Gevonden op het Duitse forum:
Mogelijk nog een ander alternatief voor SM ontsteking.
http://forum.citroensmclub.de/showtopic.php?threadid=3517&pagenum=8
Iemand ervaringen hiermee?
Ik zal eens informatie opvragen.
Citroen SM hobby is wel goed voor m’n Duits…
Ziet er op de foto’s netjes uit. Degene die het hebben zijn er goed over te spreken.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja. Dan heb je dus nog steeds de originele verdeler kap a 120 euro en rotor a 80 Euro…
Verder heeft de I.E. die verrotte injectie punten nog steeds.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En nog steeds de kans dat één bank niet helemaal op tijd staat…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:Die opnemer is bij Brezan te koop voor ca. 38 euro. Indien gewenst kan ik even kijken of ik onderdeelnummers kan vinden.
Hoi allen,
Ik ga mijn ontsteking ook aanpassen.
Nu nog even kiezen welke optie:
De Duitse optie (Laubtec): volgens mij is dat nog steeds een erg nette oplossing maar die zou ik graag combineren met een R25/volvo verdelerkap & rotor. Ik ga ze vragen of het mogelijk is om met beide “opnemers 1 bobine aan te sturen. Aanpassing kost overigens slechts 250 euro.
Anders andere opnemer: Yuri, heb jij de onderdeelnummers kunnen achterhalen van de opnemer?
Zijn de ervaringen met de originele kap en rotor inderdaad slecht? Komt dat doordat er twee “sleepcontacten” inzitten?
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, maar dan moet je even een pb aan wbogaerts sturen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ok, dank je!!
(je lijkt wel sneller dan mijn internetverbinding….)
Sinds vandaag rijd ik dus met een andere ontsteking. Het was: 123 en het is geworden: gemodificeerde Van der Laan: . Verder maar in mijn topic.
Gutta cavat lapidem…
Zoals wel blijkt uit dit draadje, is de ontsteking één van de vaste dingen die de gemoederen bezig houdt in SM-kringen. Op 3 november gaan we met de club de mogelijkheden live bespreken met ook een testopstelling erbij. Verder info staat bij ‘evenementen’.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Ik zal het hier ook maar even posten
Ik heb een oplossing (in testfase werkt het) voor de inderdaad onnauwkeurige (okay brakke) toerenteller aansturing bij een enkel bobine systeem. Denk aan vdLaan en Rootselaar. Het is nauwkeuriger dan een weerstandje, de toerenteller hoeft er niet uit, goedkoop en simpel zelf te maken
http://www.ecircuitslab.com/2012/05/tachometer-pulse-divider.html
Ik denk er over ze te gaan leveren, plug and play.
Maar een beetje hobbyist kan het dus zelf.
Ik sta natuurlijk open voor andere oplossingen.
Vr Gr Nard
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Top!
Thanx for charing
Dit is wat de devide by 2 van brodie ook doet. Brodie levert een printplaat die op de tach geschroefd wordt achter het dashboard .
Brodie vraagt iets van 6 tientjes.
Er zit voor 4 euro aan onderdelen op dus er is wel wat te halen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Als je het in een waterdicht doosje stopt, kan het onder de kap naast de bobine of zo, hoeft de teller er niet uit. plus, min en toerenteller draad alles is daar te vinden.
Leuke site, staan meer grappige schemaatjes op.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Of je koopt een kant en klaar devide by 2 printje van Brodie :
Met handleiding :
Ik heb er laatst TIEN besteld opdat de productie terug zou opstarten !
Dus uitzonderlijk kan ik er nog verschillende leveren aan 50 Euro inclusief verzendkosten
Is mijn netto prijs , maar zo raak ik van mijn overstock af
Wel een beetje opletten : je moet de dikke ( rode ) aansluiting onder de schroef op het printje monteren , zet dit omhoog , niet naar links .
Anders heb je kans dat je de boel stuk maakt , tegen de bouten van de steun van de stuurkolom ,
bij het terug monteren van je dashboard .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De devide by 2 doet het prima. Is mooi weggewerkt achter de klok. Tsjaa. Iemand steekt z’n nek uit om het te produceren. Mag het ook geld kosten toch?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>