Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Begin 2009, word de C6 3.0 HDI gelanceerd.De motor is al grondig getest in de nieuwe P 407 en de C5 EN C5 tourer.
De motor zou volgens bronnen 240 pk leveren en om en bij de 500 NM koppel.
De motor is klaar voor gebruik.
Enkel wacht men nog op een 6 trapsautomaat van Aisin,welke met die 500 NM overweg kan,maar ook daar zijn test reeds in ver gevorderde staat!!
Op benzine gebied,voorlopig geen aanpassing te melden.
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Waar heb je dat gevonden?
ik vermoed dat de c6 in 2009 een facelift krijgt ook na 4jaar lijkt me dit wenselijk….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bxsport schreef:Waar heb je dat gevonden?
ik vermoed dat de c6 in 2009 een facelift krijgt ook na 4jaar lijkt me dit wenselijk….
Kunnen ze eindelijk eens iets doen aan dat verschrikkelijk goedkope dashboard…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ehm.. Leg dat eens uit, dat van dat goedkope dashboard?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Het interieur zal ook op verschillend punten(die ik nog niet ken) gewijzigd worden.
Ook word De 2.2 opgedreven en euro 5/norm,klaargemaakt,in de loop van komend jaar,en omdat deze leverbaar is nu met de BV6 of BVA6,zal de 2.7 dan op termijn verdwijnen.
Voor de benzine versie,zal het wachten worden op de 2.4 V6,met variabele klep timing,welke zal gebaseerd worden op de reeds nu geleverde blokjes van de coöperatie met B*W.
De 3.0 HDI,zal net zoals de 2.7 gemaakt worden,in samenwerking met Ford:wink:
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Met dat goekope dachbord,word bedoelt,het déjà vu van de vorige C5.Dit is een zo goed als kopie,er van.
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
nee ook gewoon de afwerking…. die kan echt nog niet tippen aan pakweg bmw hoor… tis natuurlijk geen xm meer maar een bmw320d is wel gewoon meer af die duitse grundlichheid is er niet voor niets hoor!
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ps op de belgische website van citroen kan je de c6 bva 2.2 nog niet selecteren… maar op de franse wel….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
zo had ik het ook gezegd: de 2.2 HDI BVA,is uit in la douce France.
En die inlichtingen heb ik van een bevriend personeelslid van de testpiloten in France.
Ik ben namelijk op stap geweest(uitstap met Franse citroën liefhebbers),en daar steek je wat van op,met foto’s er bij,maar die wou hij niet openbaar maken.Ik heb ze enkel vluchtig gezien,en het interresantste,heb ik gelezen,in een officieel document! We zullen wel zien wat er van terrecht komt héé.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
bxsport schreef:nee ook gewoon de afwerking…. die kan echt nog niet tippen aan pakweg bmw hoor… tis natuurlijk geen xm meer maar een bmw320d is wel gewoon meer af die duitse grundlichheid is er niet voor niets hoor!
koop eens een gelijkaardig afgewerkte BMW!
Ik verzeker U dan,dat je heel wat dieper in Uw geldbeugel zal mogen tasten.
P.S: tot op heden,heb ik één en al lof over de afgewerkte materialen binnen,in mijn C6.
Dit was anders in mijn ex C5.Deze voelde pas goedkoop aan.
De C6 heeft een heel andere afwerking.Trouwens,menig Duitse wagens lijken enkel maar beter afgewerkt,las ik onlangs in de test van een BMW X5.
Natuurlijk,als je in het hogere segment gaat,dus de X6 of de nieuwe 7 reeks,dan is de afwerking onberispelijk,maar ik herhaal,dat betaal je extra.
Ga maar eens een leaseprijs vragen voor een C6 en een BMW 5 reeks!
Je hebt ze beiden voor dezelfde prijs ongeveer,maar als de BMW wilt zoals de C6 is uitgerust,reken daar dan nog maar een hele waslijst bij aan opties,welke staandaard op de C6 zitten.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:bxsport schreef:nee ook gewoon de afwerking…. die kan echt nog niet tippen aan pakweg bmw hoor… tis natuurlijk geen xm meer maar een bmw320d is wel gewoon meer af die duitse grundlichheid is er niet voor niets hoor!
koop eens een gelijkaardig afgewerkte BMW!
