Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Netjes hoor! Goed werk!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zeker weten!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Heel mooi! Als we nu nog mogen weten hoe dit systeem werkt?
Niet zo spannend: http://www.sparcon.nl/index.php?item=25
Op het moment dat het licht onderbroken wordt wordt er een signaal vrijgegeven waarna de vonk vrijgegeven wordt. (bovenstaande linkt is een voorbeeld en wordt ook (allang) toegepast op personewagens).
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 10248
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik heb nog zo’n setje liggen voor de liefhebber. Ik had het op m’n DS. Werkte prima, maar omdat de nokjes voor de punten nogal ruw waren kon ik elke 1000km de puntjes stellen. Daarom heb ik er toen een 123 ingezet. Als iemand het setje gratis wil afhalen? PB
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
met dit systeem heb je juist geen puntjes meer nodig, snap niet helemaal wat voor steje je dan hebt liggen?
Het mag dan niets nieuws zijn het werkt wel, de motor loopt mooi, nu een ook een stukje gereden.
Totaal aantal Berichten: 10248
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nog even gekeken: je hebt gelijk. Het is optisch met een schijf met 4 gleufjes op de rotoras. Het is al een tijdje geleden; ik denk dat ik hem vervangen heb door een 123 omdat de vervroeging flink uitgelubberd was. Hij deed het in ieder geval prima. Beter dan lumenition. Die heb ik een keer op een mg gehad en die was na 2 maanden al kapot.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Luminition zuigt inderdaad. Wat een gore troep is dat zeg.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
pietjan schreef:met dit systeem heb je juist geen puntjes meer nodig, snap niet helemaal wat voor steje je dan hebt liggen?
Het mag dan niets nieuws zijn het werkt wel, de motor loopt mooi, nu een ook een stukje gereden.
Een reden te meer dat je uitlegt hoe Uw systeem werkt. Een forum is de plaats hier voor,niet??
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hey blub, relax even en lees nog eens het verhaal van citroen23….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
sm rijdt goed met de nieuwe electronische ontsteking.
heb de weerstand gesoldeerd ivm toerenteller maar hij geeft nog steeds te veel aan krijg ik de indruk. er zit een weerstand tussen van 560 ohm. Hij had niet helemaal dezelfde kleurcode maar dat zou niet uitmaken volgens de verstrekker van de weerstand. ik ga nu maar precies dezelfde weerstand zoals op de foto zien te krijgen.
klopt het dat de weerstad niet op dezelfde plek moet worden vast gesoldeerd als waar de al bestaande weerstand vast zat, maar aan het bovenste contact van de drie op het wit plastic gedeelte? (en in serie met de bestaande weerstand)
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
DUH! Niet de zelfde kleur code? natuurlijk heeft ie dan een andere weerstand. Waar zouden die kleurtjes anders voor zijn?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
pietjan schreef:Hij had niet helemaal dezelfde kleurcode maar dat zou niet uitmaken volgens de verstrekker van de weerstand.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
gemeten weerstand was hetzelfde, verschil zou zijn tolerantie niet 1 maar 5%