Totaal aantal Berichten: 1120
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Zeker! Daarom hebben we er gekocht. Moet wel veel gebeuren…
Is het rood van je BX zo mooi gepoetst of is de lak gewoon nog zo goed. Ik weet dat er verschillende kleuren rood zijn geweest welke verschillende kwaliteiten hadden. De ene verkleurde erg snel naar roze en de andere was niet kapot te krijgen. Ik heb een rode TZI gehad en daar kon ik niet tegen aan poetsen. Na een week weer roze.
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Deze auto heeft praktisch altijd binnen gestaan, dus nog echt mooi qua lak. De afgelopen poetsbeurt doet zo’n kleur natuurlijk helemaal goed, maar ook nu die aardig vies is zie je dat de kleur nog erg mooi is. Dit is Furio Rood zonder blanke lak, dus wat dat betreft zou het een snel verwerende kleur moeten zijn. Daarom ga ik hier ook zo veel mogelijk in de schaduw proberen te parkeren.
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Spinnersweg?
Dan zit bij jou op de hoek (vijverlaan) iemand met een superstrakke ID Break…
Kun je kwijlen..
Welkom in Hengelo dan maar: meer zielen, meer vreugd!
Ik woon op steenworp afstand, afhankelijk hoe hard je kunt gooien uiteraard, en een straat verder woont ‘Musketiers’...
‘Spirit of avant-garde’
Heey Wouter… Congratulations!!! Ik wist gewoon dat je het niet langer kon volhouden zonder een BX ... was echt iets voor jou.
Hij is echt prachtig mooi, kom binnenkort wel langs om te bezichtigen.. veel plezier ermee.
@Pascal: Zo heet je dus!! En als ik het goed heb ben jij dus degene die ik af en toe (vlotjes) langs zie rijden in een CX op de breemarsweg?
Greetz Usman.
—> Just can’t get enough of the "Magic Carpet" ride <—
- BX 16V MK2
Doe dat maar Usman en anders sta ik binnenkort wel weer bij jullie op de stoep!
Als dat ‘Red Devil’ van jou geen olie lekkages heeft, is hij bij ons op de stoep van harte welkom!
—> Just can’t get enough of the "Magic Carpet" ride <—
Totaal aantal Berichten: 1120
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Pascal schreef:Welkom in Hengelo dan maar: meer zielen, meer vreugd!
Dank je
Ik ben er eens langs gereden Wouter, ziet er superstrak uit! De gele lampen staan erg mooi bij de kleur vind ik. Nu de velgen nog en dan is ie weer helemaal jouw auto
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
musketierz schreef:
@Pascal: Zo heet je dus!! En als ik het goed heb ben jij dus degene die ik af en toe (vlotjes) langs zie rijden in een CX op de breemarsweg?
...ehh…
‘Spirit of avant-garde’
Mooie BX!!
Echt mooi in het rood. Zo zie je ze niet veel.
Heb je de luxe van een GTi maar toch een simpel motertje.
Ik zou er ook zeker GTi velgjes onderzetten.
En hoeze geel? Bedoel je gele lampen?
Dan ben je goed bezig!
Groetjes Martijn
Mijn Fotosessie’s
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
- BX 16V MK2
De BX is lekker zuinig, 1 op 14,6 er mee gehaald met een op de snelweg normale, maar buitenaf vlotte rijstijl. Ben benieuwd of ik het een beetje op dit niveau kan houden.
Verder rijdt ze echt heerlijk
Klinkt goed. Overigens verbruikt de GTI op dit moment echt geen druppel.
Totaal aantal Berichten: 247
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Hoi Wouter,
Leuk om te lezen dat je zo veel plezier hebt in je nieuwe auto en dat er zo veel positieve en leuke reacties op zijn.
Groeten Gijs.
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!
- BX 16V MK2
Ja, daar ben ik zelf ook erg blij mee Gijs
Het enige wat ik me afvraag is waarom de hoofdbol in keer per 10 seconden tikt. Vooral bij stationair lopen gebeurt dat vaak. Het toerental zakt dan heel even van zo’n 950 naar 850-900 toeren en tegelijkertijd tikt dan hoofdbol. Ook tijdens het rijden hoor je de bol zo om de 10 seconden tikken. Wat kan dat betekenen? Ik meende dat de hoofdbol vrij recent vervangen was?
Poekoek schreef:Ik meende dat de hoofdbol vrij recent vervangen was?
Als de hoofdbol goed is, betekent het dat ie veel druk verbruikt. Dus dan heb je een lekstroom van een der hydraulische componenten: remservo, veerpoten, drukregelaar of hoogteregelaars. (in volgorde van meest naar minst waarschijnlijk). Niets iets om je accuut zorgen om te maken trouwens, wel iets om op de middellange termijn een keer te onderzoeken.
- BX 16V MK2
Vrij binnenkort zullen er toch nieuwe banden op komen en dan zal hem (Citroën monteur) meteen even die punten laten checken.