22 van de 36
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
   
SM ontstekingen, de mogelijkheden
Sunfield
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 02-08-2006

Gepost: 21 augustus 2009 08:32 PM
  [ # 316 ]

Natuurlijk werkt het, het was toch een proven concept?

Zo op het eerste gezicht ziet het er goed uit. Ik moet de waardes nog even vergelijken met de waarde op de PC (megasquirt), deze is redelijk nauwkeurig.
Ik kan dus een ieder adviseren om de ” waterman methode”  gewoon door te voeren.

Otto

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 augustus 2009 09:16 PM
  [ # 317 ]

Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 12 oktober 2009 09:52 PM
  [ # 318 ]

Kan er mij een gedienstige ziel uitleggen hoe ik het triggerwiel vast zet op de as van de verdeler,en dit ten opzichte van de rotor?? Ik geraak er niet uit. toilet

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 oktober 2009 10:24 AM
  [ # 319 ]

De pikkies van de trigger moeten precies naast de opnemer staan als de rotor bij een koperen punt in de kap staat. Ik heb een oude kap opengezaagd om dat goed af te stellen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 13 oktober 2009 04:48 PM
  [ # 320 ]

Ja van de pikies,dat had ik ook gezien bij een echte VDL ontsteking,maar de verdeling van een links en rechts pikie,was niet gelijk bij een rechtover de koperen punten staande rotor.
Dus volgens jou,moet als de rotor recht tegen over een koper punt van een bougie aansturing in de kap staat, de opnemer gelijk en even veel tussen 2 pikies wijzen???
Das wel niet makkelijk te zien als de kap gemonteerd zit,tenzij je het koper punt af tekend op de buitenkant van de verdeler mss?
Normaal op 24 oktober word de as van mijn verdeler a gedraaid en word “EINDELIJK” mijn pas bus uitgeboord en vast gezet op het triggerwiel.
Dan kan ik experimenteren. bleh

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 13 oktober 2009 06:16 PM
  [ # 321 ]

Das handig als een 2de kap hebt om deze open de zagen. Ik heb het punt op de buitenkant afgetekend.
Een heel andere vraag: ik heb de devide by 2 aangesloten. Ik twijfelde alleen nog aan het stekkertje. Moet die aan de zwarte of de gele draad van de achteruit verwarming? Hij zit nu aan de zwartedraad. lijkt mij de juiste?
Thx.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 13 oktober 2009 06:50 PM
  [ # 322 ]

Kleuren weet ik niet, maar het logische zou zijn aan deze draad waar de stroom toekomt zonder dat de achterruit verwarming opstaat.
Klopt dit Niek,van de nokjes en dat de opnemer gelijk verdeeld moet tussen 2 nokjes staan als de rotor recht tegen over een koper punt staat??

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 13 oktober 2009 07:30 PM
  [ # 323 ]
U-Niek schreef:

Das handig als een 2de kap hebt om deze open de zagen. Ik heb het punt op de buitenkant afgetekend.
Een heel andere vraag: ik heb de devide by 2 aangesloten. Ik twijfelde alleen nog aan het stekkertje. Moet die aan de zwarte of de gele draad van de achteruit verwarming? Hij zit nu aan de zwartedraad. lijkt mij de juiste?
Thx.

De gele draad is inderdaad van de achterruitverwarming . Wink

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 13 oktober 2009 08:19 PM
  [ # 324 ]

Thx Walter. :-)

Bloop, Je moet het zo doen als Joris omschrijft. Als ie er tussen in zit is je vonk te laat of te vroeg.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 oktober 2009 09:43 AM
  [ # 325 ]

Juist. NIET TUSSEN de nokjes maar ER RECHT TEGENOVER. Als je dan niet bij een koperpunt uitkomt is of je kap verkeerd of je triggerwiel niet goed.

Niek,
Meet spanning op die schakelaar. verwarming uit. Degene met spanning moet je nemen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 14 oktober 2009 10:06 AM
  [ # 326 ]

Ja dat klopt bij mij hoor,maar ik was verward door wat jij geschreven had hier boven

De pikkies van de trigger moeten precies naast de opnemer staan

Daardoor begreep ik dat de pikiesNAASTde opnemer moeten staan.
DUS ZE STAAN ER RECHT VOOR
Nu begrijp ik het. Grin

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 14 oktober 2009 03:09 PM
  [ # 327 ]

Boy’s,
Wat word er bedoeld of verstaan met DWELL??
Is dit ook van toepassing op onze SM,met een verbouwde electronische ontsteking??
Wat word er bedoeld met"het ontstekingspunt is 6° voor het BDP”??

Eens ik dit nog kan begrijpen,zal ik weer een grote stap verder staan. gooi

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 oktober 2009 03:15 PM
  [ # 328 ]

Dwell is de contacthoek in %. Niets meer mee te maken in het geval van een electronische ontsteking..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 oktober 2009 04:10 PM
  [ # 329 ]

@Bloop: een bougie moet vonken voordat de zuiger helemaal boven is vanwege het feit dat het vlamfront tijd nodig heeft om de bovenkant van de zuiger te bereiken. Op je vliegwiel staat een gradenverdeling.
Als de 0 tegenover het merkteken staat is een zuiger precies op het hoogste punt (BDP). De bougie moet dus vonken als de 6 graden tegenover het merkteken staat.
Groeten,
Jan

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 14 oktober 2009 04:31 PM
  [ # 330 ]

Ok!Dat begrijp ik nu.
Maar hoe zorg je er voor dat de bougie vonkt,6° voor het BDP?
Is dat door gans de verdeler te verdraaien??
En kan je dit op voorhand doen,of moet de motor draaien hier voor?Waterman,Boogaard77??
In mijn WPH,staat ook dat de dynamische afstelling van de verdeler,29° +/- 1° voor
BDP,op het vliegwiel, moet zijn,en dit bij 2000 rpm.
Klopt het dat de SM verdeler ACW draait??

Profiel  
 
 
22 van de 36
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook