Als mijn auto op slot staat heb ik soms dat hij, zonder dat ik iets doe, open schiet.
Nu heb ik er al een andere stuurmotor ingezet bij mijn linkerportier, maar daar weet ik niet 100% zeker van of die wel goed was. Die kan ik nu dus weer gaan vervangen, maar er zullen vast meer dingen zijn die het probleem kunnen veroorzaken.
Weet iemand hoe ik kan nagaan wat het probleem veroorzaakt en hoe ik het dan kan oplossen?
Alvast bedankt!
Koppel de verdachte motor af, dan werkt de CV nog steeds, mocht deze motor de oorzaak zijn zou het niet meer mogen gebeuren
Het is altijd het proberen waard…....
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
De stuurmotor in mijn linkerdeur dus afkoppelen? Dan zou mijn CV dus nog gewoon moeten werken. Dat ga ik dan binnenkort maar eens proberen.
...
kan ook je ontvanger zijn die sluiting maakt.
Begin bij het begin: maak de stekker van de CV-unit los, kijk of ie schoon is, en zet ‘m terug. Het komt wel eens voor dat daarmee het probleem van een overactieve CV is opgelost.
Als je het dan nogsteeds hebt moet je verder zoeken en motor voor motor gaan loshalen. Ligt het daar niet aan dan kan het ook nog een kabelprobleem zijn.
Ich bin ein Breaker
Heeft er misschien iemand een schema van het geheel?
Bij mij zat de stekker van de CV-unit (kastje onder de middenconsole) er niet goed erop, de stekker leek er goed op te zitten maar de contactjes moesten er net iets verder opgeduwd worden.
Dit gaf dezelfde klacht als bij jou, kijk hier eerst eens naar.
Die stekker heb ik net nog aangezeten en goed aangeduwd. Even kijken wat het nu doet inderdaad.
Ik kreeg dit soort klachten doordat de isolatie in het deurrubber volledig weg was, later ook omdat het motortje net niet lekker over het pinnetje van het slot zat.
Even het een en ander nalopen, dan moet het lukkken.
Autofan schreef:Heeft er misschien iemand een schema van het geheel?
Leef je uit:
http://www.xs4all.nl/~grootpan/bxnl/bx_schema_6_1987_1.html
Blad 9 is de cv.
Ich bin ein Breaker
Ik maak morgen even mijn ontvanger wat beter vast. Vrees namelijk dat ie is losgetrild, want ik heb er een RF module inzitten ipv Plip. Bij aankoop van mijn auto deed Plip het namelijk al niet meer, omdat die afstandsbediening er niet bij zat
Totaal aantal Berichten: 91
- BX Bx 1.6 TZI Automaat
gekke vraag, misschien een zendmast in de buurt staan, in sommige stukken van den haag loopt mijn cv ook te rommelen….en bij nader onderzoek bleken er in die delen masten te staan.
if you believe in it you can make it happen
Lijkt me stug want hij heeft het eigenlijk overal. Als ik hem thuis voor de deur heb staan (geen zendmast bij mijn weten) in Gorinchem laatst bij het station en in Hoofddorp heeft ie het ook. Volgens mij staat hij sinds gister gewoon op slot. Ik ga vandaag weer even verder kijken naar het probleem en even mijn ontvanger goed vastzetten zodat die niet los kan trillen.
Autofan schreef:Ik maak morgen even mijn ontvanger wat beter vast. Vrees namelijk dat ie is losgetrild, want ik heb er een RF module inzitten ipv Plip. Bij aankoop van mijn auto deed Plip het namelijk al niet meer, omdat die afstandsbediening er niet bij zat
OOOW, en dat zeg je nu!
Gooi dan de stekker aan de originele IR-ontvanger (die in het dak zit dus) maar eens snel los. Grote kans dat de ellende voorbij is.
Bij mijn Chic kon ik de deuren open/dicht doen met de achterruitverwarming! En dat was over met die stekker los. Ik heb dat van iemand gehoord die eenzelfde euvel had, overigens.
Ich bin ein Breaker
Die stekker van dat zwarte dopje in mijn plavond dus? Achter mijn kaartleeslampje.
Die zal ik dan zo even losgooien.
Ja. die.
Ich bin ein Breaker