Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Man man, ik zie dit draadje nu voor het eerst, wat een pracht XM.
Veel plezier ermee.
En ik moet nu al meerdere meerderen erkennen zie ik…
Japio, 120,000 km inmiddels
sweef schreef:JA! Leuk!
Ik heb naast teveel voor deze fijne XM ook een keer teveel geld uitgegeven aan fotospullen, kunnen we mooioe fotoserie maken!
Wanneer?
Te veel is een zeer rekbaar begrip bij dit soort auto’s, ik denk dat je geen tweede zult vinden van die leeftijd in een dergelijke staat. Dus is een juiste prijs met geen mogelijkheid te bepalen. Ik vind het een hardstikke mooie auto en als je het kunt betalen is geen prijs te hoog.
Als je dan toch met je fototoestel gaat experimenteren, kun je er mss ook wel een verhaaltje bij doen voor het XM clubblad
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Ik wil ook best bij de meeting erbij willen zijn, maar als het in de 2e week van oktober word gehouden ben ik juist op het autosalon van Parijs .
Blijf dit volgen en als er een andere datum wordt afgesproken zou ik er ook bij willen zijn.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
XMTurboCT schreef:Als je dan toch met je fototoestel gaat experimenteren, kun je er mss ook wel een verhaaltje bij doen voor het XM clubblad
Groet, Arjan
En maak er ook een paar op wallpaper formaat, want het lijkt me een leuk gezicht die XM’metjes!!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 591
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Vanmiddag mooi Xenon in de dimllichten gebouwd en ledjes in de stadslichten voor een correcte kleur.
Nu ook nog de mistlichten naar Xenon ombouwen, dat is wat meer werk.
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
foto’s ??????
En kun je specifieker zijn hoe en wat je hebt/gaat inbouwen…...
sweef schreef:Vanmiddag mooi Xenon in de dimllichten gebouwd en ledjes in de stadslichten voor een correcte kleur.
Nu ook nog de mistlichten naar Xenon ombouwen, dat is wat meer werk.
De mistlichten ombouwen is het zelfde. Enige waar je even aan moet denken is dat je met een schroevendraaier zirgt dat de lampjes meer ruimte krijgen. Ze zijn NET ff te lang. Duw je ze er gewoon in dat stoten ze tegen dat metalen stoiftje aan.
Totaal aantal Berichten: 820
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Waar kun je die led stadslichten kopen ?
Domme vragen bestaan niet.
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Kweenie eigenlijk, ben een beetje led-gek en koop te pas en te onpas allerlei leds op internet voor weinig.
Ebay dus, vele plaatsten, HongKong vaak erg goedkoop.
foto’s rode sweef:
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
voor Led stadslichten: Zoek op “T10 LED” op ebay.
foto’s rode sweef:
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
modificatie mistlicht naar HID Xenon
De Xenon ballastunits met gele H3 xenon pitten kosten weinig: vanaf USD 45 op ebay denk ik.
De pitten zelf passen niet in de unit: het metalen huis moet wat bewerkt worden en er moet ruimte worden gemaakt in de plastic deksel.
De schroefjes zijn torx met een pikkie erin, dat kun je met fijn tangetje afbreken
Haal het huis eriut en breek het dak eruit:
Dan krijg je dit:
De kunstofdeksel moet een gat krijgen om de pit ruimte tegeven:
En dan ziet het er uiteindelijk zo uit:
Inbouwen in de bumper is niet zo moeilijk, maar vraagt wel het aanpassen van vak waarin de mistlampunit geplaatst wordt: je moet ruimte scheppen voor de zwarte knobbel. Maar nu regent het dus ik ga dat niet doen, later!
foto’s rode sweef:
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
leuk projectje lijkt me dat
Maar is dit puur “opleuken” of levert het ook echt lichtwinst op ?
En heeft het zin om dit in het “oude” koplamphuis in te bouwen ?
Maar zoals al aangegeven zijn er een aantal nieuwsgierigen (waaronder ik) die de dame “live” willen zien en voelen
Wanneer spreken we af, en hoe laat ?
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Ja Haddewade,
Zondag de 12e? Ergens bij Doetinchem? Komt Simmetje dan ook? Ik stuur ‘m wel even een PB.
En wat betreft de Xenon in koplampunits: dat geeft heel veel meer licht. In oude units die goed zjn kan het prima (mijn rooie heeft dat ook gekregen) In de 2.1TD die naar Lucas is gegaan heb ik nieuwe (type1) units gezet en daarna ook Xenon erin.
Type1 units hebben zo’n inzet glaasje voor het dimlicht, dat wordt dof door warmte en UV: als dat gebeurt heeft is heeft Xenon niet zo veel zin. Glaasjes eruit halen zie je sommigen wel doen, maar dat lijkt me met Xenon niet slim: dan krijg je teveel scherp strooilicht.
Je kunt natuurlijk ook type2 units met Xenon erin stoppen, maar dat is niet origineel.
De mistlampunits is een experiment: het effect met de gewone pitten bij de Xenon is nihil, hoop dat xenon meer effect heeft, verwacht van wel
foto’s rode sweef:
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
sweef schreef:Ja Haddewade,
Zondag de 12e? Ergens bij Doetinchem? Komt Simmetje dan ook? Ik stuur ‘m wel even een PB.
Zondag is top, Mag van mij ook in Oosterbeek hoor….... ‘t maakt mij nie uit.