Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Hellow Sm’ers,
Bij de reviesie van mijn blok is gebleken dat in de uitgang,van de oliecarterverluchting,geen olieverdamper meer zit.
Is deze werkelijk nodig? En in welk materiaal is deze gemaakt,voor degenen die hem wel zijn tegen gekomen??
Indien nodig bestel ik hem dan bij de SMCFR,of als deze in staal zijn heb ik er mss wel een oplossing voor.
Je bedoelt de 5 405 838 deshuiler?
Dat ding zorgt ervoor dat eventuele oliedruppels/nevel die uit het carter geblazen worden nog een kansje hebben terug in het carter te komen en niet meteen opgezogen en verbrand worden.
Materiaal: Kunstsof op een metalen spiraal ( kan ik me herinneren).
Wat je nodig hebt: Stuk “pijpenrager” die tegen 100+ graden kan. ( Als je een kunststof vindt, in kokend water houden om te testen ).
Overigens denk ik dat er vele SM rijders zonder dit ding rondrijden.
groet,
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Hoi peter,
Daar had ik ook al aan gedacht, want in mijn beroep( verwarming en koeltechnicus) hebben wij van die ronde borsteltjes om verwarmings ketels te reinigen,in alle diameters.
Maar deze zijn in staal,dus de haartjes zijn van staal of cu.
Kan dit kwaad,volgens U?
greeetz,
Totaal aantal Berichten: 25596
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Stukje ijzeren pannenspons doet het ook.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
bogaard77 schreef:Stukje ijzeren pannenspons doet het ook.
inderdaad,had ik nog niet aan gedacht.
Ik dacht me zelfs te herinneren dat de originele van staal zijn. Als je koper hebt zou ik dat nemen, roest nooit, maar een stuk pannenspons kan natuurlijk ook.
Belangrijkste: De gassen gaan door een “filter” die de oliespatten opvangt.
Groet,
To err is human, not to err is divine.
Blooper1963 schreef:bogaard77 schreef:Stukje ijzeren pannenspons doet het ook.
inderdaad,had ik nog niet aan gedacht.
Bij Colruyt in Inox uitvoering te koop.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Hoi paso,
Ik heb ooit menen te verstaan,dat inox niet geschikt zou zijn,in combinatie met het aluminium van het blok?Dit zou reacties uitlokken.
Die “olievanger” zit in de slang, en de aansluiting aan het blok voor de slang is van een ijzer/staalsoort. Dus als er al een electrolytische reactie zou plaatsvinden dan is die hier goed afgeschermd. ( Da’s wat anders als je een stuk RVS op een stuk Aluminium schroeft met een bout, en dan door zuurinwerking of wat anders continue de aluminium-oxide huid, die de corrosie tegengaat, eraf haalt, zodat je een soort continue oxidatie krijgt.
Mooi voorbeeld: Een superleggera ( aluminium) carrosserie is altijd met “tussenplaatjes” op het chassis gelast of geschroeft, juist om dit te vermijden.
Groet,
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Zit die “deshuileur” enkel in de slang,of deels ook in dat onderstuk op de uitgang van het carterstuk??
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb een tip: het borsteltje waarmee ik mijn kaliber 12 jachtgeweer mee schoonmaak is GELIJK aan het ding wat in mijn sm zit!! Kost slechts 3 euro bij de wapensmid. De loop van een hagelgeweer is 18mm, en het borsteltje heeft een daimeter van ca 19mm.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Yep! zo’n borsteltjes vind ik ook om verwarmingskanalen te reinigen in ketels met nauwe doorgangen.Maar de goede tip,is de diameter die ik nu weet en kan ik op pad om zo een borsteltje te vinden.
Maar hoe plaats je het nou?net voor de ingang van het blok,dus volledig in de slang,of deels in dat pijpeind en deels in die slang?
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:Yep! zo’n borsteltjes vind ik ook om verwarmingskanalen te reinigen in ketels met nauwe doorgangen.Maar de goede tip,is de diameter die ik nu weet en kan ik op pad om zo een borsteltje te vinden.
Maar hoe plaats je het nou?net voor de ingang van het blok,dus volledig in de slang,of deels in dat pijpeind en deels in die slang?
Volledig in de slang, aan de onderzijde.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ok! bedankt Waterman! Goede tip