Daar ben ik het helemaal mee eens, anders is er direct niks meer te koop voor de SM. 50 euro is dan ook echt niet teveel. Het printje van Brodie is dan ook iets duurder om te produceren, ic-tje er op en zo. Gewoon een nog mooiere oplossing
Het schema dat ik vond werkt met twee simpele transistoren, maar dat is dan weer netter dan alleen een weerstand, maar ook weer ietsjes duurder en meer werk. Zo is er voor iedereen een oplossing.
Ook nog gevonden: http://www.zeeltronic.com/page/m_elec.php
De REVD2T, ook een deler, keurig in een doosje, plug and play. Ik heb gemaild het kost 36 euro en 8 euro verzendkosten. Een zeer mooi alternatief voor de brodie. Teller kan er in blijven en het zit al in doosje dus je hoeft geen hobby werk te doen en goedkoper ook nog.
Doe er je voordeel mee
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik weet niet of die het gaat doen. De unit in de SM heeft dacht ik wel de hoge spanning pulsen nodig.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dat zou kunnen, ik heb het niet geprobeerd. Ga eerst spelen met het D.H.Z. kitje.
Ik heb het wel in mijn mail voorgelegd aan de verkoper.
Dit was zijn antwoord.
Hello,
I think REVD2T should work.
Prices:
REVD2T 36,00euro
shipping with registered post 8,00euro
You can pay with bank transfer, or paypal…we charge paypal fee.
We sand about 2 weeks after receiving payment.
Regards,
Borut
Dne 15.10.2012 18:10, piše Nard:
> It is for a Citroen SM. This car has a 6 cylinder Maserati engine. It
> uses two coils with breakpoints. So the rev. counter in the car is for a
> 3 cylinder engine. We modify this ignition and use only one coil. So now
> the rev.counter indicates double rpm’s. We need to divide the rpm
> signal.
>
Hoi allen,
Ik ga het toch proberen, ik heb mijn ontsteking naar Laubtec gestuurd, ze gaan er electronische opnemers inbouwen.
De ontsteking heeft een centrifugaal vervroeger en ook een vacuum vervroeger (= eigenlijk “vacuum-verlater” begreep ik).
Maar; mijn motor is een carburateur versie => als ik het goed begrijp hoort daar eigenlijk geen vacuumdeel op.
Wat zal ik doen?
Laubtec vragen het vacuumdeel te verwijderen? Zodat ik alleen een centrifugaal vervroeger heb?
Of gewoon laten zitten en niet aansluiten (kost meer geld omdat er dan een beweegbare grondplaat gemaakt moet worden).
Zoiezo, is het centrifugaal-deel bij een injectie & carburateur motor gelijk?
see you,
Maarten
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Volgens mij hebben injectie en carburateur een verschillende vervroegingscurve.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De injectiemotor heeft een heel andere verdeler met zoals Jan al schreef een andere curve die niet optimaal is voor de carbu motor. Dus, opzoek naar de juiste verdeler.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ok, duidelijk.
Maar toch nog een vraag: bij mijn verdeler zit dus wel een vacuum vervroeger, maar er zit niet het deel waarmee de injectoren aangestuurd worden. Er zit ook geen extra gat voor aansluitingen ofzo lijkt het.
Tja, nu twijfel ik eigenlijk, heb ik dan een carburateur of injectie verdeler?
Omdat ie al bij Laubtec ligt kan ik ook niet even kijken welk model het precies is.
Als het echt een injectieversie blijkt te zijn ga ik eerst op zoek naar een andere.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je hebt dus het kunststofdeel waar de casettes in komen te liggen van een injectieverdeler lijkt het. Maar ja, niets is zeker. Eerst even de nummers op de verdeler achterhalen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja, ik denk dat je gelijk hebt!
Het huis met as enzo zal van een carburateurversie zijn en het kunststofdeel (met vacuum deel) van een injectiemotor.
Welke code zou op het verdelerhuis moeten staan?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Het huis van een injectieontsteking is helemaal van metaal. Alleen zit er een uitsparing in de zijkant onderaan waar de injectiecassette ingeschoven wordt. Heb je geen 3.0 ontsteking? Geef even het nummer.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Robin Visser schreef:Zoals wel blijkt uit dit draadje, is de ontsteking één van de vaste dingen die de gemoederen bezig houdt in SM-kringen. Op 3 november gaan we met de club de mogelijkheden live bespreken met ook een testopstelling erbij. Verder info staat bij ‘evenementen’.
@Robin ik heb een berichtje voor je neergezet bij het evenement op 3-11-2012.
Harry.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Even voor de duidelijkheid :
dit is een injectie huis :
een carburateur huis
en de bijhorende condensatordragers :
Weet echter dat Van Rootselaar de vacuummodule zelfs weglaat op de injectie uitvoeringen .
Dat ding doet alleen wat bij stationair toerental ,
en daarom zie ik geen enkele noodzaak om dat te behouden .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Bedankt voor de snelle reacties!!!! Fijn!!!
Volgens mij is het me nu wel duidelijk, ik herken de onderdelen van de fotos.
Ik heb een carburateur ontsteking met het vacuum-deel van een injectieversie.
Ik kan helaas het nummer niet achterhalen omdat de ontsteking al in Duitsland ligt ter ombouw.
=> ik hou jullie op de hoogte van de voortgang.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dan zou het wel eens een ontsteking van een 3.0 kunnen zijn. De 2.7 motoren hadden geen vacuumvervroeging.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Jan , vacuümdoos zit volgens mij alleen op de injectie uitvoeringen !
Walter
Meten is weten , gissen is missen