Ik heb de laatste tijd steeds meer last van dat het terug schakelen stug verloopt (wil slecht weer in de versnelling), terwijl het bij het opschakelen mooi soepel gaat. dit is vooral het geval bij het terug schakelen naar de 3e versnelling, zowel vanuit de 4 als de 5e versnelling.
Mijn vraag is nu wat kan hier de oorzaak van zijn en hoe is dit op te lossen.
Ook lijkt het mij in dit geval niet verkeerd om de olie uit de bak te verversen, ik heb de aftap stop al gevonden, maar waar zit de peil/vulstop?
Hoeveel km’s heeft de wagen?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
er staat 190 dkm op de teller.
Dan zou die bak nog niet versleten mogen zijn maar toch probeer eens een keer als je ontkoppeld een dot gas te geven en hem dan pas te koppelen.
Verse olie kan natuurlijk geen kwaad.
Vulopening zit normaal op de zijkant (vullen tot het eruit loopt).
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
door te schakelen met tussen gas schakelt ie prima, nadat ik vandaag weer een eind gereden heb is het terug schakelen ook makkelijker geworden, kan het ook zijn dat er door stilstand geen olie meer aan de synchroringen kleeft, waardoor er minder gesynchroniseerd wordt? de auto heeft namelijk een week stilgestaan, waarna ik hem gistermiddag voor het eerst weer gebruikt heb.
Was bij mij ook zo. Probleem was helemaal over na vervangen drukgroep/koppeling.
Slecht terug schakelen
kuuper schreef:kan het ook zijn dat er door stilstand geen olie meer aan de synchroringen kleeft, waardoor er minder gesynchroniseerd wordt? de auto heeft namelijk een week stilgestaan, waarna ik hem gistermiddag voor het eerst weer gebruikt heb.
Mij lijkt het heeel sterk dat dat het probleem is. Olie verdwijnt niet zomaar…