1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
"Stop" alarmlichtje Brand tijdens hard remmen even
Toon
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 31-01-2008

Gepost: 30 juli 2008 09:19 PM

Hallo,
Ik heb een chic en ik rijd er al vanaf mijn afgelopen verjaardag in november mee rond. Eerder begon dit Stoplampje af en toe tijdens het rijden te branden zonder reden volgens de citroen garagist. er zit nu een andere sensor ook in.

Nu brand hetzelfde lampje echter af en toe als ik hard rem en ook als ik een drempel harder dan normaal neem. Moet ik me veel zorgen maken denken jullie?

Groeten Toon

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 30 juli 2008 09:21 PM
  [ # 1 ]

Ik gok dat er te weinig LHM in je vat zit. De auto moet in de hoogste stand staan met bijvullen, en dan moet het parapluutje in het peilglas tussen de 2 streepjes staan.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 30 juli 2008 09:26 PM
  [ # 2 ]

Controleer even alle olieén hydrauliek tank door de auto in de hoogste stand te zetten, dan moet het meetstiftje tussen de rode streepjes staan.
motorolie wijst zichzelf, en het koelvloeistofpeil ongeveer 10a15 cm onder de rand, was bij mij ook een keer te laag met hetzelfde efect als wat jij schrijft.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
Toon
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 31-01-2008

Gepost: 30 juli 2008 10:07 PM
  [ # 3 ]

Bedankt voor de snelle replies!

Ja ik heb laatst nog even juist die olie na laten kijken door de garagist van Ton van Soest, welke is gespecialiseerd in citroens en met name de XMs en BXen. Moet ik niet mijn voorraadbol gewoon laten vervangen dus?

Op hoge stand blijft de hydr druk wel gewoon goed en zakt ie dus niet weg of iets dergelijks.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 30 juli 2008 10:40 PM
  [ # 4 ]

nee, je moet even kijken of er genoeg hydrolische olie in zit. vering op z’n hoogst, moterkap open en even op het peilglas kijken. 1 minuut werk.

Profiel  
 
Toon
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 31-01-2008

Gepost: 31 juli 2008 12:41 AM
  [ # 5 ]

Ik heb zojuist mijn oom, DS en BX liefhebber opgebeld na zijn werk. Hij vertelde me dat LHM als het ware begint op te schuimen als er te weinig nog is het systeem zit. Kga dus de motorolie en de LHM olie nakijken.

Bedankt voor jullie steun mensen!

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 31 juli 2008 12:52 AM
  [ # 6 ]

Hij vertelde me dat LHM als het ware begint op te schuimen als er te weinig nog is het systeem zit.

Ga nou gewoon kijken of er genoeg LHM in het vat zit en de motorolie op peil staat, in plaats van bij allerlei “experts” advies te vragen. Had je in de tijd van dat telefoontje kunnen doen.

Profiel  
 
Toon
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 31-01-2008

Gepost: 31 juli 2008 09:46 PM
  [ # 7 ]

Aangezien ik op dit moment stage loop in een andere plaats van waar mijn auto staat, had ik dat dus niet in de tijd van dat telefoontje kunnen doen.

En luisteren naar een gebiedende wijs als in jouw vorm zal iig het laatste zijn wat ik doe.

Profiel  
 
Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 10-10-2006

Gepost: 31 juli 2008 10:02 PM
  [ # 8 ]
Toon schreef:

Aangezien ik op dit moment stage loop in een andere plaats van waar mijn auto staat, had ik dat dus niet in de tijd van dat telefoontje kunnen doen.

En luisteren naar een gebiedende wijs als in jouw vorm zal iig het laatste zijn wat ik doe.

ik denk dat mensen jou alleen maar proberen een dienst te bewijzen hoor, door je te wijzen op de zeer waarschijnlijke oplossing. Zodat je niet onnodig tijd hier aan kwijt bent…

————————————————————————————-
Auto’s:

BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)

BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)

Profiel  
 
Toon
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 31-01-2008

Gepost: 31 juli 2008 11:11 PM
  [ # 9 ]

Klopt ook, Michielio, echter vind ik de manier van schrijven van mr 6 rode sleuteltjes nogal apart.

toch bedankt

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 31 juli 2008 11:31 PM
  [ # 10 ]

Luister Toon, het LHM-nivo check je niet aan de hand van de aanwezigheid van schuim. Er zit een peilglas op het vat, en die is uiterate geschikt om je LHM-peil te checken.
Dit, niet meer en niet minder, wilde Harm jou duidelijk maken. Je doet er verstandig aan om daar iets mee te doen.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 01 augustus 2008 12:13 AM
  [ # 11 ]

Ik had ‘t ook weer niet bot bedoeld, maar ik stelde me zo voor dat de auto buiten voor de deur stond, en jij binnen zit te bellen en te forummen terwijl je in dezelfde tijd de controles had kunnen doen. Als je niet bij de auto in de buurt bent ligt ‘t inderdaad anders Smile

Profiel  
 
Toon
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 31-01-2008

Gepost: 01 augustus 2008 02:07 AM
  [ # 12 ]

In ieder geval bedankt voor de adviezen Wink !
Ik ga er volgende week mee naar Biarritz en Spanje dus ben blij dat ik er nu wss achter ben wat het is.

PS; die LHM olie is te koop bij tankstations e.d. neem ik aan?

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 01 augustus 2008 02:14 AM
  [ # 13 ]

Er zijn pompen die het hebben. Maar als je niet erg rijk bent, dan adviseer ik je een automateriaalzaak of een citroën-specialist. Die zijn doorgaans (veel) goedkoper. Zelfs de dealert is (in mijn geval) veel goedkoper dan de gemiddelde pomp.

Profiel  
 
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 01 augustus 2008 09:05 PM
  [ # 14 ]

Vergeet je koelvloeistofpeil niet die zit nl op hetzelfde stoplampje, heb ik me ook een keer rot naar gezocht.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 01 augustus 2008 09:36 PM
  [ # 15 ]

Dan gaat je KVS lampje ook branden, maar het is niet onverstandig om alle vloeistoffen te checken voor zo’n lange reis.

Ik zou beginnen met KVS controleren motoroliepeil, daarna motor draaien en in de hoogste stand het LHM controleren Wink

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook