102 van de 127
« Eerste  < Vorige 100 101 102 103 104 Volgende >  Laatste »
   
La SM de Bogarde
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 mei 2015 02:44 PM
  [ # 1516 ]

Zit er bij de SM geen splitter zoals op de CX?
Als die stuk is heb je vaak ook geen km teller.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 mei 2015 02:50 PM
  [ # 1517 ]
Arjan Verkade schreef:

Zit er bij de SM geen splitter zoals op de CX?

Nee, bij een SM zit er een constructie die wel degelijk is.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 mei 2015 03:03 PM
  [ # 1518 ]

Soms vraag je je af waarom ze iets veranderen als het op het vorige model wel gewoon werkt…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 mei 2015 03:05 PM
  [ # 1519 ]

Bij de SM zit de unit direct op de bak.. Als daar het rubbertje scheurt zit je bak vol LHM….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 mei 2015 03:06 PM
  [ # 1520 ]
waterman schreef:

Er kunnen een paar dingen aan de hand zijn:

1) de aandrijving van de regelaar is naar ze moer
2) de drukcilinder op je stuurhuis is vastgetyft
3) de gewichten zitten vast of zijn stuk
4) de plunjer in de regelaar is vastgerot
5) er is iets anders kapot in de regelaar zoals bv de hevel.

Kortom: je hebt weer wat te doen..

Yep. Zal eerst eens de drukcylinder checken. Daar heb ik een nieuw rubber voor liggen!.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 06 mei 2015 03:35 PM
  [ # 1521 ]

Nog handiger is eerst de diagnose.

Aandrijfkabel los nemen en kijken of die draait als de wielen draaien (dus even wielen van de grond).

Draait de kabel, dan ff in vier op toeren laten komen en aan je stuur voelen wat hij doet.

Gaat hij niet zwaarder sturen dan is de kans groot dat dat aluminium blokje onder de regulateur problemen heeft.
(Volgens mij heb ij je al eens zo’n ding gegeven).
Als je die los hebt van de regulateurbol kan je het plunjertje met de hand indrukken. Indrukken = zwaarder sturen.
Lukt dat niet, dan is dat blokje de boosdoener.

Als je het echt wilt weten zou je de druk moeten meten die naar de tegenhoudcilinder van de Diravi gaat. Flexibele leiding tussen dat alu blokje en de Diravi.

Een manometer met minimess aansluiting en wat verloopstukjes is zo geknutseld.

In die centrifugaalregulateur is zelden wat mis. Uiterst robuust ding. Voor alle Dravi’s hetzelfde dus nog wel te vinden van XM’s.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 mei 2015 03:36 PM
  [ # 1522 ]

Jansr: bij een sm zit de regelaar rechtstreeks op de secundaire as van de bak.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 06 mei 2015 03:43 PM
  [ # 1523 ]

Wat heerlijk, kan je die oorzaak uitsluiten

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 mei 2015 03:54 PM
  [ # 1524 ]
JanSr schreef:

In die centrifugaalregulateur is zelden wat mis. Uiterst robuust ding. Voor alle Dravi’s hetzelfde dus nog wel te vinden van XM’s.

Bij mijn CX was die wel stuk. Ik denk dat die te zwaar liep, die heeft in elk geval 2 splitters om zeep geholpen, dus zijn waarschijnlijk stuk gegaan doordat die dus te zwaar ging. In de aansluiting zat ook veel vocht met roest.

Dus het kan wel Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 mei 2015 03:59 PM
  [ # 1525 ]
JanSr schreef:

Voor alle Dravi’s hetzelfde dus nog wel te vinden van XM’s.

Niet dus, de sm heeft een eigen unit. zie: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/175724/

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 06 mei 2015 04:11 PM
  [ # 1526 ]

Ra, ra, wat zijn de verschillen?
Als ik het goed begrijp wordt die SM regulateur direct door een asje uit de bak aangedreven.
Dat zou kunnen betekenen dat de onderste helft anders is dan bij de “gewone”.

Mag je dan aannemen dat de rest van de onderdelen hetzelfde zijn?
Lijkt logisch, maar ja, Citroen.

Doet verder weinig af aan spoorzoeken.
Ik heb overigens nog ergens een asje dat in de boormachine past en in zo’n regelaar. Ook een testmanier.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 mei 2015 04:20 PM
  [ # 1527 ]

De asjes zijn ook per unit anders. Wel kan je dacht ik een CX unit deel in het SM huis maken. Moet ik nog steeds eens proberen. Ik heb van JanSr zo’n CX of XM unitje liggen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 mei 2015 04:22 PM
  [ # 1528 ]
JanSr schreef:

Een manometer en wat verloopstukjes is zo geknutseld.

Heb ik liggen. Met citroen aansluitingen. kan ik inderdaad simpel op de aandrukcylinder zetten!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 mei 2015 04:34 PM
  [ # 1529 ]

Ik zal die cylinder eerst eens ontluchten.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 mei 2015 04:46 PM
  [ # 1530 ]
bogaard77 schreef:

De asjes zijn ook per unit anders. Wel kan je dacht ik een CX unit deel in het SM huis maken. Moet ik nog steeds eens proberen. Ik heb van JanSr zo’n CX of XM unitje liggen.

Cx is no-go. Het cilindertje met de plunjer van een XM schijnt te passen, met wat gepruts.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
102 van de 127
« Eerste  < Vorige 100 101 102 103 104 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook