2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
keuze zx
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 23 juli 2008 12:43 PM
  [ # 16 ]

in een zx met de standaard wielen en banden heb je helemaal geen stuurbekrachtiging nodig. Echt overbodig. Ga je er breed rubber in 16” onder zetten dan is het wat anders maar zelfs dat verkies ik in een zx zonder bekrachtiging.

Die wagens zijn in zo’n grote variatie gemaakt dat er weinig pijlen op te trekken zijn. Globaal okay… maar toch..

1 op 12-13 met een 18i 8v is prima te doen en dan hoef je niet als oud wijf te rijden.  Een kleine motor is misschien ” zuinig ” maar vergeet niet dat die kleine er wel een stuk harder voor moet werken… en werken ga je niet dood, maar je word er zelden beter van Laughing

die 1.8 blokken zijn overigens een stuk minder gevoelig voro kopjes enzo dan de kleinere maten ...

Profiel  
 
majestic3jay
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006

- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Gepost: 23 juli 2008 01:21 PM
  [ # 17 ]

Aura is er naar mijn weten toch ook echt in 1.6i uitvoering…

ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 23 juli 2008 04:14 PM
  [ # 18 ]

ach laten we zo zeggen: mijn tankbonnetjes komen zelden uit op meer dan 1:16. Alleen bij ‘polderscheuren’ Laughing

1:17.2 is het mooiste wat ik heb gehaald. Dat was wel een tank vol leeggereden op alleen snelweg, en 110 rijden

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 23 juli 2008 09:10 PM
  [ # 19 ]
gompy58 schreef:

in een zx met de standaard wielen en banden heb je helemaal geen stuurbekrachtiging nodig. Echt overbodig.

Hier die 1.4 zonder bekrachtiging en de standaard banden van 185/14”, stuurt inderdaad heel goed.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
De Wilb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 31 juli 2008 03:44 PM
  [ # 20 ]

Nou, als je een zwaardere motor kiest is de stuurbekrachtiging echt een pré. Ik zou in mijn 1.8i niet zonder willen.

Als je voor luxe gaat zou ik een aura kiezen, of een aangeklede avantage (heb ik ook en dan heb je echt geen klagen).

Met mijn 1.8i verbruik ik in het algemeen iets van 1 op 12.5 (met een vrij pittige rijstijl, want die 101 pk in een karretje van nog geen 1000 kg zijn een feest…).

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook