Van de week de LHM ververst en hieronder twee foto’s van wat er uit kwam, bestaat er ook een bruine versie of hebben ze er motorolie voor gebruikt?
De auto is altijd in onderhoud geweest bij Thalen in Hoogeveen, op zaterdag nog even gebeld maar de verkoper kon me niet verder helpen. DE auto is tien jaar oud maar zo te zien hebben ze dit nooit ververst.
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Dat heb ik idd nog nooit gezien, veerde deze dame nog wel lekker?
Heb je er nu spoel lhm in gedaan? Dealert ondehouden ja ja.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Onderhoud? Slechts op bezoek geweest zeker? Maar goed, ook de eigenaar kan hier natuurlijk schuldig aan geweest zijn. Hoeveel HP-rijdende Citroenisten doen of laten immers pas iets aan hun HP-systeem doen als er problemen zijn, waarbij ze al het deskundig advies in de wind slaan?
Maar merkwaardig is het zeker!
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
eXpelliarMus schreef:Dat heb ik idd nog nooit gezien, veerde deze dame nog wel lekker?
Heb je er nu spoel lhm in gedaan? Dealert ondehouden ja ja.
Vooral na het starten bleef het ‘stop’ lampje erg lang branden. De vering was niet slecht maar ook niet erg soepel, ook na de wissel niet. Heb er nu groene in zitten omdat ik daar al 4 liter van had staan. Overigens ook met 4 nieuwe bollen en een nieuwe anti-zink.
Opmerkelijk vind ik het af en toe naar beneden zakken van de achterkant als ik voor een verkeerslicht sta te wachten, 2 tellen later komt ie dan weer omhoog.
Hij is echt 100% dealer onderhouden want hij komt uit de familie.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Met vier liter kom je er niet. Voor het beste resultaat zul je het systeem moeten spoelen. Pas dan ververs je de LHM op de plaatsen waar het echt nodig is.
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Heb nu een Xant in bruikleen. Dat van dat zakken bij het stoplicht herken ik. Tijdens het remmen de kont omhoog, tijdens het stilstaan hangt ‘ie eerst te laag en gaat dan corrigeren.
Ook de eerste tien tot vijftien seconden na het starten brandt het stoplampje en moet het pedaal op de bodem wil ze remmen.
Binnenkort dus een rondje bollen controleren en LHM spoelen plus verversen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Spoel dan ook even de remleidingen door.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Xantia98 schreef:
Opmerkelijk vind ik het af en toe naar beneden zakken van de achterkant als ik voor een verkeerslicht sta te wachten, 2 tellen later komt ie dan weer omhoog.
Geen probleem, het is een “normaal gedrag” van de Xantia
C4yourself schreef:Xantia98 schreef:
Opmerkelijk vind ik het af en toe naar beneden zakken van de achterkant als ik voor een verkeerslicht sta te wachten, 2 tellen later komt ie dan weer omhoog.Geen probleem, het is een “normaal gedrag” van de Xantia
Het is ook net een BX.
Inderdaad goed doorspoelen die handel en de veerbollen op druk (laten) brengen.
Dat inzakken betekent bij een BX dat je remservo vervuild is, heel goed spoelen is het devies. Of dat bij een Xantia net zo werkt - ...
Dit soort bruine LHM kwam je ook vroeger al bij dealer-onderhouden BX-en tegen; die verversen dan misschien de LHM nog wel (nou, alleen bijvullen) maar spoelen zeker niets door. Dat is vreemd, zelfs met Dot-4 autoos moet dat iedere 2 jaar.
Ich bin ein Breaker
Wellicht zat er ook een goeie slok DOT4 doorheen gemengd.
groen+rood = bruin
je kan er nog doorkijken, dus het zal geen 10 jaar oude lhm zijn
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png