6 van de 16
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Begin 2009:C6 3.0 HDI(e.a. vernieuwingen)
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 06 oktober 2008 12:59 PM
  [ # 76 ]
cxfanatic schreef:

De C1 HDi bestaat allang niet meer in Nederland en bij de C2 HDi is de 1.4 vervangen door de 1.6.

Je mist mijn punt, alle HDi’s hebben een FaP (aka DPFS) behalve de 1.4

Sterker nog, juist omdat die geen Fap heeft, is hij beperkt of niet leverbaar in landen waar dat niet lonend is (NL!). Een kleine Diesel is hier ook te duur (BPM Malus)

In Frankrijk is de C2/C3 nog gewoon met 1.4HDi70 & 1.6 te krijgen en de C1 met 1.4HDi55. Dus de 1.6 heeft niet de 1.4 vervangen, dat gold alleen voor de 1.6HDi90 die de 1.4HDi90 verving, maar die is sowieso snel verdwenen.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 06 oktober 2008 02:48 PM
  [ # 77 ]

Nee, ik mis je punt niet, daarom zei ik het juist!  Smile

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
Activa CT Turbo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 22 oktober 2008 12:50 AM
  [ # 78 ]

Een Frans Citroën forumlid vertelde dat zijn buurman en neef, die bij Bosch werkt, al met de V6 3.0HDI heeft gereden alsmede met de V6 ES die 250pk levert. De HDI levert weinig minder, 245pk wordt vermeld….zoals de nieuwe BMW 730D ipv 240pk. Het wordt steeds leuker op het gebied van aandrijflijnen zo bij PSA sinds Streiff er is.

Die buurman vertelde dat de diesel wel beter trok Wink …… zie de link….

http://www.planete-citroen.com/forum/showthread.php?t=96083&page=2

DE ES9 krijgt blijkbaar gewoon een upgrade naar 250pk? Geen 2.4THP…..als die snel komt ben ik met 250pk ook wel tevreden.. Moet die wel veel zuiniger zijn. Zal er een klein turbootje opzitten? En directe inspuiting? Het blok heeft nog zoveel potentieel die ES9, hij voldoet nu al aan Euro5 en is trillingsvrij, stil en compact. Alleen koppel en verbruik zijn niet concurrerend. Met directe inspuiting en een kleine turbootje moet dat toch kunnen?

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 25 oktober 2008 03:01 AM
  [ # 79 ]

Er is weer nieuws,en ditmaal op benzine gebied.
Er komt oftewel een 2.4-V6 benzine met turbo in de C6,oftewel een atmosferische 3.3-V6,beiden met 250 pk. deze motoren worden momenteel getest in de nieuwe C5! Het is nog niet bekend wanneer,en/of welke motor er komt. Wink

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 26 oktober 2008 02:49 AM
  [ # 80 ]
Blooper1963 schreef:

Er is weer nieuws,en ditmaal op benzine gebied.
Er komt oftewel een 2.4-V6 benzine met turbo in de C6,oftewel een atmosferische 3.3-V6,beiden met 250 pk. deze motoren worden momenteel getest in de nieuwe C5! Het is nog niet bekend wanneer,en/of welke motor er komt. Wink

Spannend Very Happy, ik zou voor de 2.4 V6 turbo gaan ivm gewicht en hoog koppel Cool .

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 27 oktober 2008 08:00 PM
  [ # 81 ]

De codenaam van de benzineversie is ook bekend en noemt ES13.
En word heel waarschuijnlijk gelanceerd op het salon van Geneve in 2009.  Wink

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 28 oktober 2008 07:33 PM
  [ # 82 ]
Blooper1963 schreef:

De codenaam van de benzineversie is ook bekend en noemt ES13.
En word heel waarschuijnlijk gelanceerd op het salon van Geneve in 2009.  Wink

Misschien wordt het toch de 3.3 wat ook niet verkeerd is. Hopelijk komen er mooie technische oplossingen omdat de 3.3 atmosferisch is.
Ik denk dan bijvoorbeeld aan “camless” Arrow elektromagnetische klepbediening of het Valvetronic systeem van BMW, een “elektrische” waterpomp en de variabele oliepomp zoals bij de 1.6VTI en 1.6THP.

Ook een distributieketting ipv een riem (igv geen “camless”), veel onderhoudsvriendelijker (1.6VTI en 1.6THP hebben ook kettingen). Dit zou ook mogen gelden voor de 3.0HDI, maar waarschijnlijk zal dit ook weer met een distributieriem zijn Sad .

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Activa CT Turbo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 28 oktober 2008 07:51 PM
  [ # 83 ]

De geruchten luiden dat zowel de ES-13 als de DT-20 begin volgend jaar al in Geneve worden gepresenteerd. De DT-20 zal wel gewoon distributieriemen krijgen, gaan nu al 240.000km mee.

Ik verwacht wel de nieuwste generatie Common Rail inspuiting tot 2000 bar. Vermogen 245pk wordt gezegd. Koppel?? Meer dan 500Nm, we zullen zien. In de zware C5 en C6 zou waarden als van de nieuwe BMW 730D, 245pk/540Nm mooi zijn en een verbruik ruim onder de 8L/100km wil PSA concurrerend zijn.