Ik verzeker U dan,dat je heel wat dieper in Uw geldbeugel zal mogen tasten.P.S: tot op heden,heb ik één en al lof over de afgewerkte materialen binnen,in mijn C6.
Dit was anders in mijn ex C5.Deze voelde pas goedkoop aan.
De C6 heeft een heel andere afwerking.Trouwens,menig Duitse wagens lijken enkel maar beter afgewerkt,las ik onlangs in de test van een BMW X5.
Natuurlijk,als je in het hogere segment gaat,dus de X6 of de nieuwe 7 reeks,dan is de afwerking onberispelijk,maar ik herhaal,dat betaal je extra.
Ga maar eens een leaseprijs vragen voor een C6 en een BMW 5 reeks!
Je hebt ze beiden voor dezelfde prijs ongeveer,maar als de BMW wilt zoals de C6 is uitgerust,reken daar dan nog maar een hele waslijst bij aan opties,welke staandaard op de C6 zitten.
Een beetje C6 kost in ons land 70.000 euro. Ik kan je verzekeren dat je daar heel wat beter afgewerkte auto’s voor kunt kopen. O.a. Bmw, Audi en mercedes. Dan heb je in ieder geval een auto waar je bij het verstellen van het stuurwiel niet tegen een losse flap aan kijkt waarachter alle draden te zien zien Nee, wat afwerking betreft is de nieuwe C5 de maatstaaf die voor de C6 ook zou mogen gaan gelden
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
DigiDaan schreef:Ehm.. Leg dat eens uit, dat van dat goedkope dashboard?
Al in de nieuwe C5 gezeten?
Dat is toch iets meer van deze tijd en springt er toch wat meer uit dan het dash van de C6
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Tja dat is een land gebonden probleem héé!
Bij ons kost een beetje C6,en dan heb ik het over de nettoprijs, een dikke 45.000.
Ik heb eens een 3 reeks geconfigureerd met alle opties van een C6,en jammer,hard-disknavigatie hebben ze daar niet op, en kwam bijna aan 55.000. Ik weet niet of de kortingen groot zijn,bij BMW,maar ik vermoed het niet.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman771 schreef:Een beetje C6 kost in ons land 70.000 euro. Ik kan je verzekeren dat je daar heel wat beter afgewerkte auto’s voor kunt kopen. O.a. Bmw, Audi en mercedes. Dan heb je in ieder geval een auto waar je bij het verstellen van het stuurwiel niet tegen een losse flap aan kijkt waarachter alle draden te zien zien Nee, wat afwerking betreft is de nieuwe C5 de maatstaaf die voor de C6 ook zou mogen gaan gelden
Je heb altijd 3 factoren, tijd, geld en kwaliteit.
Probleem is in de praktijk dat je bijna altijd 1 van de 3 moet inleveren om de andere 2 te halen
Ik denk dat ze met het dash geen tijd of geld meer hadden om de kwaliteit te behalen die ze wilden. Wellicht daarom uitgesteld tot serie 2.
Misschien vonden ze de rest van de kwaleiteit van de auto belangrijker dan het dash
En zover ik tot nu toe begrepen heb zit het met de kwaliteit en betrouwbaarheid van de rest van de C6 wel goed
Oftewel, misschien niet de meest onverstandige keuze geweest.
De C6 is natuurlijk ook al een tijdje in ontwikkeling geweest.
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Arjan Verkade schreef:DigiDaan schreef:Ehm.. Leg dat eens uit, dat van dat goedkope dashboard?
Al in de nieuwe C5 gezeten?
Dat is toch iets meer van deze tijd en springt er toch wat meer uit dan het dash van de C6
In beide gezeten en gereden. Over het uiterlijk van het C6-dash heb ik het niet, en de knoppenorgie valt me een beetje tegen ja, maar de kwaliteit van de gebruikte materialen is echt wel prima. Het zit degelijk in elkaar.
Een dash zoals in de C5III zou mooi zijn maar hopelijk wel wat ingetogener. Vind ik niet passen in een auto als de C6.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ik hou van vliegtuig cokpit situaties.