66 van de 127
« Eerste  < Vorige 64 65 66 67 68 Volgende >  Laatste »
   
La SM de Bogarde
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10378
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 november 2012 12:51 AM
  [ # 976 ]
wbogaerts schreef:

Meten op een niet aangesloten en draaiende 123 geeft geen juiste waardes ,

dit signaal is electronich geconstrueerd !!

Bij de echte contacten kan je de ohmmeter methode wel gebruiken .

Dat je niet aangesloten 5 volt kunt meten op de vrije 21 en 22 draden heb ik nog nooit zelf geprobeerd .

12 is de middelste aansluiting van de driepolige stekker van de kabelboom en is de min ,

welke niet gebruikt is door de 123 .

21 en 22 zijn dan uiteraard de buitenste pennen .

Meet anders de bedrading een keer ohms door tot op de ECU stekker . bekijk ook stekker 156 een keer .

Mijn ervaring met oude kabelbomen is dat de isolatie van de draden zo hard kan zijn , dat de koperdraad spontaan afbreekt in de stekker bij handelingen rond de kabelboom .

Joris , heb je de roze bladen uit de service manual niet ???

daar staat de hele troubleshooter procedure haarfijn uitgelegd in het Frans ....( ben met een vertaling bezig )

aansluitdoos met alle banaaanstekkers en switchbox kan je wel een keer lenen .

Walter

Volgens het WPHB gaat de 12 naar de 6-polige gele stekker en gaan de 21 en 22 naar de driepolige zwarte.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 november 2012 09:47 AM
  [ # 977 ]

Boog, even voor mijn beeld: heb je de motor nu al laten draaien en per injector gemeten of d.m.v. een LED-testlampje gekeken of er aansturing is?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25632
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 november 2012 10:40 AM
  [ # 978 ]

nee nog niet. kan er een kale LED op of moet je een weerstand voorschakelen? Ergo: wat is de stuurspanning van een injector?

Mijn injectie draadboom is een paar jaar oud. Van Chris fahrig uit Germany.

Ik heb alleen een NL WPH en dat zuigt grote tijd! Waterman, ik kom even jouw boeken lenen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 november 2012 10:46 AM
  [ # 979 ]

Boog, ik heb een testlampje met een LED. Dat gebruik ik ook voor de Schaab. Daarmee kan je vanaf 4 volt al signaal meten. Kom die zooi maar even halen, een boek ligt hier ook.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27936
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 november 2012 05:52 PM
  [ # 980 ]
bogaard77 schreef:

Ik heb alleen een NL WPH en dat zuigt grote tijd! Waterman, ik kom even jouw boeken lenen.

Voor degene die niet met zo’n boek bekend zijn, waarom is een NL boek niet handig?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 november 2012 05:59 PM
  [ # 981 ]

Omdat de vertaling zuigt, onvolledig is en vol fouten staat. Franse auto’s beunen? Dan gewoon de Franse taal leren lezen!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27936
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 november 2012 06:01 PM
  [ # 982 ]
Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 november 2012 06:02 PM
  [ # 983 ]

Nee, ook niet. Duits ook niet, al kan je met Duitse Bosch boeken wel een eind verder komen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 06 november 2012 06:54 PM
  [ # 984 ]
bogaard77 schreef:

Ergo: wat is de stuurspanning van een injector?

Als het hetzelzfde is als bij de DS (D-jetronic) dan tussen de 3V a 3,5V.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 06 november 2012 07:12 PM
  [ # 985 ]
Arjan Verkade schreef:
bogaard77 schreef:

Ik heb alleen een NL WPH en dat zuigt grote tijd! Waterman, ik kom even jouw boeken lenen.

Voor degene die niet met zo’n boek bekend zijn, waarom is een NL boek niet handig?

Zijn er nog andere boeken dan op de clubsite staan? http://www.citroensmclub.nl/downloads/ Zo ja, wat zou er nog bij moeten? Of ben je hiermee geholpen Joris?

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 06 november 2012 07:19 PM
  [ # 986 ]

Jazeker: dit is een “must have” voor de IE kenners/liefhebbers onder ons:

Kundendienstanleitung Bosch D-Jetronic DS 21, DS 23, SM
Prüfwerte, Prüfen und Instandsetzen,
Ausgabe 11/76- 80, ungefähr 75 Seiten,
13 euro (heb ‘m al in de kast staan Wink )

Nog meer citroen (SM) boeken:

http://robri.de/wp-content/uploads/2012/04/Listemit-BilderStand-Mai2012.pdf

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 07 november 2012 12:19 AM
  [ # 987 ]
Arjan Verkade schreef:

Ah duidelijk. Is Engels wel beter als NL vertaald?

Neen ,

het probleem met de Nederlandse en Engelse vertaling is dat deze als bron de eerste uitgave van de manual gebruiken (1970)

Later zijn daar in de originele Franse versie correcties en aanvullingen bij gekomen,

en dat staat dus allemaal NIET in de vertalingen .

De Duitse drie delen zijn redelijk up to date , tot “misa a jour” nummer 4 ( van 5 ) voor deel 1

Verder zijn er 4 “Aide memoires” uitgegeven 1971 tot 74 .

Voor een complete lijst kunnen we beter een nieuw topic aanmaken denk ik cheese


Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25632
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 november 2012 10:46 AM
  [ # 988 ]

Update:
Alleen cylinder 4 en 6 doen niet mee. Heb nu een testled van waterman en ga vanavond de stuurdraden van de injecteurs testen.
Als die gewoon sturen zitten de injecteurs vast of zijn kapot gegaan..
De 123 geeft netjes ongeveer 3,8 volt op de draden 21 en 22 tov aarde. Die doet het dus prima.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 07 november 2012 10:54 AM
  [ # 989 ]

‘kHeb toch nog wat vragen over WPHen. Doe ik zo hier: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/204843/P30/

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25632
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 november 2012 11:59 AM
  [ # 990 ]
citroen23 schreef:

Jazeker: dit is een “must have” voor de IE kenners/liefhebbers onder ons:

Kundendienstanleitung Bosch D-Jetronic DS 21, DS 23, SM
Prüfwerte, Prüfen und Instandsetzen,
Ausgabe 11/76- 80, ungefähr 75 Seiten,
13 euro (heb ‘m al in de kast staan Wink )

Besteld.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
66 van de 127
« Eerste  < Vorige 64 65 66 67 68 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook