Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Ik heb vandaag een leuk pakje gekregen: vrij nette Continental Edison radio, met FM, zou moeten werken, enkel een knopje te kort. Prijs: ik wil jullie niet jaloers maken maar ik heb er slechts 20 euro voor betaald. Ik kon hem echt niet laten staan.
Enkel de kreukellak is een beetje ‘verschoten’ en gevlekt, maar als ik daar heel dun matzwarte lak op zet, komt het weer helemaal goed. Het glaasje is goed, da’s het voornaamste.
http://www.mijnalbum.nl/Album=A3WUNWKD
Nu zou ik het eens willen aansluiten, om te zien of het werkt en of het bevalt. Die radiootjes hebben geen goede naam wat geluidskwaliteit betreft.
nu terzake:
op de behuizing staat een schetsje:
de rechter fiche staat in verbinding met de plus.
De behuizing maakt massa
2 linker fiches staan beide in verbinding met de luidspreker
Klopt dat?
Op de site van de Club staat het anders: de middelste fiche is de plus. Links en rechts is voor de luidspreker. Ik ben geen kenner maar ik zou graag weten of er inderdaad iets bijzonders is aan het aansluiten van dit toestelletje, want een tweede radio voor die prijs ga ik niet rap vinden.
Dan over de knopjes, er zitten twee verschillende knopjes op, maar de D-vormige pinnetjes waar ze op zitten zijn ook verschillend van grootte. Het knopje dat nu op de afstelling van de zender zit, is net een dopje van een tube lijm. Schuift daar nog een chroom met rubber kapje over? Dat ik voor nog eens 20 euro op Citromobile zal vinden wellicht?
Gauthier
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=181382&highlight=radio
maar ook hier nog geen oplossing.
1 aansluiting (een van de twee buitenste) is in ieder geval voeding (bij die van mij dan toch, zelfde radio) en de andere 2 dus voor de luidspreker.
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Ik denk dat ik er eens mee naar een kenner ga gaan om te zien hoe de bekabeling in het binnenwerk loopt. ik heb al 3 verschillende manieren gelezen om het aan te sluiten: plus links, plus rechts, plus midden.
Tenzij iemand met de gouden tip komt…
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Probeer die krimplak eens op te poetsen met plastishine van Valma, of met een cockpit/kunststofreiniger. Geheid dat ze weer netjes zwart wordt…......
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
GW-tje schreef:Probeer die krimplak eens op te poetsen met plastishine van Valma, of met een cockpit/kunststofreiniger. Geheid dat ze weer netjes zwart wordt…......
Meguiars Trim Detailer (voor de bumpers van de SAAB) heeft zijn werk gedaan. Het ziet er als nieuw uit.
Goede tip! Bedankt.
Vandaag eens zien of er een noot muziek uit komt. Ik ga de aantekeningen van de vorige eigenaar opvolgen om hem aan te sluiten.
al input hierover ?, zou de mijnen ook willen aansluiten namelijk !
alvast bedankt!
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Klein zijtakje;
Heeft iemand ervaring met het maken van een rechtstreekse aansluiting voor een iPod in een CE FM-radio?
Ik heb elders gemeld daarvoor een kleine FM-transmitter gekocht te hebben. Dat werkt op zich goed, maar in gebieden met veel krachtige FM-zenders (zoals onlangs Italië) wordt mijn kleine transmitter compleet weggedrukt.
Een snoertje in het dashboardkstje en een schakeling achter een van de voorkeuzeknoppen van de CE lijkt mij fantastisch.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.