Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ik ben al zo’n beetje een jaar met mijn autootje aan het klussen, tijd om eens een draadje erover te openen dacht ik.
Het is een Grand Volume diesel uit 1995, die zijn werkzame leven is begonnen bij Crawford in Heerhugowaard.
Anderhalf jaar geleden heb ik ‘m voor een prikkie gekocht in onze hoofdstad. Super handig om met een oprijvrachtwagentje de binnenstad in te gaan…
Ik had direct al het plan om ‘m te laten spuiten, maar toen na een half jaar een ashoes stuk was, was de tijd daar!
Van het een kwam het ander, want wat kan zo’n ding roesten zeg!
Het zag er allemaal op het eerste gezicht best aardig uit, maar bijna elk klein roestplekje bleek een puntje van een ijsberg…
Er is inmiddels o.a. het volgende aan gebeurd:
-alle vier de binnenschermen gedeeltelijk vervangen
-binnendorpels lv, rv en ra gelast (en dus ook buiten)
-koplamphouders gereconstrueerd
-waterafvoer onder de paravan nieuw
-motorruimte gespoten
-schutbord ingeplakt met isolatieschuim en daarover de originele demping
-nokkenaskeerringen, krukaskeerring en steekaskeerringen vervangen
-aandrijfassen gereviseerd
-achterdeurtjes dichtgelast
-raampjes in laadbak dicht
-gedeelte laadvloer vervangen
-enz., enz., enz….
En nu dus bij de spuiter. Ik zal de komende tijd wat plaatjes online gaan zetten. Ik begin lekker bij het einde: de plaatjes van vandaag!
De aankomst bij de spuiterij:
De prof aan het schuren:
Oh, zo moet dat dus…
Morgen verder.
Toch allemaal de moeite waard denk ik, als je zo om je heen kijkt ,zie je practies dezelfde autootjes,Zo’n C15 heeft toch zijn eigen “smoel” en dát moeten we in stand houden….......Succes
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Ha ha, wat een geweldig span gaat dat worden. De GV gaat toch ook in het grijs verder?
Test
Overigens is het inderdaat een hele kunst om in één keer goed en dekkend te plamuren. Zoals die meneer dat zo mooi doet.
Test
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ja, dat is echt prachtig om te zien hoe die mannen dat doen.
Hij wordt dan ook al mooi strak
(de stand van zaken vanochtend)
Hij gaat inderdaad ook in het grijs verder.
Ach Claus, als je gaat rekenen… maar een C15 is zo’n fijn autootje: zuinig, comfortabel en met een schier onverwoestbaar motortje (zonder computer ).
Overigens wordt hij van alle luxe voorzien, namelijk:
-CV+ ab met klapsleutels
-elektrische ramen (BX)
-kaartleeslampjes (BX)
-binnenverlichtingsrelais (XM)
-BX GTI klokkenspel (met dieseltoerenteller natuurlijk)
-BX GTI stoelen
-Nokia Bluetooth carkit
-heel veel geluidsisolatie (conrad.nl)
-waarschijnlijk cruisecontrol (sensor en tellerkabel XM)
-polyester scheidingswand
-verstralers in de bumper
-breedstraler onder de achterbumper voor achteruitrijden
-13-polige stekkerdoos
Neem maar eens een kijkje in mijn fotoalbum:
http://www.mijnalbum.nl/Album=BEMOVRQD
Ik heb nog wel ergens een boel foto’s, die zet ik er binnenkort bij.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zo, ik heb je foto’s eens even bekeken, maar je het echt serieus veel laswerk in deze wagen gestoken man! Klassewerk!
Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
Inderdaad wél veel werk,het eindresultaat zal in orde zijn,Hopelijk kom je dan dat ouwe vrouwke in Volvo,niet tegen!!!
Gaaf zo’n zijdeur in de GV Ga lekker door zo,ik blijf je volgen !!! (erg leerzaam ook)
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Dat lijkt inderdaad verschrikkelijk handig zo’n zijdeur, maar in de praktijk is het een redelijk overbodig ding. Bovendien een verschrikkelijk roestnest.
Maar Claus, die Mixte van jou, zit daar ook een dashboardkastje in? Ik zoek zoiets, is dat wellicht in Belgie nog ergens te vinden?
Wat een übergaaf project.
Dat mag ik nou gaarne aanschouwen. Wat nou de zoveelste eend ds traction of cx restaureren. Gewoon goed werk leveren aan een C15 is top.
Ik heb ook zo’n hutje op wielen gehad, wat belachelijk veel plezier heb ik daar van gehad zeg. Ik heb nu nog een Visa. Is ook goed.
Test
Weet niets van een dashboardkastje….....zit ie dan aan de bijrijderskant???
daar zit alleen maar een (rammelend) klepje !!(precies daar waar in Engeland de KM Miles teller zit)......sorry.
ps je oude achterruitenwisser doet het deze ZOMER prima.!
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Toch fijn dat zoveel dingen weer een goede bestemming krijgen
In alle familiales schijnt dit
te zitten.
Maar een Mixte zal wel weer net een beetje anders zijn dan….
Gave foto, van dat dashboard,(nooit eerder gezien).Kan je er helaas niet aan helpen.
Bij onze Mixta zit enkel een soort plankje (netje),wél zo’n kantellampje aan weerzijde,onze belg is héél karig uitgevoerd,zit ook geen bekleding in van achter.
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Ik had dat kastje ook niet in mijn E, en dat was een familiale.
Eerste keer dat ik het zie.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
C15GrandVolume schreef:
.....
-waarschijnlijk cruisecontrol (sensor en tellerkabel XM)
.....
Hoe werkt dat?
Ik heb een BX dieselaar, en daar schijn je de keus te hebben tussen een ongeregelde, of een verschrikkelijk dure CC.
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Klopt, en ik ga dus zo´n verschrikkelijk dure inbouwen (VDO)
Voor zo´n apparaat moet je een snelheids-signaalgever hebben, en die ´leen´ ik dus uit een XM.
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
achso…
Helaas, ik dacht een goedkoper manier te hebben gevonden om een geregelde CC te krijgen.
Die sensor, zit die op de aandrijfas, of bij het wiel of zo?
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82