Sparks schreef:
Gaarne zou ik, om mezelf een goed gevoel te geven, gaarne een reservewiel onder de bus monteren. De LM zegt: ja gekke Henkie, dat gaan wij niet betalen , en om nu een paar honderd euro uit mijn eigen zak te trekken voor een beter gevoel gaat me ook wat te ver.
We nemen het ‘risico’ wel.
Een los wiel de koffer meenemen als je op vakantie gaat (ben je wel een groot stuk kofferruimte kwijt) ?
Oppassen : LM velgen worden met andere bouten vastgezet als de stalen velgen ! Bij mij dus een setje bouten voor een stalen velg in de koffer.
Deze vakantie 2 ervaringen Ik reed met een snelheid van ik denk 30 km/u op een bochtig Frans bergweggetje bij een uitwijkmaneuvre op een door het gras onzichtbaar bruggetje.
Gevolg: 2 kapotte banden, 2 kapotte velgen, voortrein, driehoeken en schokdempers kapot. Niet ter plaatse te vervangen, dus auto is gerepatrieerd en wij met een huurauto terug naar België.
Op dat moment vervloekte ik het niet hebben van een reservewiel ook, pas later had ik door dat er wel wat meer aan de hand was dan alleen kapotte banden. Overigens, hulde voor Citroën Lease Assistance!
Mijn oom in Schotland: zelfde situatie in een C8. Voorwiel en voorband kapot, vervangen door volwaardig reservewiel en reis verdergezet!
Nee, ik kan ook geen begrip opbrengen voor het ontbreken van een reservewiel
Totaal aantal Berichten: 18
- (Grand) C4 Picasso Ambiance automaat 2.0 16v eb6v
Hallo,
Hefmechanisme gekocht bij demontagebedrijf € 50 en volwaardig wiel (band en velg beiden nieuw)€150,alles zelf gemonteerd (4x M6 moertjes en rubberdop verwijderen in vloer, dus voor € 200 niks geen ellende onderweg en zorgeloos op vakantie naar La France.
Niks geen gerommel met spuitbusjes (ooit uitgevonden voor haarlak volgens mij), als je een klapband hebt…....einde oefening.
Mij niet gezien…
Grt Martin
En heb je er dan een volwaardig wiel van 215 onder gehangen of een thuiskomertje?
Ik ben ook op zoek want ik zie die spuitbus helemaal niet zitten.
nu C4 Grand Picasso II 1.6 Bluehdi Business (zwart, 10-2015)
toen AX 1.0 (wit), AX 1.1 First (groen), Xsara Picasso 1.8(grijs met.), Xsara Picasso 1.8(rouge lucifer), Opel Zafira 1.6 Business, Renault Megane Bose estate 1.5 Dci C4GP 1.6, Hdif EB6V Ligne Business (Icare paars)
Totaal aantal Berichten: 18
- (Grand) C4 Picasso Ambiance automaat 2.0 16v eb6v
Hallo tstn,
Heb idd een volwaardig wiel gemonteerd, wel iets zichtbaar vanaf de achterkant, maar niet storend, wel opletten bij achteruitinparkeren bij b.v. stoepranden etc.
Succes met de montage.
M.vr.gr. Martin
Totaal aantal Berichten: 11
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16 V
Heb vandaag bij de sloop ook een hefinrichting gehaald voor mijn C4 GP maar nu mis ik de sleutel voor de hefinrichting los te draaien zit er niet standaard bij de krik.
Weet iemand hier een nr van zodat ik hem kan bestellen,of kan zoeken op google dat is makelijker.
Totaal aantal Berichten: 2
- BX 1,9 TD
- BX 1,9 TD
- (Grand) C4 Picasso 1,6 Hdi exclusive
C4sohier schreef:Sparks schreef:
Oppassen : LM velgen worden met andere bouten vastgezet als de stalen velgen ! Bij mij dus een setje bouten voor een stalen velg in de koffer.
Dus, als ik het goed begrijp dan moet je, als je een thuiskomertje koopt ook nog zorgen voor andere bouten? Of geldt dat enkel voor een normaal wiel?
Of klopt het wat H van Zandvoort hier http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223227/ vertelt en dienen de bouten zowel voor alu en staal?
Als je Citroen af-fabriek is voorzien van lichtmetalen velgen heb je bouten die ook voor het stalen reservewiel geschikt zijn.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 205
- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
En ook voor een set winterbanden op stalen velgen