TOP, een reactie van Motip terug !:
—->
De kleur 095 is door Citroën gebruikt tussen 1968 en 1982. In die periode zijn er meerdere kleurvariaties gebruikt door Citroën. De 2 kleuren die wij in ons assortiment hebben zijn onze artikelnummers 954730 en 955130. U zult dus moeten controleren of dit de juiste kleur voor uw auto is.
<—-
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
vraagje
Heb inmiddels alles klaar, gespoten en wel. Nu zie je echter een randje, daar waar ik had afgeplakt, de overgang van de oude lak op de nieuwe lak (aangezien ik niet het complete voorscherm heb gespoten).
Ik dacht die overgang met Commandant 4 weg te poetsen, maar dat lukt niet echt. Je blijft een dun lijntje zien.
Nu kan ik het met heel fijn schuurpapier (korrel 2000 ofzo) proberen, nat schuren, en dan in de was zetten. Is dat een goed idee?
Iemand tips?
M'thijs schreef:vraagje
Heb inmiddels alles klaar, gespoten en wel. Nu zie je echter een randje, daar waar ik had afgeplakt, de overgang van de oude lak op de nieuwe lak (aangezien ik niet het complete voorscherm heb gespoten).
Ik dacht die overgang met Commandant 4 weg te poetsen, maar dat lukt niet echt. Je blijft een dun lijntje zien.
Nu kan ik het met heel fijn schuurpapier (korrel 2000 ofzo) proberen, nat schuren, en dan in de was zetten. Is dat een goed idee?
Iemand tips?
enige tip is helemaal spuiten (spatbord), verschil in kleur blijf je toch houden .. meestal word ook de gehele zijkant licht mee gespoten voor het kleur verschil.
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Waterproof schuren met korrel 2000 of hoger en dan polijsten met een Commandant. Dan kom je een heel eind voor wat betreft die voelbare naad.
Kleurverschil is niet aan te ontkomen.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Polijstmachines kosten niet zo veel. Waar koop je schuurpapier korrel 1000 en 2000?
En wat betreft gaatjes dicht plamuren: bison maakt twee componenten metallijm met een treksterkte van meer dan 180 kg/cm, dus als je een stukje aluminium aan de binnenkant van die gaatjes lijmt, je laat het 24 uur uitharden en je plamuurt de bovenkant dicht dan valt het er nooit meer uit.
Als je dan plaatselijk gaat spuiten moet je het niet afplakken, maar naderhand de spuitnevel wegpolijsten met de machine.
bedankt voor de tips!!
schuurpapier 1000, 1500, 2000 tot wel 4000 kun je kopen bij de betere verf (speciaal)zaak.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Han S schreef:Als je dan plaatselijk gaat spuiten moet je het niet afplakken, maar naderhand de spuitnevel wegpolijsten met de machine.
Niet afplakken kan spuitnevel opleveren op plaatsen waar je het liever niet hebt. Afplakken kan een harde lijn veroorzaken, dat wil je ook niet.
Maar… er is een tussenweg!
Plak het zaakje af, maar vouw de rand om, waardoor er onder het afplakmateriaal een randje ruimte ontstaat. Enkel hier komt dan enige nevel, welke je glad weg kunt poetsen.
Op deze manier heb je geen harde rand, maar ook geen nevel op ongewenste plaatsen.
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Dit is het resultaat van stevig afplakken. Trekt gewoon op niets! Dat ik voor die reparatie ooit heb willen betalen, ik snap het nog niet.
Niet doen dus!
Daarom is het verstandiger om plaatselijk bijspuiten vanonder een krant te doen
Je neemt een krant , scheurt daar een soort ronding uit en plakt de rechte kant op het deel waar je geen lak wil , , begin met spuiten en nevel het laatste onder de krant (wel even optillen en omhoog houden) dan is de overige lak eenvoudig weg te poetsen
Als je het ” normaal ” afplakt krijg je an die randen die je moeilijk weg kan poetsen
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
Kijk, dat zijn de betere tips!