Hallo allemaal, wie kan mij vertellen hoe je de startmotor van een bx chic kunt vervangen er zit namelijk bij de koppelingskabel een bout waar ik niet bij kan hoe moet ik dit doen.
Met vriendelijke groet, Bianca en Hans.
Ik denk dat de hevel in de weg zit? Die kun je ook losschroeven.
Ich bin ein Breaker
Juist, om de startmotor te verwijderen dien je de koppelinshevel weg te nemen. Maak eerst de koppelingskabel los, en het stifje tussen de hevel en de drukdragerarm wegnemen.
Uit mijn hoofd kun je nu met dop 21 de hevel losnemen. pas op, zorg dat de bout in de hevel blijft, er zit een lagerbus in die hevel, en die kun je beter in elkaar laten. Is niet ingewikkeld ofzo, maar extra werk is nooit wat.
Nu kun je de startmotor losnemen met bout 17 en een dikke inbus.
Haal eerst even de accupolen los, die dikke kabel op de startmotor is constant gevoed met +12volt, en niet gezekerd.
Succes!
Test
Thijsvandebles schreef:Juist, om de startmotor te verwijderen dien je de koppelinshevel weg te nemen. Maak eerst de koppelingskabel los, en het stifje tussen de hevel en de drukdragerarm wegnemen.
Uit mijn hoofd kun je nu met dop 21 de hevel losnemen. pas op, zorg dat de bout in de hevel blijft, er zit een lagerbus in die hevel, en die kun je beter in elkaar laten. Is niet ingewikkeld ofzo, maar extra werk is nooit wat.
Nu kun je de startmotor losnemen met bout 17 en een dikke inbus.
Haal eerst even de accupolen los, die dikke kabel op de startmotor is constant gevoed met +12volt, en niet gezekerd.
Succes!
Bedankt zover, nog een vraagje weet je zo of de hevel links of rechts schroefdraad heeft?? Ik ben er nu mee bezig, dus als je antwoord weet graag!! Bedankt alvast,
groetjes,
Hans
linksom is los
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
niet te hard tegen de koppelingshevel aanstoten die je bak in gaat, zit maar met een stukje plastik op het draaipunt, als die breekt (gaat erg makkelijk) moet de bak er af.
En in BXen is geen verkeerd om schroefdraar gebruikt.
Test
waar woon je en wanneer moet de auto af zijn?
MaartenH schreef:waar woon je en wanneer moet de auto af zijn?
sorry voor de late reactie maar het is al klaar alles doet het weer, bedankt in ieder geval