Dan blijft mijn vraag nog steeds, wanneer de kap geen ogen heeft: hoe zit de kap aan het huis vast? De ring kun je aan het huis vastschroeven, en hoe zit de kap aan de ring vast?
Nope. Hij is precies pas en komt vanzelf vast te zitten met de 2 boutjes waarmee de kap vast zit aan het huis.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
pietjan schreef:Dan blijft mijn vraag nog steeds, wanneer de kap geen ogen heeft: hoe zit de kap aan het huis vast? De ring kun je aan het huis vastschroeven, en hoe zit de kap aan de ring vast?
Nogmaals de tip: Bekijk de foto’s, ALLE 20!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
pietjan schreef:Dan blijft mijn vraag nog steeds, wanneer de kap geen ogen heeft: hoe zit de kap aan het huis vast? De ring kun je aan het huis vastschroeven, en hoe zit de kap aan de ring vast?
Joost, het moet hier van 2 kanten komen. Jij vraagt en wij antwoorden. Maar, na een antwoord horen we vervolgens niet meer van je of het gelukt is en hoe. Wij kunnen hier alleen een goed forum bouwen door informatie te delen. Dus: wij delen met jou, jij deelt met ons.
Dan het volgende: Als je die foto’s nou eens GOED bekijkt zie je écht héél snel hoe makkelijk het allemaal zit. Dat kan je zo namaken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
oei oei wat zijn jullie streng.
Ik laat weten of het allemaal gelukt is maar voorlopig rijdt hij nog heel lekker op puntjes nadat ik ze weer eens had opgeschuurd na 4 maanden stilstand en dus roest.
De verdelerkap moest uitgerust worden met een nieuw stiftje.
dus dan toch maar op electronisch op termijn
Van de week zal ik eens een R25 kap bestellen en zien hoe het vordert.
(Heb ook een helicopter in onderdelen, die moet ook nog inelkaar.)
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
stiftjes zijn ook los te koop. Ik heb anders wel een 2de hands kap voor je. Zijn wel duuur…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
ik heb inmiddels de renault verdeler en rotor aangeschaft en rotor uitgedraaid. later meer.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed werk. Benieuwd hoe jij het gaat maken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10248
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik vind het beschreven systeem mooi. Maar is het geen nadeel dat je nog steeds met de originele, waarschijnlijk uitgelubberde, centrifugaalvervroeging werkt?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Waarom? Als dat allemaal ok werkt en er niet al te veel speling op zit zie ik er geen echt nadeel aan. Ok, er is natuurlijk tegenwoordig veel mooier spul te koop zoals volledig elektronisch geregelde DIS ontstekingen, maar dat is duur en kan ook stukgaan
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Heb de electronische ontsteking ingebouwd. Hij werkt, direct bij de eerste keer starten, dat was fijn. Ik zal foto’s maken en plaatsen. Hij werkt met de renault verdelerkap en een schijfje met 6 gaatjes en een soort lichtcel. De gaatjes zitten op 45,75,45..enz.
Ik heb een aluminium cirkel (uit twee delen, gebogen plaat van 2mm dikte en een cm of 4 breedte) om het verdelerhuis gemaakt om de diameter naar 90 mm te vergroten en om de hoogte 2mm omhoog te brengen.
met twee klipjes van een ds ontsteking wordt de kap vastgezet.
Nu maar eens gaan bestuderen hoe het toerental wordt gehalveerd, wat is daar ook weer de beste methode voor?
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
simpel “devide by 2 ” printje plaatsen .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
ben niet zo thuis op dat gebied, maar dat kun je kopen bij een elctronicawinkel? Waar plaats je het, als ik me herinner ergens in het dashboard zoals eerder op het forum beschreven, of is dat al achterhaald?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee man, gewoon een weerstandje in de toerenteller!
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/191789/P300/
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
foto’s
Hij loopt heel mooi zelfs op 500 toeren. Morgen even rijden.