Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
wat is de waardeverschil tussen een ami 6/8 en zijn er op vlak van techniek en carosserie veel verschillen?
Of roesten ze allebei even hard?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Sam (uit Mechelen) weet hier volgens mij een hoop van. Hij kan je een uiteenzetting geven over de verschillen in de roestgevoeligheid tussen de 6 en de 8. Als ik me goed herinner is de 8 daarin slecht en wint de 6 het met afstand.
En laat nu de kenners maar spreken.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
ja er is verschil
ami6 is kwa comfor veel beter dan de 8 en rijd heerlijk
ami8 is een ondschatbaare klassieker deze auto’s kan je nog redelijk veel onderdelen vinden dan de ami 6
ze roesten alle bij even hard vind ik heb zelf alle 2 gehad, wel vond ik de roest gevoeligheid bij het voorruit en ventielatie gat van de ami6 wel erger dan de ami 8
verder is het zelfde, wielkasten , dorpels, bodemplaten,dakranden.
waarde verschil vind ik persoonlijk een klein beetje schommelen,
bv: een mooie nette ami8 betaal je 3500 a 4000 euro
een ami6 break ook.
ami 6 berline betaal je net iets meer.
als je echt alle wil weten kun je beter een amikenner vragen!
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
siemenazu schreef:ja er is verschil
ami6 is kwa comfor veel beter dan de 8 en rijd heerlijk
ami8 is een ondschatbaare klassieker deze auto’s kan je nog redelijk veel onderdelen vinden dan de ami 6ze roesten alle bij even hard vind ik heb zelf alle 2 gehad, wel vond ik de roest gevoeligheid bij het voorruit en ventielatie gat van de ami6 wel erger dan de ami 8
verder is het zelfde, wielkasten , dorpels, bodemplaten,dakranden.waarde verschil vind ik persoonlijk een klein beetje schommelen,
bv: een mooie nette ami8 betaal je 3500 a 4000 euro
een ami6 break ook.
ami 6 berline betaal je net iets meer.
als je echt alle wil weten kun je beter een amikenner vragen!
oke ik kan een ami 8 kopen van een oude man die gestorven is de bx 14 gaat er dan uit… de wagen heeft maar 13.000km gelopen sinds nieuw…wat verbruikt zo’n ami 8 een liter of 6?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Als fan van de Ami 8 kan ik zeggen: doen! Een auto met zo’n lage kilometerstand is een unicum!
De Ami 8 is wel wat moderner door sterkere motor van 35pk (de laatste 6-jes hadden die ook) en schijfremmen. Roestgevoeligheid is van beide modellen vrij groot. Goed behandelen dus. Zeker als de auto nog roestvrij is. Heb ik ook gedaan, en ik merk dat het een zinvolle investering is geweest. Ik rijd met mijn Ami 8 gemiddeld 1 op 17. Op lange stukken red ik soms 1 op 20, maar met korte ritten, karretje erachter en heuvel op wordt het meer richting 1 op 15.
Voor zowel de 8 als de 6 is nog wel vrij veel plaatwerk te vinden, alhoewel het wel steeds lastiger lijkt te worden. Bodemplaten zijn bv al een tijdje niet meer te krijgen. Voor het reguliere onderhoud kun je de onderdelen prima vinden, maar andere onderdelen (vooral voor de 6) worden al moeilijker; er wordt niet zoveel meer nieuw gemaakt itt tot bv de 2CV en de DS.
Succes!
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
goed behandelen is een must! heb ik ook gedaan mijn onze ex beige ami8 van mach en heb laatst weer eens bekeken en was nog steeds roest vrij!
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
graag foto’s van je nieuwe aanwinst
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja het is nog niet zo ver hoor maar ik ga er vrijdag naar kijken en dan weet ik dus iets meer…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Het is al goed Kali, als het écht moet ga ik wel mee kijken ...
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
tja raymond gaat ook al mee kijken… dus we zien wel…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Oh, dan zal ‘t wel in orde komen!
Welke vrijdag ging je kijken? En?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017