Voor de ES-13, VALEO heeft de Camless technologie wel onder controle echter het kostenplaatje kan verkeerd uitvallen. En Valvetronic met indirecte inspuiting van BMW is gepatenteerd. Die technologie verwacht ik niet. Ik verwacht wel directe inspuiting en een variabele waterpomp zoals op de nieuwe Euro V 2.0HDI met 140pk. Vermogen, 250pk. Koppel?? 330Nm zou mogelijk moeten zijn. Nog even geduld…. Cool

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 28 oktober 2008 07:57 PM
  [ # 84 ]
Activa CT Turbo schreef:

De geruchten luiden dat zowel de ES-13 als de DT-20 begin volgend jaar al in Geneve worden gepresenteerd. De DT-20 zal wel gewoon distributieriemen krijgen, gaan nu al 240.000km mee.

Ik verwacht wel de nieuwste generatie Common Rail inspuiting tot 2000 bar. Vermogen 245pk wordt gezegd. Koppel?? Meer dan 500Nm, we zullen zien. In de zware C5 en C6 zou waarden als van de nieuwe BMW 730D, 245pk/540Nm mooi zijn en een verbruik ruim onder de 8L/100km wil PSA concurrerend zijn.

Voor de ES-13, VALEO heeft de Camless technologie wel onder controle echter het kostenplaatje kan verkeerd uitvallen. En Valvetronic met indirecte inspuiting van BMW is gepatenteerd. Die technologie verwacht ik niet. Ik verwacht wel directe inspuiting en een variabele waterpomp zoals op de nieuwe Euro V 2.0HDI met 140pk. Vermogen, 250pk. Koppel?? 330Nm zou mogelijk moeten zijn. Nog even geduld…. Cool

Als camless te duur is en valvetronic gepatenteerd, kan PSA altijd nog terugvallen op het ACAV (Admission á Caracteristique Acoustique Variable) systeem van de ZPJ4 Laughing .

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 28 oktober 2008 08:01 PM
  [ # 85 ]

Inderdaad.
Even wachten nog, en dan zien we wel wat ze er van terrecht brengen.
Maar gelet op de euro 5 norm,verwacht ik toch dat ze eerder voor die 2.4-V6 kunnen gaan.Die haalt ook met gemak de 250 Pk,en word voor het ogenblik getest in de C5,als ook een opgeboorde 3 liter tot 3.3 liter.Verschil is dat de 2.4,een turbo mee krijgt en mede door BMW zal verdeeld worden en de 3.3 liter een atmosferische PSA krachtbron blijft.Nog een voordeel van de 2.4,is dat ie meer plaats bied voor een automaat welke een hoger koppel aan kan. Wink

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 28 oktober 2008 09:41 PM
  [ # 86 ]

Ik hoop ook dat de 2.4 V6 bi-turbo het gaat worden, vanwege het litervermogen en uitstoot. Alleen is het typisch dat er 2 verschillende motoren worden getest om daarna te kiezen welke het wordt. Ik zou het wel weten als ik de keus had Wink .

Wat bedoel je eigenlijk met dat de 2.4 mede door BMW verdeeld zal worden? In de zin van technologie (bijv. Valvetronic)net als bij de VTI en THP?

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 oktober 2008 09:45 PM
  [ # 87 ]

Motoren worden bij PSA volgens mij tegenwoordig deels met BWM ontwikkeld en worden bij beide gebruikt Wink

Volgens mij heeft Peugeot inmiddels al een aantal modelen met BWM motor Wink

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 28 oktober 2008 10:00 PM
  [ # 88 ]
Arjan Verkade schreef:

Motoren worden bij PSA volgens mij tegenwoordig deels met BWM ontwikkeld en worden bij beide gebruikt Wink

Volgens mij heeft Peugeot inmiddels al een aantal modelen met BWM motor Wink

Klopt, het gaat dan om de 1.6 VTI en 1.6THP. Samen ontwikkeld en zit ook in de nieuwe MINI en de 1 serie krijgt ook die motoren.

Als de 2.4 V6 bi-turbo doorgaat is dat de 3e motor in samenwerking met BMW.

Maar om het nou meteen BMW motoren te noemen gaat mij te ver. Gezien de opbouw van het motorblok van de 1.6 VTI/THP lijkt dat toch in grote lijnen veel op de voorgaande 1.6 110pk PSA motor Wink .

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 28 oktober 2008 10:19 PM
  [ # 89 ]

Deze Prince-motoren zijn inmiddels ook in de gefacelifte C4 te vinden.

Het zou mooi zijn als ze ook een tweeliter-range THP en VTi-motoren maakten..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 28 oktober 2008 10:22 PM
  [ # 90 ]
DigiDaan schreef:

Deze Prince-motoren zijn inmiddels ook in de gefacelifte C4 te vinden.

Het zou mooi zijn als ze ook een tweeliter-range THP en VTi-motoren maakten..

Idd, er zijn meer mensen op het forum die dat graag willen(waaronder ik). Tot nu toe zijn er nog geen berichten hierover helaas Sad .

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
 
6 van de 16
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook