89 van de 127
« Eerste  < Vorige 87 88 89 90 91 Volgende >  Laatste »
   
La SM de Bogarde
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 maart 2014 10:49 AM
  [ # 1321 ]

Gisteren de IE draadjes omgewisseld en de vervroeging beter afgesteld. Moest vroeger worden gezet. tevens de gewichtjes lekker gesmeerd. Vanochtend koudstart ok en het hikje lijkt bijna weg te zijn. Is nu prima te berijden.

John T meldde nog dat de injectie puntjes mee vervroegen met de ontsteking. Mischien dat dat het gedrag veroorzaakt. Walter, wat denk jij?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 13 maart 2014 12:59 PM
  [ # 1322 ]

Gezien het feit dat de injecteurs in 2 groepen van 3 bediend worden en dat toch al gauw zo’n 25 keer per seconde, denk ik dat dat niet veel uitmaakt.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 13 maart 2014 07:11 PM
  [ # 1323 ]

Bij de originele verdeler staan de injectiekontakten vast op de verdeleras ,

niet op het centrifugaal gedeelte .

Het feit dat de bevestiging van het gebitje gemaakt is met een sleufgat ,

wijst er toch op dat deze moesten afgesteld worden ( ten opzichte van de eerste cilinder ? ) .


heb momenteel een NOS verdeler te leen ,

dus die ga ik eens op de bank zetten om dit op te meten .

Walter   nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 maart 2014 07:27 PM
  [ # 1324 ]

Ja maar dat is om het gebit niet te laten zweven in de verdeler. Bij de Titus dissy vervroegt het triggermoment mee met de ontsteking wat eigenlijk beter is.. Ik maak me r niet druk om. Heb net de gas klep links en rechts gesynchroniseerd. Het hik moment lijkt met de overschakeling van stationair loop naar geregelde ( MPS) loopt te maken te hebben. Linker inlaat opende later dan rechts.
Misschien moet de boel nog inlopen. Alle parts zijn nieuw.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 13 maart 2014 11:05 PM
  [ # 1325 ]

is dit hem?

Afbeelding Bijlagen
DSC05983.jpgDSC05984.jpgDSC05986.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

gr Mark

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 maart 2014 10:43 AM
  [ # 1326 ]

Yep.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 14 maart 2014 11:12 AM
  [ # 1327 ]

Dan zal ik hem eens op de freesbank leggen…

gr Mark

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 maart 2014 12:47 PM
  [ # 1328 ]

dat vrees ik ook…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 maart 2014 03:18 PM
  [ # 1329 ]

Wat betreft die contactpunten: aangezien de injecteurs per drie tegelijk worden aangestuurd is het inspuitmoment niet kritisch.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 14 maart 2014 06:23 PM
  [ # 1330 ]
bogaard77 schreef:

Ja maar dat is om het gebit niet te laten zweven in de verdeler.

Neen de plastiek steun waarin de pen van het gebitje klikt kan zijdelings verzet worden onder het borgschroefje op het verdelerhuis .

Dus het zal wel uitmaken hoe het staat ......

@ Jan , als het niet zo belangrijk is ,

waarom loopt de auto dan slecht als je de twee kanalen van de puntjes omwisseld ??

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 maart 2014 07:12 PM
  [ # 1331 ]

Dat geloof ik best Walter, maar als 1, 6 en 2 op hetzelfde tijdstip worden ingespoten steekt het niet op een graad of 10. Dat bedoelde ik eigenlijk.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3708
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 14 maart 2014 07:29 PM
  [ # 1332 ]

Het steekt inderdaad niet om een graad of wat, want er zijn maar 2 inspuittijdstippen.
De twee contacten hebben echter wel verschillende functies: Een contact is louter voor de timing van een groep van 3 injectoren, het andere contact stuurt ook de “berekening” van de D-jetronic aan: Als je een contact loshaalt loopt de SM helemaal niet, als je het andere contact loshaalt loopt je SM op 3 cylinders. De ervaring komt van het feit dat ik eens een paar honderd kilometer op 3 cylinders terug naar huis gekomen ben ( geen power, en met pijn en moeite boven de 100 gekomen, maar terug naar huis is beter dan s’nachts stil bijven staan). Toen heb ik daar eens in detail naar gekeken. Als je dus een matig contact hebt dan heeft dat afhankelijk welk contact het is een verschillende invloed.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 15 maart 2014 06:19 PM
  [ # 1333 ]

Zo, zet het bier maar koud…

Afbeelding Bijlagen
DSC06007.jpgDSC06008.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

gr Mark

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 maart 2014 08:32 PM
  [ # 1334 ]

Ik heb dat verschil niet of nauwelijks gemerkt. Heb de draadjes omgewisseld, zonder veel effect..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 maart 2014 10:35 AM
  [ # 1335 ]

Vanochtend koude start zonder problemen. Wel nog steeds rond de 2200 rpm doet hij raar…

Verder heel lekker ritje naar werk!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
89 van de 127
« Eerste  < Vorige 87 88 89 90 91 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook