Ik heb er eentje liggen met een analoog klokje, dat zal dus wel een basis geweest zijn; ik meen uit de belgische (daar komt ie vandaan) variant van de deauville, was dat ook calanque?
Ich bin ein Breaker
XBXG schreef:
Tering, wat moet dat op de sloop?? Ziet er nog prachtig uit. Rouge delage is wel een rare kleur. Mooi gepoetst (en met mooi donker bijgepoetste bumpers) ziet het er schitterend uit, maar eenmaal verkrijt is door de zon met afgekloven bumpers is het afschuwelijk. Wel een dankbaar poetskleurtje dus.
Het valt hier op deze foto op dat de witte lijnen op het Jaeger tableau net wat “harder” over te lijken komen. In die zin heeft het wel wat hoor.
Totaal aantal Berichten: 463
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Mijn ‘87 TRD heeft een Jaeger paneel, en ik vind het verschrikkelijk!
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82
Ik ben een Veglia fan. Alleen jammer dat dat analoge klokje zo lekker kan knoerpen
Mijn ex-deauville (1992) had ook een Jaeger paneel, ik vond het er niet uit zien. Ik heb hem toen ook vervangen door een van Veglia, omdat ik daar een toerenteller bij in kon zetten.
Ik vind die zwarte vlakke plaat van een Jaeger net iets Te. Een Veglia vind ik netter afgewerkt en er minder ‘goedkoop’ uitzien…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
mpostma schreef:XBXG schreef:
Tering, wat moet dat op de sloop?? Ziet er nog prachtig uit. Rouge delage is wel een rare kleur. Mooi gepoetst (en met mooi donker bijgepoetste bumpers) ziet het er schitterend uit, maar eenmaal verkrijt is door de zon met afgekloven bumpers is het afschuwelijk. Wel een dankbaar poetskleurtje dus.
Het valt hier op deze foto op dat de witte lijnen op het Jaeger tableau net wat “harder” over te lijken komen. In die zin heeft het wel wat hoor.
Mooi type-1-compatbile bruin interieur nog zo te zien? Is de kmstand 184377 misschien te hoog door de Jaeger-teller?
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
eviltwin schreef:DriverD schreef:Jaeger is Frans, Veglia Italiaans. Do the math….
Jaeger is Italiaans (onderdeel van Magnetti Marelli)
Veglia is een eiland in Kroatië (alleen tussen WO1 en WO2 onderdeel van Italië)
Gelukkig hebben ze de tellers niet de naam van het eiland in het Kroatisch gegeven, een a erbij en het is stuk
Jaeger is natuurlijk Frans en verder zou ik voorzichtig zijn met de “Wikipedia-waarheid”: Iedereen kan erop posten…
Citroen!
MaartenH schreef:Op de sloop in Eemnes staat een vieze gti met jeager, het is anders, maar om nou te zeggen dat de ene lelijk is en de ander mooi vind ik er wat weinig verschil in zitten.
wel leuk filmpje!
hoi maarten,
heb een vraagje op de foto is de auto van jou? zo ja,
hoe heb je ervoor gezorgt dat je voormistlampen hebt? zou er graag zetten op de mijne xd
thx
axel
Groetend
Axel
mpostma schreef:XBXG schreef:
Tering, wat moet dat op de sloop??
Tsja, dat vroeg ik me ook af, toen ik ‘m daar (sloperij Van der Dam, Oudehorne) zag staan. De sleutel zat er nog in en hij starten meteen. De achterkant kwam netjes omhoog, maar de neus bleef in het zand liggen…
mpostma schreef:Het valt hier op deze foto op dat de witte lijnen op het Jaeger tableau net wat “harder” over te lijken komen. In die zin heeft het wel wat hoor.
Dat vind ik nu ook. Het contrast is een stuk mooier: écht zwart en écht wit, terwijl de Veglia maar wat grijzig zwart is. Echter, doordat de Jaeger zo glimmend zwart is, werkt het als een spiegel wanneer de zon erop schijnt. En dat is echt heel irritant.
karel schreef:Mooi type-1-compatbile bruin interieur nog zo te zien? Is de kmstand 184377 misschien te hoog door de Jaeger-teller?
084.377.
Maar nu bleek de kilometerstand niet mee te draaien, terwijl de snelheidsmeter wel werkt. Ongetijfeld zal die RD-19-TL al meer dan een ton hebben gereden, toen ie uiteindelijk op de sloop belandde.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 27900
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is Jeager altijd bijzonder in een Citroën of soms ook standaard?
Ik heb een Jeager in mijn CX
Arjan Verkade schreef:Is Jeager altijd bijzonder in een Citroën of soms ook standaard?
Bij div. types ook standaard voor zover ik weet.
Bij GS’sen en CX’en is het inderdaad niet zo bijzonder, maar bij BX’en zie je het zeer weinig.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik heb Veglia-dash.
Volgens mij heeft Mechuccio in zijn BX 16V-6 ook een Jaeger teller zitten. Dat meen ik op Citromobile dit jaar gezien te hebben. Deze BX is van eind 1990. Een Jaeger teller in 16V uitvoering is volgens mij wel de meest zeldzame versie.
Op welke sloop in Eemnes staat die GTI met Jaeger-dash? Wat kost dat daar? Ik vind het sowieso wel leuk voor de heb.
Toeters en bellen schreef:Volgens mij heeft Mechuccio in zijn BX 16V-6 ook een Jaeger teller zitten. Dat meen ik op Citromobile dit jaar gezien te hebben. Deze BX is van eind 1990. Een Jaeger teller in 16V uitvoering is volgens mij wel de meest zeldzame versie.
Heel scherp! En je hebt nog gelijk ook. Kijk maar, vanaf minuut 1.