dat nep leer-materiaal niet echt geschikt voor stoelen en vind het minder prettig om op te zitten.
Alleen de hoedenplank ga ik nog even met die crème kleur van skai bekleden want anders wordt het wel een beetje kermis
De hoedenplank is tot op heden als noodoplossing bekleed met een witte-tijgerprintje ( ja ) omdat het oude materiaal behoorlijk lelijk geworden is door de jaren heen.. Nu is het echt de hoogste tijd dat ik dat eens verander
Totaal aantal Berichten: 1659
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Prima zaak, smakman….je eigen D naar je eigen zin…...zo hoort het, zo moet het! Ik vind trouwens die bekleding op je stoelen dan wel weer erg mooi. Heb je de vormen van de stof overgenomen van de oude bekleding, of hoe heb je dit gedaan?
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
hoedenplank in dat rood zou wel mooi zijn.
je weet natuurlijk dat je er goed bij kant als je achterruit eruit haalt?
een vrolijkegroet,! Goed bezig.
.komma
Bedankt GW-tje en de rest.. ik zal je vertellen hoe ik het gedaan heb.
De stoelen bekleden heb ik gedaan op de manier van meten, de oude bekleding zit er gewoon nog onder
Je meet de alle delen op plus een centiemter aan elke kant voor het naaien. en houdt rekening met de rondingen.
De zitting van een stoel bestaat uit 3 delen en de leuning ook. Je haald deze eerst uit elkaar, dat is een fluitje van een cent. Dan moet je alles op maat uitknippen en met het grote pendaal de naaislinger rond laten gaan!
Het is wel een lastig klusje omdat ik ook nog nooit met een naaimachine gewerkt had maar je wordt er steeds handiger in en opeens gaat het heel goed
Als gouden tip kan ik dan melden dat als je rondingen erin naait en of hele U bochten dat je het deel waar de ronding in zit aan de bovenkant moet houden.
Oja en als je eerst alles vast speld en dan gaat naaien wordt het er niet mooier op en het is véél meer werk! Ik deed het eerst ook zo, puur uit onzekerheid.
Misschien dat er gevorderde bekleders hier op het forum zijn voor wie dit logisch is maar dit zijn mijn bevindingen
Verder als je bijvoorbeeld de zitting af hebt kijk je hoe die Fransen alles bevestigd hebben en dat is de eenvoud zelve.. de ene kant zit het met een soort metalen ringetjes vast en de andere kant van, helaas alleen de zitting, zit met een soort haakjes waar je de stof gewoon doorheen prik en klaar!
Maar Dirkman, bij mij zit de hoedenplank gewoon los, ik weet niet of het zo hoort maar ik kan hem er gewoon afhalen.. Ik heb het een lichte kleur gegeven maar vind het niet mooi en zie in de binnenspiegel door de achterruit de hoedenplank dus maak het zwart denk ik, anders is het misschien te veel rood maar ik kijk nog wel even
Groetjes!
Nick
Bedankt GW-tje en de rest.. ik zal je vertellen hoe ik het gedaan heb.
De stoelen bekleden heb ik gedaan op de manier van meten, de oude bekleding zit er gewoon nog onder
Je meet de alle delen op plus een centiemter aan elke kant voor het naaien. en houdt rekening met de rondingen.
De zitting van een stoel bestaat uit 3 delen en de leuning ook. Je haald deze eerst uit elkaar, dat is een fluitje van een cent. Dan moet je alles op maat uitknippen en met het grote pendaal de naaislinger rond laten gaan!
Het is wel een lastig klusje omdat ik ook nog nooit met een naaimachine gewerkt had maar je wordt er steeds handiger in en opeens gaat het heel goed
Als gouden tip kan ik dan melden dat als je rondingen erin naait en of hele U bochten dat je het deel waar de ronding in zit aan de bovenkant moet houden.
Oja en als je eerst alles vast speld en dan gaat naaien wordt het er niet mooier op en het is véél meer werk! Ik deed het eerst ook zo, puur uit onzekerheid.
Misschien dat er gevorderde bekleders hier op het forum zijn voor wie dit logisch is maar dit zijn mijn bevindingen
Verder als je bijvoorbeeld de zitting af hebt kijk je hoe die Fransen alles bevestigd hebben en dat is de eenvoud zelve.. de ene kant zit het met een soort metalen ringetjes vast en de andere kant van, helaas alleen de zitting, zit met een soort haakjes waar je de stof gewoon doorheen prik en klaar!
Maar Dirkman, bij mij zit de hoedenplank gewoon los, ik weet niet of het zo hoort maar ik kan hem er gewoon afhalen.. Ik heb het een lichte kleur gegeven maar vind het niet mooi en zie in de binnenspiegel door de achterruit de hoedenplank dus maak het zwart denk ik, anders is het misschien te veel rood maar ik kijk nog wel even
Groetjes!
Nick