Beste mensen,
ik zit in het zonnige frankrijk op een camping en door het vele muziekgeluister is mijn accu leeg. Volgende dingen geprobeerd:
startkabel aan de tweede auto: geen succes
acculader bij de marche gekocht: geen succes
aanduwen: geen succes
ehhh zekeringenkastje gekeken maar allemaal nog goed
verder hebben wij er de ballen verstand van, dus beetje hulp zouden we zeer waarderen
het gaat hier overigens over mijn allerliefste BX 1.4 TGE uit 1992.
morgen ochtend ben ik weer online voor eventuele feedback.
Alvast bedankt,
Niels Wondergem en aanhang.
BX
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Waarschijnlijk is jouw accu gewoon helemaal overleden, en helpt laden helemaal niet meer. Ga maar een andere accu zoeken
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Als laden niet meer helpt (hetzij met hulpauto/accu, hetzij met acculader) is vervangen inderdaad de enige optie…
Tenzij startproblemen niet door electriciteit worden veroorzaakt, maar uit je verhaal maak ik op dat je toch echt de accu gewoon gemold hebt (eerst uitgewoond met de muziek, vervolgens vermoord door startpoging(en)?)
Goede vakantie (en vooral) goede thuisreis gewenst!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Hoe heet die bekende Franse automaterialenhandel ook alweer, waar Nederlanders vaak dop 35 of 36 gaan halen? Of is dat gewoon een Franse Gamma? Die hebben toch wel accu’s?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ieder grote supermarkt verkoopt accu’s: Maar je kunt ook naar de FeuVert, Norauto, Midas of andere bandenboer.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Even een gedachte.. ik kan het fout hebben, maar ik heb met mijn TRI ook een tijdje met een ernstig overleden accu rondgereden, maar daarbij ging het starten met kabels eigenlijk fantastisch, in mijn redenatie omdat de accu absoluut niet meer bijlaadde en hierdoor dus ook geen greintje prik verloren ging. Ik heb hem toen alle keren dat ik wilde starten aangesloten op een andere auto en kon meteen starten waarbij de startmotor direct rondging alsof er niets aan de hand was. Bij mijn 16V wil de accu wel eens leeglopen als hij langer dan 2 weken stilstaat, wil ik hem dan met kabels en een andere auto starten dan moet ik altijd een paar minuten wachten tot mijn eigen accu weer wat bijgeladen is.
Ik weet alleen niet of dit altijd zo is bij overleden accu’s (bij mij deed zelfs de dashboardverlichting het niet meer) of dat een accu ook gewoon alle stroom kan wegvreten als hij overleden is.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Als je accu echt overleden is wil er niet veel meer hoor. Gewoon een ander accuutje erin en klaar.
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Mechuccio schreef:Ik weet alleen niet of dit altijd zo is bij overleden accu’s (bij mij deed zelfs de dashboardverlichting het niet meer) of dat een accu ook gewoon alle stroom kan wegvreten als hij overleden is
Geen verlichting in het dash? Dat is nieuw voor mij. Is dit echt zo? Geen stroom=geen stroom, toch?
Se concentrer sur l’essentiel
Als een accu te lang word leeg getrokken, zoals bv een radio, dan trekken de platen krom. als die tegen elkaar aankomen heb je een kortgesloten cel en nog maar 10 Volt resterend.
De platen gaan tijdens rijden iets van elkaar af door de warmte, en lijkt alles ok.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Overigens, moet je met overstarten vanaf een andere auto wel aan 2 voorwaarden voldoen:
- voldoende dikke startkabels. (de koperkern dus: er zijn genoeg flutkabels op de markt die eruit zien alsof je er een vrachtwagen mee kan starten).
- hulpaccu heeft voldoende capaciteit om de “dode” auto daadwerkelijk van voldoende stroom te voorzien.
Als je aan deze voorwaarden voldoet kun je die “dode” auto ook gestart krijgen als zijn accu hardstikke dood is. Alleen zul je hem dan elke keer moeten hulpstarten.
Ik ben bang dat je flutkabels gebruikt hebt. Wat je hiermee kan doen is:
- sluit het zaakje aan waarbij je bij de hulpauto de motor stationair laat draaien.
- laat de accu van de “dode” auto een tijdje bijladen. (kwartier). Geduld dus.
Probeer hem hierna nog eens te starten. Als de accu niet overleden is, krijg je een auto met flutstartkabels ook nog wel gestart. Maar dat werkt alleen als de accu van de dode auto nog niet echt overleden is.
Trouwens, zo snel krijg je een accu ook weer niet de vernieling in hoor, van 1x ontladen. Wel kan het zijn dat een al slechte accu met dit soort geintjes de genadeklap krijgt. Wat pas echt slecht is voor een accu is, als deze echt diep wordt ontladen gedurende lange tijd in bijv. een stalling. Dan kun je ze meestal wel weggooien.
Succes.
Bedankt voor de reacties
Bedankt voor de vele reacties allemaal.
Grote kans dat mijn kado-voor-sinterklaas-startkabels inderdaad niet van grote kwaliteit zijn. We hebben wel al geprobeerd de hulpauto een tijdje te laten draaien met verhoogd toerental (intructieboekje) maar dit gaf ook geen enkel leven. Die acculader die we gekocht hebben bracht ook geen leven in de brouwerij, kan het zijn dat die het nog extra naar de filistijnen heeft geholpen? In ieder geval, straks naar de supermarkt, nog suggesties voor een accu? Heb ze zien staan vanaf ong 60 tot 150 eu. Jullie horen het als ik weer naar huis kan, ghehe.
Niels
BX
Re: Bedankt voor de reacties
Voor een BX 14 heb je bij mijn weten genoeg aan een standaard 36 AH accu. ALs je er nog een tijdje mee vooruit wil, neem je een Bosch accu.
Bedank voor het goede advies, nieuwe accu en alles is weer oke. Vanavond op weg naar huis ajuu
BX
Goeie reis terug!