Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hier in Nederland hebben we het probleem van de wegenbelasting alleen als die ook veel zwaarder wordt door het nieuwe blok.
Zolang het gewicht binnen dezelfde schaal blijft maakt het niet uit.
Ik zie ook dat de 2.7 hier energie label F heeft, als de 3.0 zuiniger en minder uitstoot heeft zou dat bij aanschaf van de auto hier wel weer wat voordeliger uitpakken.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
In belgie is het eerste probleem de BIV (belasting op inverkeersstelling)
De 3.0HDI valt in de hoogste schijf, wat 5000 euro is.
De 2.7HDI valt in een lagere schijf, wat 2500 euro is.
De verkeersbelasting is ook hoger (enkele 100 euro per jaar denk ik)
En als het een bedrijfswagen is gaat er ook meer van je loon af. Scheelt hem ook wat elk jaar.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
De verkeersbelasting hangt af van welke pk versie je neemt!Er is ook een 211 pk voor de Belgische markt en heeft evenveel fiscale pk als de 2700!
Als de 236 of de 275 pk versie neemt ben je natuurlijk geschoren in Belgie!
LIFE IS BORING WITHOUT A CX
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
cxparts schreef:De verkeersbelasting hangt af van welke pk versie je neemt!Er is ook een 211 pk voor de Belgische markt en heeft evenveel fiscale pk als de 2700!
Als de 236 of de 275 pk versie neemt ben je natuurlijk geschoren in Belgie!
Het eerste wat ik daar van hoor, bij de C5 is dit in elk geval niet zo. Daar is het de 245 pk versie en niets anders.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Sinds vrijdag jongst leden,is de C6 en C5 - 3.0 HDI gecommercialiseerd in Frankrijk,waarna Nederland en België weldra volgen.
Hier de pics, van hoe de nieuwe C6-3.0 HDI er zal uit zien in France.
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Dubble uitlaat.. Ik weet niet goed of ik dat nu wel of niet mooi vind.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zijn dat nou dezelfde velgen als onder de C5..?
En hoe zit het met het interieur?
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Van het interieur heb ik nog geen foto’s gezien,maar ik heb wel gehoord dat de centrale console zou aangepast worden om het NG4 systeem te kunnen plaatsen,welke in 2 DIN is.
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Dit zijn inderdaad velgen die ook op de C5III geleverd worden. Ook hiervoor geldt dat ik niet zeker weet of ik ze wel mooier vind dan de Roccostrada’s..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Het strakke is er een beetje uit, ze lijken ook kleiner. Toch?
Ik vind ze wel mooi staan die velgen, het geeft het geheel wel een iets mindere “baroque stijl” vind ik.
Die uitlaat vind ik wel mooi, al had 1 zo’n mond wel volstaan, een dubbele hoeft niet echt vind ik.
Ik vraag mij trouwens af waarom Citroën eens wel en dan weer niet de uitlaat wegstopt. De XM V6 (24v) had een mooie dubbele uitlaat, de C5 dan weer niet, de C6 eerst half en half en nu weer wel…
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De uitlaten moet ik even in het echt zien, maar ik denk dat ik ze wel mooi vind
Natuurlijk niks nieuws dubbele uitlaten op het top model
DS, CX Turbo, XM V6.24, Xantia V6.24
Misschien zijn de “oude” velgen ook nog gewoon te krijgen. Uiteindelijk was er niet veel kleuze met maar 1 velgen…
Ja het maatje kleiner had je dan nog op de basismodellen.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Op de foto,staan de 19"inch velgen van de nieuwe C5 er op,maar de rest blijft ook leverbaar.
Het schijnt dat de 2.2 HDI binnekort ook een opknapbeurt krijgt.
De motor gaat naar 196 pk en 420 NM.om het gat wat op te vullen.
Blijft een prachtige wagen!
Enkel het interieur zouden ze een beetje meer mogen updaten aan de huidige tijd qua dash en misschien dat het C5-stuur er niet zou in misstaan.
Blooper, dit zijn normaliter 18’ velgen