Hallo,
Ik heb een chic en ik rijd er al vanaf mijn afgelopen verjaardag in november mee rond. Eerder begon dit Stoplampje af en toe tijdens het rijden te branden zonder reden volgens de citroen garagist. er zit nu een andere sensor ook in.
Nu brand hetzelfde lampje echter af en toe als ik hard rem en ook als ik een drempel harder dan normaal neem. Moet ik me veel zorgen maken denken jullie?
Groeten Toon
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik gok dat er te weinig LHM in je vat zit. De auto moet in de hoogste stand staan met bijvullen, en dan moet het parapluutje in het peilglas tussen de 2 streepjes staan.
Eveneens ben ik tevens ook.
Controleer even alle olieén hydrauliek tank door de auto in de hoogste stand te zetten, dan moet het meetstiftje tussen de rode streepjes staan.
motorolie wijst zichzelf, en het koelvloeistofpeil ongeveer 10a15 cm onder de rand, was bij mij ook een keer te laag met hetzelfde efect als wat jij schrijft.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Bedankt voor de snelle replies!
Ja ik heb laatst nog even juist die olie na laten kijken door de garagist van Ton van Soest, welke is gespecialiseerd in citroens en met name de XMs en BXen. Moet ik niet mijn voorraadbol gewoon laten vervangen dus?
Op hoge stand blijft de hydr druk wel gewoon goed en zakt ie dus niet weg of iets dergelijks.
nee, je moet even kijken of er genoeg hydrolische olie in zit. vering op z’n hoogst, moterkap open en even op het peilglas kijken. 1 minuut werk.
Ik heb zojuist mijn oom, DS en BX liefhebber opgebeld na zijn werk. Hij vertelde me dat LHM als het ware begint op te schuimen als er te weinig nog is het systeem zit. Kga dus de motorolie en de LHM olie nakijken.
Bedankt voor jullie steun mensen!
Hij vertelde me dat LHM als het ware begint op te schuimen als er te weinig nog is het systeem zit.
Ga nou gewoon kijken of er genoeg LHM in het vat zit en de motorolie op peil staat, in plaats van bij allerlei “experts” advies te vragen. Had je in de tijd van dat telefoontje kunnen doen.
Aangezien ik op dit moment stage loop in een andere plaats van waar mijn auto staat, had ik dat dus niet in de tijd van dat telefoontje kunnen doen.
En luisteren naar een gebiedende wijs als in jouw vorm zal iig het laatste zijn wat ik doe.
Toon schreef:Aangezien ik op dit moment stage loop in een andere plaats van waar mijn auto staat, had ik dat dus niet in de tijd van dat telefoontje kunnen doen.
En luisteren naar een gebiedende wijs als in jouw vorm zal iig het laatste zijn wat ik doe.
ik denk dat mensen jou alleen maar proberen een dienst te bewijzen hoor, door je te wijzen op de zeer waarschijnlijke oplossing. Zodat je niet onnodig tijd hier aan kwijt bent…
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
Klopt ook, Michielio, echter vind ik de manier van schrijven van mr 6 rode sleuteltjes nogal apart.
toch bedankt
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Luister Toon, het LHM-nivo check je niet aan de hand van de aanwezigheid van schuim. Er zit een peilglas op het vat, en die is uiterate geschikt om je LHM-peil te checken.
Dit, niet meer en niet minder, wilde Harm jou duidelijk maken. Je doet er verstandig aan om daar iets mee te doen.
Ik had ‘t ook weer niet bot bedoeld, maar ik stelde me zo voor dat de auto buiten voor de deur stond, en jij binnen zit te bellen en te forummen terwijl je in dezelfde tijd de controles had kunnen doen. Als je niet bij de auto in de buurt bent ligt ‘t inderdaad anders
In ieder geval bedankt voor de adviezen !
Ik ga er volgende week mee naar Biarritz en Spanje dus ben blij dat ik er nu wss achter ben wat het is.
PS; die LHM olie is te koop bij tankstations e.d. neem ik aan?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Er zijn pompen die het hebben. Maar als je niet erg rijk bent, dan adviseer ik je een automateriaalzaak of een citroën-specialist. Die zijn doorgaans (veel) goedkoper. Zelfs de dealert is (in mijn geval) veel goedkoper dan de gemiddelde pomp.
Vergeet je koelvloeistofpeil niet die zit nl op hetzelfde stoplampje, heb ik me ook een keer rot naar gezocht.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Dan gaat je KVS lampje ook branden, maar het is niet onverstandig om alle vloeistoffen te checken voor zo’n lange reis.
Ik zou beginnen met KVS controleren motoroliepeil, daarna motor draaien en in de hoogste stand het LHM controleren