Mijn GSA heeft erg slechte stoelen en achterbank, veel scheuren in de stof. Wellicht heeft iemand nog een goede set…liefst in het groen natuurlijk maar ja Het zal erg moeilijk worden denk ik!
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 425
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Moeilijk is denk ik een understatement… onmogelijk is meer het goede woord denk ik… Hoewel ik zeven jaar geleden in Frankrijk een perfect Groen interieur in een Groene GSA ben tegengekomen op een sloop. Niet meegenomen want ik had nog een perfect interieur staan in bruin…
Het probleem is vaak ook dat als je een goed interieur vindt, dat de auto vaak ook nog te goed is om te slopen….
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
DIEHARD schreef:Het probleem is vaak ook dat als je een goed interieur vindt, dat de auto vaak ook nog te goed is om te slopen….
Yup. Ik heb voor mijn bruine stoffen interieur ook nog geen ander interieur gevonden. Voorstoelen zijn matig (flink uitgezakt en versleten maar gen scheuren in de stof), de achterbank is slecht (scheuren in de stof waar het schuim naar buiten komt). Ik heb 1 of 2 x een aanbieding gehad voor een ander (luxer) bruin interieur of een bekedinggset, maar dan was ik bijna meer kwijt dan ik voor mijn hele auto heb betaald. Meja, wel weer goedkoper dan opnieuw laten stofferen (aannemende dat de stoffeerder met zijn expertise wel een goed gelijkend stofje dat aan origineel grenst op de kop weet te tikken).
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Volgens mij heb ik op Marktplaats een bruin stoffen gs interieur zien staan gisteren…
Totaal aantal Berichten: 2502
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
GS-stof is DS-stof, dus dat is nog ruim voorhanden. Van een GSa is het volgens mij weer net iets anders…
Er zit overigens ook een verschil tussen stoelframes van GS en GSa. GSa-stoelen passen niet in een GS zonder aanpassingen, en andersom.
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
graddus schreef:
Idd. Dat kost ook bijna net zoveel als ik voor mijn GS heb betaald indertijd en bovendien niet hetzelfde als wat ik heb (ik heb geen velours en het ziet er anders uit).
Totaal aantal Berichten: 425
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
mpostma schreef:graddus schreef:
Idd. Dat kost ook bijna net zoveel als ik voor mijn GS heb betaald indertijd en bovendien niet hetzelfde als wat ik heb (ik heb geen velours en het ziet er anders uit).
Die heb ik dus ook nog staan. En ondanks dat ik er wellicht ook wel 400 EURO voor zou kunnen krijgen bewaar ik hem toch nog maar even…
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Vergeet niet dat bekleden het viervoudige kost. en moet je nog maar afwachten of het in de buurt komt van het orgineel. Dus op zich is dit dan niet duur
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Het is denk ik maar net wat je er voor over hebt om je auto mooi te krijgen, waarbij je de (aanschaf) waarde beter kan vergeten. Ik laat zelf mijn gsa in het najaar helemaal overspuiten wat meer kost dan 3 van die dingen bij elkaar bij wijze van spreken. Maar ik heb het er voor over, en heb dadelijk weer een gsa om door een ringetje te halen! Ow, en ik doe hem toch nooit meer weg, dus het is vooral voor mezelf. Gelukkig is de bekleding en interieur in mijn bijde gsa,s nog helemaal heel en in goede staat.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
mkatgert schreef:GS-stof is DS-stof, dus dat is nog ruim voorhanden..
Dat geld alleen voor de aller eerste GS’en. Zeker niet van na 1974.
Totaal aantal Berichten: 41
- HY kampeerauto verlengd LWB
- GS/GSA Club Break 1220
- 2CV Charleston
- Jumper L2 H2 Kampeerauto
Op zoek naar oplossing voor stoffering.
Betreft een vesuvius bruine GS Club Break 1979.
Grijze GHYS
- GS/GSA Club Break 1220
- 2CV Charleston
Sinds 2008 niemand meer bekleding nodig gehad of zie ik een simpele oplossing over het hoofd.
Wil graag bekleding (of zetels en bank) vervangen. Zie foto’s; oorspronkelike kleur was denk ik geel/bruin.
Wie heeft ‘t beschikbaar of goede tips. Mag uit heel Europa, desnoods met auto en al er aan vast. Mag ook ander passend materiaal.
Liefst zo dicht mogeljk bij origineel, maar desnoods tot gloednieuwe stoffering bij bedrijf met oldtimer deskundigheid.
Betreft een vesuvius bruine GS Club Break 1979.
Grijze GHYS
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Lid van de verreniging?
De stof die je zoek is slecht te bepalen op de foto. maar zeer waarschijnlijk beige met bruin. Een stof die redelijk slijt en schier onmogelijk te vinden is.
Het is een stof die maar beperkt geleverd is. Ook de vereniging kan je hier niet aan helpen. Rest denk ik alleen, kiezen voor een andere stof. Of als je geduld hebt leboncoin in de gaten houden. En natuurlijk La page.
teveel citroenen
- GS/GSA Club Break 1220
- 2CV Charleston
Bedankt voor de reacties. Dat het niet eenvoudig, zelfs (schier)onmogelijk zou zijn had ik al verwacht. Daarom zet ik mijn vraag overal waar kan uit, wie weet wat het oplevert.
Vorig jaar heb ik zelf op die manier nog een liefhebber van Mercedes Benz kunnen helpen. Voor een rode bestelwagen uit 1938 werd oud rod leer gezocht voor het interieur. Laat mijn dochter nu een oud bankstel hebben in precies de goede kleur. Dus wie weet heeft iemand wel voor mijn GS ergens geschikte oude gordijnen hangen.
En beste ‘citro-power’, met respect voor uw ‘grootmeesterschap’, kan ik uw vraag positief beantwoorden. Mensen met zo’n auto die geen lid van de bijbehorende club zijn zouden hun GS/A wat mij betreft meteen moeten inleveren.
Grijze GHYS